רוג'ר מור, סוכן 007 שנהג אותי
השחקן שהפך למזוהה עם הדמות של סוכן הוד מלכותה בעל הרישיון להרוג, נהג בסרטים - כמו-גם במציאות - במספר אדיר של מכוניות מעניינות. השבוע הלך לעולמו, אך הותיר אחריו היסטוריה מוטורית מפוארת
מלאך, מרגל, ג'נטלמן: פרידה מרוג'ר מור, 007
המכוניות של בונד: מדה-שבו ועד אסטון מרטין
מור אמנם לא נהג באסטון מרטין (המכונית הרשמית של 007) באף אחד מסרטי הסדרה, ומצא עצמו מאחורי הגה ה-DB5 המפורסמת רק בסרט הפרודיה "מרוץ מחוף לחוף" (The Cannonball Run, 1981) אך בשבעת סרטי הסדרה בהם השתתף הספיק לנהוג במגוון רחב של מכוניות תוך ביצוע מגוון של פעלולי נהיגה, חלקם שדחפו את גבולות הפיזיקה למחוזות הדימיון הפרוע, התבצעו לראשונה והעניקו השראה לאין ספור סרטים אחרים במהלך השנים.
יודעת גם לשחות - לוטוס אספרי S1
הלוטוס אספרי היא היחידה שהצליחה להתקרב להילה של אסטון מרטין, בעיקר בשל יכולתה להפוך לצוללת קרבית עם טילי טורפדו ומוקשים ימיים בסרט המרגלת שאהבה אותי (1977). כדי לבצע את צילום המעבר בין מכונית לצוללת נבנו שבעה דגמים שונים, כל אחד עבור חלק אחד ב"תהליך". יש לציין כי המכונית-צוללת לא הייתה אטומה לחלוטין למים, על כל המשתמע מכך.
לפני הסצנה התת-ימית נערך מרדף יבשתי שצולם בכביש סרדניה. הלוטוס אספרי בעלת המנוע המרכזי הפגינה אחיזת כביש כה גבוהה, עד כי הבימאי והצלם טענו כי היא אינה נראית מהירה מספיק. רוג'ר בקר, מהנדס הפיתוח של האספרי (החתום גם על דגמי אליז ואבורה) נשלח בדחיפות כדי להוכיח כיצד ניתן בכל זאת לגרום למכונית המצוינת לאבד אחיזה.
כמו איוול קניבל - AMC הורנט
ה-AMC הורנט האמריקאית השתתפה באחד מפעלולי הנהיגה הנועזים והמרהיבים שבוצעו, בסרט האיש בעל אקדח הזהב (1974). המרדף שמתחיל במרכז בנגקוק מתגלגל לפרברי העיר, שם נאלץ בונד לקפוץ מעל נהר תוך ביצוע "גלגול חבית" בין שני קצוות גשר שבור. זאת במטרה לנסות ולתפוס את הרע התורן - פרנסיסקו סקרמנגה (כריסטופר לי) שנמצא בצדו השני של הנהר.
רק מעטים יודעים כי בתכנון הגשר - ובעיקר זווית הטיפוס אליו - נעזרו אנשי 007 במחשבים רבי עוצמה והמתקדמים לאותה תקופה של מחלקת האווירונאוטיקה במעבדות CAL בארה"ב. בין היתר נקבע כי ההורנט נדרשת לאיזון מרכב מוחלט, ולכן הוסט מושב הנהג לאמצע המרכב. מהירות הגישה לגשר נקבעה על 80 קמ"ש בדיוק, והקפיצה צולמה בטייק אחד על-ידי לא פחות משש מצלמות.ולא, לא היו כאן אפקטים ממוחשבים מיוחדים כמקובל בתעשיית הקולנוע כיום.
נסיעה בכפר - סיטרואן דה שבו
אחרי שהלוטוס אספרי שלו מתפוצצת בגלל מנגנון הגנה נגד פורצים, בורח בונד מהרעים ברכב של נערת בונד התורנית (קרול בוקה), סיטרואן דה-שבו. המרדף בסרט (לעיניך בלבד, 1981) נערך בכבישים המפותלים של האי קורפו, בצפון-מערב יוון. בונד, שאינו רגיל לנסוע במכונית עממית וממושב הנוסע, תופס את ההגה לאחר שהשניים מתהפכים על הגג במהלך ניסיון ההימלטות.
הדה שבו ניסתה להתחמק מצמד פיז'ו 504, תוך תצוגת יכולת גבוהה, כולל קפיצה (אמיתית) מעל גגה של אחת מהן. כדי שהמכונית הפשוטה תוכל לעמוד בקצב של צמד ה"אריות", הושתל בה מנוע בוקסר עם ארבעה צילינדרים שהושאל מ-GS, אשר הכפיל את כוח המנוע ל-66 כ"ס שלמים. ארבע מכוניות דה שבו שונות השתתפו בצילומים, רק אחת מהן שרדה.
טקסי בפריז - רנו 11
בסרט רצח בעיניים (1985), האחרון בו מככב רוג'ר מור בתפקיד הסוכן החשאי, נאלץ השחקן לרדוף עם מונית רנו 11 בעקבות אחת מנערות בונד המפורסמות ביותר (גרייס ג'ונס), הצונחת ממגדל אייפל. המרדף המרשים בוצע על ידי נהג הפעלולים המפורסם רמי ג'וליאן, שבנוסף לצילומים אלה השתתף בעוד חמישה מסרטי הסדרה, כמוו-גם בסרט הג'וב האיטלקי.
הרנו 11 התמימה יורדת במדרגות המובילות מרחבת המגדל לשדרת פורט דה לה בורדונה המקבילה לנהר הסיין, וקופצת מעל גגו של אוטובוס תיירותי. החלק המרשים ביותר הוא המעבר מתחת למחסום המסיר את הגג, ולאחר מכן גם את חלקה האחורי של המכונית. בונד, כמו בונד, המשיך לנהוג רק בחלק הקדמי.
קטר רכבת - מרצדס 250SE
בסרט אוקטופוסי (1983) רודף בונד במזרח גרמניה דאז אחר רכבת הנושאת ראש נפץ אטומי המיועד להתפוצץ בבסיס חיל האוויר האמריקאי במערב גרמניה. זאת בעזרת מרצדס 250SE משוריינת של הגנרל אורלוב הסובייטי, המנסה להצית מלחמה בין המעצמות.
במהלך המרדף, כשהוא נמלט מיחידה של הצבא הסובייטי, הצמיגים מתפוצצים במעבר מחסום דוקרנים. בונד מוצא פתרון מקורי ורודף אחרי הרכבת כשהוא נוהג את המרצדס על המסילה עצמה.