פורשה קאיין גורר את מטוס הנוסעים הגדול בעולם
איך גוררים את האיירבוס A380 ממקומו ולא על-ידי רכב תפעולי ייעודי? מחברים אליו פורשה למשל
האיירבוס A380 שנכנס לשירות פעיל בחברות תעופה לפני כעשור, הדיח את בואינג 747 מתואר מטוס הנוסעים הגדול בעולם. אורכו 72.7 מטרים ומוטת כנפיו 79.8 מטרים. גובהו 24.1 מטרים והוא מסוגל לשאת על סיפונו כפול הקומות עד 853 נוסעים בהתאם לקונפיגורציית המושבים. הממדים העצומים האלה הופכים אותו גם לכבד במיוחד, 285 טונות של משקל עצמי בלבד, ללא נוסעים ודלק, פי 82 מכושר הגרירה הרשמי של הקאיין שעומד על 3.5 טון.
לצורך קביעת השיא השתמשה פורשה בקאיין דיזל S המצויד במנוע V8 בנפח 4.2 ליטר, שבסיוע הגדשת טורבו מפיק 385 כ"ס ו-86.7 קג"מ שעוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית. לטענת היצרנית, מלבד וו הגרירה מדובר בדגם סטנדרטי לחלוטין, ללא כל התאמות או שינויים, שהגיע בנסיעה על הכביש הציבורי מלונדון לשדה התעופה הבינלאומי שארל דה גול בפריז, בו נקבע השיא.
הקאיין הצליח לגרור את ה-A380 למרחק של 42 מטרים, ושבר בכך את השיא הקודם ב-115 טון, שיא ששייך היה לבן המשפחה פולקסוואגן טוארג, אשר גרר ב-2006 בואינג 747-200. ריצ'רד פיין, מהנדס ביצרנית שישב מאחורי ההגה, אמר כי "לרוב אנחנו לא הולכים כל-כך רחוק כדי לבחון את המגבלות של המכוניות שלנו, אבל אני חושב שהיום הגענו די קרוב לזה. הרגשתי שזה קשה לקאיין, אבל מסתבר שיש לו יכולות קצת יותר גבוהות ממה שהלקוחות מצפים. מה שמרשים בעייני יותר מכל זה, שלא ביצענו שום התאמות. הגענו לכאן מלונדון בנסיעה על הכביש ונחזור לשם כך".
פורשה מציינת כי לאחר שנקבע השיא עם דגם הדיזל, הצליח בכך גם דגם הטורבו S של הקאיין, עם מנוע V8 בנפח 4.8 ליטר מוגדש, 570 כ"ס ומומנט מעט נמוך - 81.6 קג"מ. גם הוא היה סטנדרטי לחלוטין לדברי היצרנית, היישר מאולם התצוגה.