מחקר מאשר: בעלי מכוניות ספורט - צעירים ועשירים יותר
כנראה תיארתם לעצמכם שבעלי מכוניות ספורט צעירים ומבוססים יותר מרוכשי מכוניות עממיות רגילות. פורד מגלה בכמה בדיוק
מהמחקר עולה כי גיל הרכישה הממוצע בארה"ב של לקוחות פיאסטה "רגילה" הוא 45, בעוד שבעלי הפיאסטה ST, הגרסה הספורטיבית לסופר-מיני, צעירים מהם בעשור. בפוקוס המשפחתית המצב דומה. גילם הממוצע של לקוחות הגרסה הרגילה עומד על 46, בעוד גילם הממוצע של בעלי פוקוס ST הוא 36. כאשר מחירה של הגרסה הספורטיבית עולה, באופן טבעי ובהתאם להכנסה עולה גם הגיל הממוצע. גילם של לקוחות פוקוס RS, הקיצונית והיקרה (שמחירה בארה"ב יותר מכפול מגרסת הבסיס), עומד על יותר מ-41.
שלא במפתיע, גם מצבם הכלכלי של לקוחות מכוניות ספורטיביות טוב יותר. בעוד שהוצאות משק הבית השנתי של בעלי פיאסטה מן השורה עומד על 59 אלף דולר, לקוחות גרסת ST מוציאים כמעט כפליים - 102 אלף דולר. המצב דומה גם בפוקוס עם משק בית שנתי של 63 אלף דולר ללקוחות הגרסה הרגילה, ו-108 או 169 אלף דולר לגרסאות ST ו-RS בהתאמה.
בשונה מארה"ב ואירופה, בישראל לא משווקות הגרסאות הספורטיביות של הפיאסטה והפוקוס - ה-ST שווקה בעבר ונמכרה ביחידות בודדות - על-ידי היבואנית הרשמית, דלק מוטורס. לדברי היבואנית, מחיר גבוה (מדי) והיעדר תיבות הילוכים אוטומטיות לגרסאות אלה, פוגע באפשרות הצלחתן כאן. זה המקום להזכיר כי טיעונים דומים הושמעו על-ידי היבואנית בתחילת האלף הנוכחי כהסבר לסירוב לשווק את המיאטה הדו-מושבית. לבסוף הוחלט בדלק כן לייבא, ובהצלחה מוכחת.
קורי הולטר, מנהל השיווק של פורד העולמית, הסביר את הצורך לייצר ולשווק מכוניות ספורטיביות למרות העלויות הגבוהות הכרוכות בפיתוח. "לקוחות חוזרים הם כמחצית מהרכישות בתעשיית הרכב. היכולת למשוך ולשכנע לקוחות צעירים, אשר לפניהם מספר רב של רכישות רכב חדש במהלך חייהם, חשובה מאד לרווחים בעסקי הרכב".