שתף קטע נבחר
 

דייט שווה השקעה

11 דקות זה הזמן שניתן בשבוע שעבר לסטארטאפיסטים ישראלים כדי להרשים משקיעים. אחרי 50 סיבובי ספיד דייט, נקבעו כמה דייטים נוספים שאולי יחיו באושר ובעיקר עושר

יש דייטים שאנחנו מגיעים אליהם בתקווה למצוא אהבה ויש דייטים שאולי, בזכותם, נצליח לגייס השקעה

בשבוע שעבר, במסגרת כנס כלכליסט שנערך בניו יורק, נפגשו 50 מהמשקיעים המוכרים ביותר, עם 50 חברות סטארטאפ ישאליות למפגשי ספיד-דייטינג, בהם ניתנו לכל אחת מהחברות 11 דקות להציג מול קבוצות משקיעים את הרעיון שלהם ולענות על השאלות הקשות. "כחלק מוועידת כלכליסט עשינו את מה שאנחנו עושים באופן יומיומי", מספר גיא פרנקלין מנכ"ל סוסא ניו יורק. "אנחנו נותנים ערך לחברות שמחפשות חדשנות ורוצות להתפתח כאן. מה שעשינו זה שואו-קייס בארבע שעות".

 

רגע לפני שהדייטים יצאו לדרך, ורגע אחרי הנאומים מפי המארגנים השונים, קיבלו המשתתפים הצצה לדייט אמיתי עם סצינה מתוך ההצגה החדשה של השחקנית מילי אביטל. אחרי שכולם צחקו על הקטע שתיאר את סצינת הדייטים בניו יורק, הגיע הזמן לדייט האמיתי.

 

בדרך כלל אחד האתגרים הגדולים של חברות בדרך להצלחה הוא גיוס הכספים. לכן, ההזדמנות להיפגש עם חמישים משקיעים, ישראלים ואמריקנים, אשר ידועים כמשקיעים מוכרים וחזקים בתחום, הובילה גם לא מעט חברות להגיע היישר מישראל, בתקווה לקחת חלק בספיד דייטינג רווי הפוטנציאל. "התחלנו את הרעיון עם תכנית שכללה חמישה עשר משקיעים וחמישה עשר סטארטאפים, אבל העניין היה גדול כל כך, גם מצד המשקיעים וגם מצד החברות, שנאלצנו, אחרי צמצום, להגיע ל-50.

 

"שאלו את השאלות הקשות". ספיד-דייט בפעולה ()
"שאלו את השאלות הקשות". ספיד-דייט בפעולה

 

בין המשקיעים שהגיעו היו משקיעים אמריקנים, משקיעים שהגיעו מקרנות השקעות מפורסמות, מקרן אוניברסיטת הארוורד ועד הקרן של אשטון קוצ'ר. מנכל"ית פייסבוק ישראל, פנחס בוכריס, לשעבר מפקד 8200, וכיום בין השותפים בקרן סטייט אוף מיינד ונצ'רס, יוסי מולדבסקי, מייסד קרן ההשקעות פלאס ונצ'רס נתנאל ברוקהיין, מנהל קרן ההשקעות האמריקאית Techu, גיא הורוביץ מקרן ההשקעות הגרמנית דויטשה טלקום, שלי לנצמן מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, נציגי קרן ההשקעות של טדי שגיא ועוד. "חילקנו את המשקיעים בשולחנות לפי שלבי השקעה, החל מהשלב הכי ראשוני עד לשלב שחברות כבר עובדות. את המשקיעים חילקנו לשבע קבוצות, כך שיזם מגיע ומדבר מול שבעה משקיעים בו זמנית, כל אחד מהם מקרן אחרת".

 

את התכנית החלו בהישמע גונג גדול שסימן לכל חברה להגיע לשולחן חדש של משקיעים. ב-11 הדקות שהוקצבו לה, אמורה החברה לערוך את הפיץ' האולטימטיבי לרעיון, ולהספיק לענות גם על שאלות המשקיעים. יותר מפעם אחת, כשהגונג להחלפת שולחנות נשמע, מצאו עצמן חברות נאלצות לקום בכוח, כשקיוו עוד להישאר. "הזמן שהוקצב לחברות הוא זמן מספק כדי שמשקיע ידע אם מעניין אותו להמשיך ולשמוע עוד או שמא אין עניין", מסבירים. "אם יש עניין מחליפים כרטיסים, וברור שממשיכים קשר. בזמן הזה, אם התשובה 'לא' זה כבר ברור". בשלב הזה חלקם מושיטים ליזם כרטיסי ביקור.

 

"רושם ראשוני, כמו בכל תחום, הוא החשוב ביותר".  ()
"רושם ראשוני, כמו בכל תחום, הוא החשוב ביותר".

 

החברות היו בעיקר חברות טכנולוגיה אשר הציגו רעיונות שקשורים בטכנולוגיה, חברות פילד טק, חברות B2B B2C סייבר ועוד. המשקיעים נכנסו מהר מאוד לעניין ושאלו את השאלות הקשות. הם ניסו לזהות בקיאות של המשקיעים בשוק, הם בחנו את גודל השוק, הם ציינו את החשיבות במעבר לניו יורק, הם התעניינו בתחרות בתחום, שאלו על קצב הצמיחה של החברה, הרקע של הצוות, הרקע של היזם והיכולת שלו להוביל הוצאה לפועל של הרעיון.

 

בתום המפגשים נערמו על השולחנות דפים שמחלקים יזמים ומסכמים בעמוד אחד את השוק, הצוות, המוצר, ההזדמנות העסקית ומה לא. בתקווה לכבוש את המשקיע. "בסוף המשקיעים צריכים להחליט אם הם מעוניינים לפגוש את החברה שוב, ממש כמו בדייט אמיתי", מסכמים המארגנים ומזכירים שרושם ראשוני, כמו בכל תחום, הוא החשוב מכל.

 

אחרי ארבע שעות רשמו בספיד דייטינג הטכנולוגי הישג שעומד על 800 אינטרקציות בין סטארטאפים למשקיעים ביום אחד, וככל הנראה, רבים מהם, ימשיכו אל הדייט הבא.

 


פורסם לראשונה 25/05/2017 21:00

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגיעו לדייט. המשקיעים הפוטנציאלים
מומלצים