המיצג בשגרירות ישראל במיאנמר: "העצמה נשית"
יוצרת המיצג שעורר מחלוקת ביום העצמאות אומרת שהוא נועד להעצים את האמנות הישראלית ואת ההסברה של ישראל בעולם. "יש פה נשים חזקות בפוליטיקה, בכלכלה, באמנות וחשוב שיידעו את זה"
"זו הייתה העצמה נשית מתוך המקום של האישה, שקובעת במקום הכי אינטימי שלה - באמבטיה - את גבולות האינטימיות". כך אמרה היום (ד') קרן וולף, מעצבת תכשיטים ויוצרת שעמדה מאחורי המיצג השנוי במחלוקת של השגרירות הישראלית במיאנמר.
במסגרת המיצג בטקס קבלת הפנים המרכזית ליום העצמאות ה-69 למדינה שערכה השגרירות, היה חדר ובו 12 דוגמניות מקומיות ששוכבות בשמונה אמבטיות שמולאו בחלב. שגריר ישראל במיאנמר, אמר בעקבות הביקורת על המיצג כי הוא גרם ל"התפעלות גורפת ומחמאות מקיר לקיר".
היוצרת קרן וולף, שהדוגמניות במיצג ענדו את תכשיטיה, דחתה אף היא את הביקורת. בשיחה עם ynet הסבירה וולף כי מדובר בעבודה שמעצימה נשים, מעצימה את האמנות הישראלית ואת ההסברה של ישראל בעולם.
לדברי וולף, "כל מי שהיה שם חווה חוויה ויוזאלית מאוד ייחודית. למיצג קוראים 'פה גדול – חיים ומוות ביד הלשון', כי למרות שהעולם שלנו מאוד מתקדם, כולל מעמד האישה ואנחנו מתחזקות עם השנים, היה לי חשוב להעביר מסר: 'במקום האינטימי תרגישי נוח ותגידי מה שאת רוצה'".
היוצרת הוסיפה כי "הוצגו בעבודה תכשיטי פה שהדוגמניות ענדו אותם סביב השפתיים, והם מסמלים סתימת פיות. למרות הקידמה - הסובלנות נסוגה, ולכך מתחבר הנושא של חיים ומוות ביד הלשון, בוודאי בעידן הרשתות החברתיות".
וולף ציינה עוד כי "יש פה נשים חזקות בפוליטיקה, בכלכלה, באמנות וחשוב שיידעו את זה. אנחנו לא מדינה פרימיטיבית, אין פה רק גמלים ומלחמות כמו שחושבים בחלק מהמדינות שאני מגיעה אליהן, יש פה אמנות מתקדמת מאוד. זו הייתה הפעם הראשונה שמוצג דבר כזה בשגרירות ואנשים התפעלו. השליחות הכי גדולה היא להראות שקורים דברים כאלה בישראל".
לסיכום דבריה על הביקורת אמרה וולף: "זה קצת עצוב שרואים אישה אסייתית באמבטיה וזה מה שזה מעורר, בלי לחקור את המשמעות. היה מדהים לראות איך המיצג עבר בכל השפות וייצג אותנו בצורה מדהימה. דיפלומטים ואנשי עסקים התפעלו וצילמו עם האייפון, כולם חוו את זה ממקום של אישה חזקה וגם השגריר קיבל תגובות נפלאות".