מבחני ריסוק - סקודה קודיאק מצטיין, סוזוקי סוויפט מאכזבת
ארגון הבטיחות יורו NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק של כמה דגמים חדשים. סקודה קודיאק ומיני קאנטרימן זוכות לציון מרבי של חמישה כוכבים. סוזוקי סוויפט מקבלת רק שלושה
ארגון הבטיחות יורו NCAP מפרסם מבחני ריסוק חדשים לארבעה דגמי מכוניות שחלקן ינחתו בישראל בקרוב. התוצאות חושפות פעם נוספת את חשיבותן של מערכות בטיחות מתקדמות להשגת ציון מרבי.
סקודה קודיאק שיושק בישראל בשבועות הקרובים זכה לציון של חמישה כוכבים. רכב הפנאי הגדול של היצרנית הצ'כית זכה לציון של 92 אחוז בהגנה על מבוגרים, 77 אחוז בהגנה על ילדים ו-71 אחוז בהגנה על הולכי רגל. גם מיני קאנטרימן, רכב הפנאי של המותג הבריטי-גרמני, זכה לציון של חמישה כוכבים עם הגנה של 90 אחוז על מבוגרים, 80 אחוז על ילדים ו-64 אחוז על הולכי רגל.
שני הדגמים הנוספים שנבחנו זכו לשני ציונים נפרדים, האחת בגרסאות המצוידות במערכות בטיחות אקטיביות למניעת תאונה או צמצום נזקיה והשני בלעדיהן.
ניסאן מיקרה החדשה זכתה לציון של חמישה כוכבים בגרסה המצוידת במערכת בטיחות לבלימה אוטונומית ושמירה על נתיב. ללא מערכת זו הציון ירד לארבעה כוכבים. בשני המקרים זכתה המכונית היפנית לציון של 91 אחוז בהגנה על מבוגרים, 79 אחוז בהגנה על ילדים ו-79 אחוז בהגנה על הולכי רגל (68 אחוז ללא המערכות).
סוזוקי סוויפט החדשה שתושק כנראה אצלנו בחודש הבא, זכתה לציון נמוך עוד יותר, ארבעה כוכבים כשהיא מצוידת במערכת לבלימה אוטונומית, אך רק שלושה כוכבים בגרסת הבסיס נטולת המערכת.
יש להזכיר כי זו מכונית רביעית חדשה שמשיקה סוזוקי בעת האחרונה, המקבלת ציון נמוך ביחס למקובל. סלריו, באלנו ו איגניס קיבלו ציון דומה של 3 כוכבים בגרסאות הבסיס. הסוויפט זכתה לציון 88 אחוז בהגנה על מבוגרים (83 אחוז בגרסת הבסיס), 75 אחוז בהגנה על ילדים ו-69 אחוז בהגנה על הולכי רגל.
סוזוקי סוויפט מבחן ריסוק