שתף קטע נבחר
 

הכירו את yotpo

סטארטאפ השבוע שלנו הוא yotpo , פלטפורמה לייצור תכני שיווק ממוקדי מטרה. הישראלים שמאחורי הראיון עונים על השאלון שלנו

yotpo

יוטפו מספקת פלטפורמה רחבה לחברות לייצור קשת של תכנים דרך לקוחות ועם התכנים הללו לשווק עצמן על ידי שותפויות של החברה עם פייסבוק, גוגל, אינסטאגרם ועוד.

 

תעודת זהות:

 

מייסדים: עומרי כהן ותומר תגרין

 

שנת הקמה:2011

 

שנות עבודה בניו יורק: שנתיים, עם 110 עובדים בסניף המקומי

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

בעולם הכל כך תחרותי של שיווק אונליין חברות צריכות לשווק את עצמן דרך הלקוחות שלהן, יוטפו מספקת פלטפורמה רחבה לחברות לייצור קשת של תכנים דרך לקוחות ועם התכנים הללו לשווק עצמן על ידי שותפויות שלנו עם פייסבוק, גוגל, אינסטאגרם ועוד.

 

איך נולד הרעיון?

הרעיון נולד מחווית קנייה אישית שהייתה מבוססת על חוות דעת מזוייפות. קנינו מתנה ליומולדת לחבר שהתבררה כמתנה רחוקה מאוד ממש שציפינו לקבל. מהבעיה הזאת החלטנו להקים חברה שתפתור את בעיית האמינות והשקיפות לצרכן. משם התגלגלנו והרחבנו את הפלפטפורמה לפטפורמת תוכן גולשים המובילה בעולם.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

הכרנו באוניברסיטת תל אביב, סיימנו תואר של הנדסת חשמל ומדעי המחשב. לכן, היתה לנו את היכולת לשבת כמה חודשים בבית ולפתח את המוצר, זה בנוסף לעובדה שדיברנו עם מאות top reviewers של אמאזון, איביי, בסט ביי וכדומה. מה שפתח בפנינו את היכולת להרים מוצר ולהבין מהר יחסית, את העולם שאליו נכנסנו.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו יורק אצלנו הייתה שילוב מאד מדוייק של גישה לטאלנט במכירות, שירות לקוחות ושיווק ביחד עם הבדלי זמני ונגישות גבוהה מתל אביב. התייעצנו בזמנו עם הרבה יזמים ואני עדיין מאמין שניו יורק היא כנראה האלטרנטיבה הראשונה הכי טובה לרוב החברות שרוצות לפתוח סניף בארה״ב.

 

"אין אקסס לכזה טלאנט בארץ".  ()
"אין אקסס לכזה טלאנט בארץ".

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

היו המון המון נקודות מפנה. אנחנו בכלל לא מאמינים שיש בחברות רגע מסוים שאחריו הכל משתנה, רגע אחד שהוא כזה משמעותי אלא המון המון רגעים קטנים שמביאים אולי לרגע גדול. היו לנו הרבה: ביניהם אולי הרגע שהתממשקנו טכנולוגית יחסית מהר לפלטפורמת Shopify שבזמנו לא הייתה כזאת גדולה ואפשרה לנו חשיפה מאד גדולה להמון חברות מבלי להוציא שום דולר על שיווק. הרגע השני לדעתי היה ההצטרפות של Rhodium כמשקיע ובפרט ירון קנייג׳ר שלדעתי נתן ונותן לנו הרבה עד היום. זה גרם לנו לכוון יותר גבוה.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

היינו שמים דגש רחב יותר על היערכות והכנה של החברה ל scale מבחינת האנשים. בהתחלה לא ידענו להבין את גודל הבעיה וגודל החברה אליה אנחנו הולכים, היינו עסוקים בעיקר בלהביא עוד מפתח, עוד איש מוצר ובתחילת הדרך לא הענקנו מספיק חשיבות להון האנושי, לאיזו תשתית אנושית אנחנו שואפים לבנות כדי שהחברה תוכל להיות מה שהיא היום: מ-250 איש גדלה ל370 בשנה.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

הטיימינג הנכון הוא כשהיזמית או היזם מבינים לעומק את המוצר ואת השוק. אפשר להתחיל למכור מהארץ ולטוס הרבה, אבל ברגע שבו רוצים להפוך מכירות ופיתוח עסקי מתחביב למקצוע עם סקייל גדול חייבים לעבור כי אין אקסס לכזה טאלנט בארץ לצערנו.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

50 מיליון דולר

 

מחפשים עובדים?

כן, בעיקר במכירות, שיווק ושירות לקוחות, פרטים בכתובת : www.yotpo.com 

כתובת בעיר:

 

33West 19th Street, New York, NY

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY

 WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים