המנטורים משיבים: נורית רדר
נורית רדר, נ+2, בעלת תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני MBA במגמת מימון וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב. שימשה בתפקידי ניהול כספים ותפעול בכירים בחברות היי טק.
בארבע השנים האחרונות מנהלת בכירה בחברת Wix. ב-2015 הקימה את המרכז לעסקים קטנים בנמל תל אביב- WixHub. במרכז מתנהלים קורסים והכשרות על הפלטפורמה של Wix, ימי עיון לעסקים, חממה לעסקים קטנים ואקסלרטור ליזמים ליזמים טכנולוגיים.
בנוסף, ב-2012 פיתחה את Statusquotes - אפליקציית מובייל בתחום הספרים וב-2014 ייסדה את עמותת 'דלית' אשר מטרתה להעלות את המודעות לקרישיות יתר ועל פועלה קיבלה בשנת 2016, אות הוקרה במשכן הכנסת במסגרת יום האישה הבינלאומי.
שאלות ותשובות נפוצות בתחום בניית אתר עסקי
מהם הצעדים הראשונים שעלי לעשות אם ברצוני לבנות אתר אינטרנט?
בחירת אסטרטגיית התוכן:
• השלב הראשון - ביצוע מחקר:
- גלישה באינטרנט לאתרים באותו תחום (ומתחרים) או דומים
- קבלו השראה
- תקבעו את מבנה האתר - החלקים השונים שצריכים להיות בו, כמות הדפים/אזורים וקטגוריות התפריט הראשי.
- רשמו מספר צבעים עיקריים שאתם רוצים עבור האתר שלכם
- בחרו את הפונטים בהם תרצו להשתמש
- איזה פונקציונליות/שירותים אתם צריכים שהאתר שלכם יספק
- תבחרו תמונות באיכות גבוהה!
- תחשבו על המיקום באתר בו תרצו להציג את התמונות
• שלב שני - כתיבה:
חשבו על מסר חד וברור שתרצו להעביר בדף הבית שמכיל/מתייחס לנקודות הבאות:
- תיאור העסק - המוצרים או השירותים שהעסק רוצה לקדם
- יש לפנות אל קהל היעד של העסק
- לשים דגש על ייחודיות העסק - יתרונות העסק
- התייחסו למהות העסק, ותק, מאפיינים חשובים בהתאם לסיווג העסק (אמינות, זמינות, טריות, הסמכה רלוונטית וכו')
- המלצות מנצחות מלקוחות
- "הסיפור" של העסק וכו'
- זכרו- הכי חשוב לתת ערך שמכוון לצרכי הלקוחות
- וידאו קצר שמתאר את השירות יתרום רבות!
- לוגו עם שם האתר
- סלוגן קצר
הנעה של הגולשים לפעולה
- חשוב לכתוב הצעה קצרה ומעניינת שנוגעת לקהל היעד של העסק.
- הצעה שיווקית אינה בהכרח הטבה או הנחה!
מה עדיף אתר או דף פייסבוק עיסקי?
- כדאי לבנות דף פייסבוק לעסק , זה חינם ומספק חשיפה ראשונית של העסק החדש, ודרך מצוינת לתקשר עם בסיס הלקוחות שלך, אם הם רוצים להיות איתך בקשר. אך זה בוודאי לא מספיק.
- על מנת לייצר נוכחות דיגיטלית נכונה באינטרנט - יש לבנות אתר ייעודי , זו חובה, מכיוון הלקוחות שלך לרוב מחפשים אותך דרך מנועי חיפוש, ולכן חשוב שתופיע ברשימת האתרים שהמנוע חיפוש מציע.
- בדף פייסבוק אין מיתוג - קשה להבליט את היחודיות שלך
- תצטרך לשלם על מנת לקדם עדכונים עבור אנשים שכבר עשו לייק ואיבדו עניין או להתחיל לפרסם בתשלום על מנת להשיג לקוחות חדשים. לאתר אינטרנט ייעודי ישנו דירוג ברור במנועי החיפוש, וכך תזכו להיחשף ללקוחות חדשים ללא עלות.
- אתר מאפשר לעדכן את התוכן ולהעביר את המסרים שיתאימו לקהל הפוטנציאלי אשר אליו העסק מכוון בצורה הטובה ביותר.
האם בניית אתר מותאם למכשיר נייד הינה הכרחית?
לפי גוגל כמות החיפושים הנעשים ממכשיר נייד כבר עלו על כמות החיפושים שנעשים ממחשב שולחני, ולכן התשובה היא כן. באופן כללי, יש לנתח את מקורות התנועה לתוך האתר. מהיכן אנשים מגיעים לאתר? מהמחשב או ממכשירים ניידים? אפשר לנתח זאת ע״י שימוש ב GOOGLE ANALYTICS.
