כולם רואים יוניקורן
מהפרקצ'ינו ללימונדה, מהאיפור ועד הקרניים המקושטות, חדי הקרן שולטים! כל מה שרציתם לדעת על שגעון היוניקורן
כמה מאות שנים קדימה ואי שם בממלכת ניו יורק שבו תכונותיו של היצור הנשגב לזרוח ובשנת 2017 הפכה החיה האצילה למשאת נפשה של כל פשניסטה, כל חובב קולינאריה וכל נערה שחושקת לפתע בקרן צבעונית מעל מצחה.
היצור המיתי הקסום מככב בימים אלו ברחבי ניו יורק. הטרנד המגובש למדי החל בעיר עוד בשנה שעברה, אבל נראה שעכשיו הוא בשיאו ומתפשט ברחבי העולם. באופנה המקומית, כיסויים לסלולארי, פיג'מות, בשמים, קרמים, בטרנד האיפור החזק ואפילו על הצלחת.
בשבוע אחד שיחררו בסטארבקס שני משקאות במהדורה מוגבלת ושניהם תחת השם- יוניקורן. היוניקורן פראקאצ'ינו יצא במהדורה מוגבלת בדיוק בשבוע שעבר והשבוע כבר היה קשה לאתר אותו בסניפי הסטארבקס מסביב. אחרי שכל עובד סניף זוטר שלח אותנו לסניף נידח אחר, הגענו סופסופ אל היעד. זה היה בסניף קולומבוס ורחוב 76 באפר ווסט סייד ולפנינו היו לא מעט נסיינים.
הדעות היו חלוקות. היו כאלו שהתלהבו מהטעם המתוק בעליל. היו שטענו כי הפראקצ'ינו חד הקרן בצבעי ורוד-כחול-לבן הוא למעשה דרדס שאכל תות. רבים התלוננו שלמשקה יש טעם לוואי חזק והיו גם מי ששאלו אם אחרי השתיה, בביקור בשירותים, יצאו גם נצנצים.
במקרה שלנו המשקה יצא קצת יותר סגול מורוד, כנראה בגלל שהעובד המסור התמסר קצת יותר מדי למריחה הזיגזגית של הסירופ הכחול. המראה מהר מאוד הופך לאחיד והטעם שאמור להיות להגדרתם מתוק ופירותי הוא בעיקר מאוד מאוד מתוק.
כמה ימים אחרי מצאנו את עצמנו חוזרים לזירת הפשע, הפעם במסע אחרי חד קרן דנדש וצונן, היוניקורן למונייד! לימונדת חד-קרן בתרגום חופשי מדי. אלופת הלייפסטייל של ניו יורק ברייס גרובר חרמון, עורכת אתר The Luxury Spot וכותבת הטור הפופולארי כאן אצלנו באתר, דיווחה על ההמצאה החדשה והמאולתרת של הרשת בסניפיה בניו יורק ויצרה באז חדש בעיר. המשקה נולד אחרי שבריסטה באחד הסניפים החליטה להיות יצירתית. היא לקחה את האבקה הכחולה ששימשה למשקה חד הקרן הראשון, הוסיפה ערימות של קרח, לימונדה, סירופ של תה ירוק וכיסתה בעוד לימונדה. רגע לפני שהנוזל הקיע לקצה הכוס הוסיפה עוד זיפ של סירופ והרי לכם לימונדה חדת קרן רווית קסם וצבעי קשת.
אבל סטארבקס הוא ממש לא היעד היחיד ליהנות בו מקולינאריה חדת קרן. בקפיצה לשכונת וויליאמסבורג בברוקלין בלוטות הטעם שלכם יעופו מקרן הלאטה של היוניקורן לאטה שאפילו הניו יורק טיימס טרח להמליץ עליו. בכותרת אגב, כינה את המשקה "לאטה-חד קרן-מרפא". ב-9 דולר תוכלו ליהנות מהמשקה שבעלי בית הקפה The End מספרים שכונה כך בשל התקווה שכל מי שלוגם ממנו יוכל "לעוף גבוה עד ל'אני' הפנימי המיסטי והמחזק שלו".
לא בטוח שהוא יוביל אתכם לאני הפנימי אבל ערבוב הטעמים המהולים בו חייב כנראה לעשות משהו. עם אצה כחולה ירוקה לתבע התכול והמהמם שלו, מיץ לימון טרי וקר, מים, דבש, חלב קוקוס, מאקי בארי שמצוי בהרי ארגנטינה וצ'ילה ועוד כמה הפתעות, כולל חומר טבעי וממריץ שאמור לספק את אפקט הלאטה.
הדעות חלוקות, בעוד שאנחנו הרגשנו טעם מימי וחם, רבים דווקא חשבו שהמשקה מרענן, מעורר ועדין. היו גם לא מעט שתמכו בטענה שהמשקה מאיץ פעולת מעיים.
אגב, גם בבית הקפה המקומי, בעקבות ההצלחה הגדולה, מתכננים גם את גרסאת הקיץ של המשקה חד הקרן.קשה להגיד שבית הקפה הזה נע אך ורק על גלי הטרנד, נראה שבית הקפה מצליח לייצר לא מעט מועמדים לטרנד הבא של ניו יורק. עם משקאות כמו e Radiance Beauty Latte, Stardust Latte, Rose Petal Latte, The White Wolf Latte, Charm Water, מים שבית הקפה מספר שנעשים מאבק כוכבים אבל ככל הנראה מדובר בזנגביל, ג'ינג'ר וקמומיל.
אבל שיא הטרנד ירשם כנראה בשבוע הבא, ב-6 במאי כשתיפתח בפארק סלופ החנות Brooklyn Owl שתתהדר בקרני חדי קרן בעבודת יד ואותם, כפי שסיפרה בעלת החנות בראיון, "יוכל כל לקוח לחבוש על ראשו וכך לתת לקסם לחדור אל תוך ראשו וליבו.
החנות שתיפתח בפלאטבוש אבניו תאפשר ללקוחותיה להפוך לחדי קרן גאים. "זו לא חנות מתנות סטנדרטית עם מיליון ואחת ברנדים", אמרה אחת מבעלות החנות. "אנחנו באמת מנסות לתת ללקוחות את חווית החד קרן המלאהולגרום להם להרגיש מיוחדים כשהם מגיעים לחנות".
בעלת החנות החלה לעסוק בעיצובי חדי קרן כשבתה ביקשה שתערוך לה יום הולדת בסגנון חדי קרן. כחובבת אמנות, הכינה האם לכל אורחי יום ההולדת קשתות חדי קרן עם ההצלחה של הקשתות הגיע גם הרעיון.
עם הכניסה לחנות תקבלו מדריך מפורט ובו הסבר על הדרך להפוך מבן אנוש לבן חד קרן. המהפך מושלם בסוף המסע בחנות עם מראת קסם מוארת שמדברת למי שמסתכל עליה, מברכת אותם בברכת חדי קרן נוצצת וביום קסום.
אז בקיץ הקרוב, מסתמן שכל מה שצריך כדי להשתלב זו קרן על הראש ולימונדה חדת קרן וגם אנחנו נהיה יוניקורנים לתפארת.