סמסונג עקפה את גוגל בשוק השעונים החכמים
מערכת ההפעלה העצמאית Tizen מצליחה לראשונה לנגוס נתח שוק גדול יותר מ-Android Wear, ומוכיחה כי המשבר של גוגל בשעונים החכמים מעמיק. ומי ראשונה?
אם בשוק הסמארטפונים שולטת גוגל ביד רמה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, הרי שהמצב הפוך לחלוטין כאשר מסתכלים על השעונים החכמים. כפי שניתן לראות בתרשים המצורף, ממשיכה אפל לנגוס למעלה מ-50 אחוזים מהעוגה, אבל מה שיכול להפתיע רבים הוא המיקום, או יותר נכון נתח השוק של מערכת ההפעלה Android Wear.
עוד כתבות באתר ג'ירפה:
סמסונג משיקה סוללה ניידת בקיבולת 5,100mAh תמורת 60 דולרים
הערכה: וואווי תכריז על סדרת מכשירי Nova 2 באירוע שיתקיים ב-26 במאי
אפל רוכשת את חברת Beddit המתמחה בניטור שינה
מי שמנצלת את הדעיכה של גוגל היא כמובן סמסונג, שמצליחה להתייצב במקום השני בזכות סדרת שעוני ה-Gear המריצים את מערכת ההפעלה העצמאית Tizen. למעשה, סמסונג היא החברה היחידה באיגוד Tizen ופועלת לגמרי לבדה כדי לשלב את מערכת ההפעלה העצמאית בשלל מוצרים, החל משעונים חכמים, סמארטפונים ועד למקררים.
החיסרון הגדול ביותר של מערכת הפעלה זו, לפחות בשלב זה, הוא חוסר באפליקציות ביחס לשתי המתחרות הגדולות. אבל הקוריאנית מנסות לפצות על כך בעזרת גאדג'טים מעוצבים להפליא המשלבים טכנולוגיה חדשנית, ונראה כי בשלב זה הדברים אכן עובדים כמו שצריך.
גוגל צריכה לדאוג מאוד מהמצב הנוכחי, כמו גם מהתנהלות השותפות שמציעות את מערכת ההפעלה לשעונים החכמים. עדכון המוצרים לגרסת Android Wear 2.0 ממשיך להתעכב והדבר יוצר אי ודאות וחוסר נוחות אצל המשתמשים, שמתחילים להציץ לצדדים.