כיצד אוכל לקדם את האתר במנועי החיפוש? ( SEO vs. SEM)
ישנו קידום ממומן וישנו קידום אורגני.
קידום אורגני:
- כאשר המדובר בקידום אורגני, צריך להבין שככול שהאתר שלכם ימשוך אליו יותר מבקרים והוא יהיה עדכני, כך המנוע של גוגל ייתן לאתר שלכם ציון יותר גבוה, וכך תמוקמו במקום טוב יותר בדף התוצאות חיפוש.
- הוסיפו תוכן איכותי, משהו שאנשים לא יודעים עליכם. תוכן בעל ערך למבקרים באתר שלכם, לא רק חומר שיווקי על המוצרים שלכם. חישבו – האם הייתם משתפים את אשר כתבתם עם חבר/ה ? – זהו המבחן לתוכן איכותי.
- הוסיפו דף שאלות ותשובות – תוכן איכותי ועצות פרקטיות.
- יש לזכור שלמעלה מ-90% מהגולשים מעדיפים תוצאות חיפוש אורגניות ולא תוצאות ממומנות (ע״י פירסום).
- חשוב לבצע ניתוח והגדרת מילות מפתח רלוונטיות ולשלב אותם באתר
- להוסיף מידע/כותרות לתמונות/טקסטים שבאתר (Alt + H1)
- חשוב שהאתר יהיה נגיש וקל לשימוש
- חשוב שתהיה גרסה רספונסיבית לאתר (גוגל מעניש אתרים אם האתר שלהם לא רספונסיבי)
- תכנון ויצירת תוכן אפקטיבי
- יצירת ערך עבוד הגולשים באמצעות תוכן ע״י מאמרים, כתיבת בלוג, ופוסטים בפורומים מתמחים
- חשוב לדאוג שאתרים אחרים יפנו לאתר שלכם (למשל ע״י פירסום כתבה עם הפניה לאתר)
- קישור בין מדיה חברתית (פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, פינטרסט) לאתר שלכם.
קידום ממומן:
נעשה על ידי הכנת קמפיין בתשלום על פי מילות מפתח - PPC - Pay Per Click לאחר ניתוח של התחום וניתוח מתחרים (שימוש ב-Google Analytics).
כמה זמן עליי להשקיע באתר לאחר הקמתו ועל בסיס שוטף?
הנושא היינו ייחודי עבור כל סוג עסק , אך מומלץ להוסיף/לעדכן תוכן חדש ורלוונטי מדי שבוע . מומלץ לבדוק באופן סדיר- האם האתר עומד ביעדים שהצבתי לעצמי בבנייתו ולהשאיר או לשנות בהתאם לתוצאות שיתקבלו: הגדלת מספר המבקרים באחוז מסוים , הגדלת המכירות בסכום מסוים ולנתח את תנועת המבקרים באמצעות כלי המתאים לכך כגון GOOGLE ANALYTICS. מומלץ לנהל קשר קבוע עם הקהילה באמצעות ניוזלטר– לספר על חידושים , עידכונים מעניינים.
מהו אתר רספונסיבי?
אתר שמתאים את עצמו לכל סוגי המכשירים : טאבלטים , ניידים ומחשבים נייחים . האלמנטים באתר – התוכן והתמונות יותאמו לגודל המכשיר . רספונסיבי = תאימות לגודל המסך .
האם כדאי לשלוח ניוזלטר ללקוחות שלי?
בהחלט כן , ואף בימים קבועים. כיום כל עסק זקוק לקהילה שלו . שליחת ניוזלטר עם מידע חדש ומעניין ועידכונים לגבי השירות שהעסק נותן יסייעו בשמור הלקוחות . השאלה : מדוע כדאי ללקוח שלי להירשם , חייבת להישאל בעת הכנת הניוזלטר וההצעה להצטרף לרשימת הדיוור.
כיצד אנתח את התנהגות המבקרים באתר שלי?
על ידי שימוש בגוגל אנליטקס GOOGLE ANALYTICS אפשר לענות על שאלות רבות:
- מין המבקרים וטווח גילאים
- מספר מבקרים שנכנסים לאתר בכל פרק זמן – שבוע , יום
- אילו ביטויים הקלידו במנועי חיפוש אשר הובילו אותם לאתר שלך
- מאילו דפדפנים גולשים לאתר שלך
- מאילו מכשירים מגיעים לאתר שלך (סמארטפון, טאבלט וכד')
יש לכם שאלות נוספות? שלחו לנורית: mentorim10@gmail.com
חזרה לזירת המנטורים