שתף קטע נבחר
 

הונדה אינטגרה במבחן - שילוב מושלם או פספוס מוגזם?

הקטנוע-אופנוע של הונדה אמור לקסום לרוכבי אופנוע המחפשים נוחות של קטנוע, מבלי לוותר על שליטה ידנית בתיבת ההילוכים בתוספת יכולת דינמית משופרת. בדקנו איך הוא עושה זאת

הוא מצויד בשלדה של אופנוע, מעטפת של קטנוע, נוח לרכיבה וזול ממתחריו, למרות שכלל לא ברור מי הם. האם מצאה הונדה עם האינטגרה את השילוב האידיאלי בין יכולת דינמית של אופנוע לנוחות של קטנוע, או שמא הניסיון להשיג את הטוב מכל העולמות הותיר אותה נפסדת מכאן ומכאן?

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

טוב: מנוע, התנהגות

בסדר: מראה, מחיר

טעון שיפור: נוחות שימוש, אבזור

 

מתחרים: ב.מ.וו C650, ימאהה T-Max, הונדה X-Adv, הונדה NC750X

מחיר: 73 אלף שקלים

 

הונדה אינטגרה הוא למעשה אופנוע בתחפושת קטנוע. עם שלדת אופנוע, מנוע פשוט עם 54 כ"ס, תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד המציעה (גם) תפעול ידני והנעת שרשרת, מרכב של קטנוע גדול הכולל מושב רחב ומפנק, מגן רוח ותאי אחסון.

 

יתרונות: המנוע ותיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמד מספקים חוויית רכיבה נעימה ויוצאת דופן, בין אם אתם זוחלים בתנועה עירונית או משייטים בכביש מהיר. אין ספק כי התיבה הנדירה עדיין בעולם הדו-גלגלי (אין באמת ספק שתהפוך לפופולרית בעתיד) מרכזת סביבה תשומת לב רבה מצד הרוכב, אך זאת לטובה.

 

היא מטפסת במצב "דרייב" במהירות במעלה ההילוכים, משלבת לשישי כבר ב-60 קמ"ש ומייצרת תחושת עצלות-נינוחה. במצב ספורט (יש שלושה כאלה, ההבדלים קטנים יחסית) היא עובדת טוב יותר כשכל הילוך מגיע בדיוק בזמן בו הוא נדרש. גם הורדת ההילוכים מפקדת היטב, וניתן לעשות זאת במהירות ובכל רגע, גם במצב דרייב. יש מתגים להעברת הילוכים ידנית, אבל למעט תחושת שליטה, אין בהם שום צורך אמיתי. 

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

התנהגות הכביש של האינטגרה, אם מתייחסים אליו כקטנוע, ראויה בהחלט לשבח. שילוב השלדה, המתלים ובעיקר חישוקי "17 ב"גודל-של-אופנוע", מייצרים יכולת דינמית יותר מראויה. עם שיכוך מהמורות יעיל יחסית ותגובה טובה לפקודות הכידון והגוף. המושב הרחב נוח ביותר, נעים למגע ואינו מחליק.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

חסרונות: רכשתם קטנוע גדול, בחרתם בתא מטען אינטגרלי לקסדה מלאה. אלא שהאינטגרה עושה שימוש במכללי אופנוע, ומשלם על כך בחלל אחסון מוגבל (מאד) מתחת למושב. תיק אישי קטן נכנס, אך קסדה מלאה לא תתאים. יש תא אחסון נוסף מתחת לכידון - עם מכסה זול למראה ותחושה - שלא יכיל אפילו טלפון סלולרי גדול. ובאותו הקשר - שקע טעינה די מתבקש בעידן הנוכחי. מבנה כמו-אופנוע מונע גם את אפשרות הנחת חפצים ליד רגלי הרוכב ומנטרל טיפוס על גבו של הקטנוע ללא הנפת רגל, יתרון קטנועי שחסר כאן.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

לוח המחוונים עמוס מדי לטעמי, והוספת מתגי תפעול תיבת ההילוכים פגעה בסידור המתגים המקובל בצדו השמאלי של הכידון. מתג הורדת ההילוך ממוקם היכן שבדרך כלל תגלו צופר למשל. לא קריטי, כן מיותר. רוכבים גבוהים (מעל 1.80 מ') יגלו מיגון רוח פחות יעיל. איך הנוחות באופן כללי? פחות מוצלחת מאופנוע טוב, יעילה יותר ממרבית הקטנועים. נדמה כי העומס הראשוני של המתלה מכויל היטב למשקל רוכב ממוצע, אך שיכוך הכיווץ כושל לעיתים.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

סיכום: האינטגרה הוא קטנוע יוצא דופן, איכותי בדרך כלל ובעל יכולת. אבל האם הוא באמת מצליח לשלב בין יכולת של אופנוע לנוחות של קטנוע? התשובה מבחינתנו די פשוטה. אם בכל מקרה צריך ארגז לקסדה וחייבים להניף רגל כדי לטפס על האוכף, עדיף כבר אופנוע כמו נניח, NC750X הזול יותר. ואם קטנוע, תמורת 5,000 נוספים תקבלו את ה-X-ADV המרשים.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

הונדה אינטגרה

מנוע: 2 צילינדרים, 750 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזלי

הספק מירבי: 54 כ"ס ב 6,250 סל"ד

מומנט מירבי: 6.8 קג"מ ב 4,750 סל"ד

הינע: שישה הילוכים, שרשרת

בסיס גלגלים: 1525 מ"מ

משקל רטוב (ק"ג): 238

מתלים (קדמי-אחורי): טלסקופיים 41 מ"מ, זרוע מונושוק

בלמים (קדמי-אחורי): דיסק 320 מ"מ, דיסק 240 מ"מ, ABS

צריכת דלק (יצרן-מבחן): 27-28.5 קמ"ל

מחיר: 73 אלף שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים