בשל הוראת רשות שוק ההון: ביטוח הנסיעות לחו"ל מתייקר
לאומי קארד תפחית את מספר ימי הכיסוי החינמי לנוסעים לחו"ל מ-55 ימים לחמישה ימים. זאת בשל הוראת רשות שוק ההון, הקובעת סל מינימלי לביטוח נסיעות, שמייקר את עלותו. גם בכאל ובישראכרט שוקלים לשנות את התנאים
בעקבות הסדרה חדשה של רשות שוק ההון בתחום ביטוחי הנסיעות, הטסים לחו"ל המבוטחים דרך חברות כרטיסי האשראי צפויים לשלם יותר על ביטוח. לפי ההסדרה, שתכנס לתוקף בחודש אוגוסט הקרוב, כל חברות הביטוח נדרשות להציע ללקוחותיהן רובד כיסוי מינימלי זהה. חלק מחברות כרטיסי האשראי, המציעות ללקוחות הטבה של ביטוח נסיעות בחינם, לא עומדות ברף התחתון של הדרישה הזאת.
לכן, חברת לאומי קארד המציעה כהטבה ביטוח של AIG, הודיעה לאחרונה כי היא מורידה את מספר ימי הכיסוי החינמי מ-55 ימים לחמישה ימים בלבד. בחברה טוענים כי בשל עלות הדרישות לשינוי תכולתו של הסל הביטוחי, לא הייתה להם ברירה אלא לצמצם את ההטבה, וכי השיגו את התנאים המקסימליים. בשל דרישות רשות שוק ההון, הביטוח יכלול כיסוי לאיתור וחילוץ - דבר שלא נכלל בהטבה עד כה. בנוסף, החברה העלתה את הגיל המקסימלי לכיסוי מ-75 ל-85.
מלבד זאת, הכיסוי הביטוחי של החברה יכלול כיסוי של עד 1.25 מיליון שקל להוצאות רפואיות בחו"ל, והשתתפות העצמית תעמוד על 75 דולר במקרה של תביעה (לקוחות מועדוני פרימיום שונים פטורים מתשלום ההשתתפות העצמית).
גם באתר של חברת כרטיסי האשראי כאל מציינים כי הביטוח החינמי לחו"ל תקף עד ל-31 ביולי 2017, כלומר עד כניסתה של ההסדרה החדשה לתוקף. בימים הקרובים החברה צפוייה לעדכן את לקוחותיה בשינויים שהיא עורכת בשל כניסת התקנות החדשות.
בישראכרט עוסקים בימים אלו בהתאמת ההטבה הביטוחית לכללים החדשים. עם זאת, ישראכרט עדיין לא מאזכרת את השינוי הצפוי. חברה שלא תרצה לצמצם את מספר הימים לכיסוי ביטוחי חינמי, תאלץ לספוג את עלויות הכללת המוצרים הביטוחיים הנוספים על עצמה.
ההסדרה בתחום ביטוחי הנסיעות נקבעה בתחילת השנה על ידי רשות שוק ההון. המטרה בכך היא ביצוע תהליך מכירה שקוף והוגן, בו כל חברה מציעה לכל לקוח סל כיסויי בסיסי. בין היתר היא קובעת הוראות להתאמת התוכנית הביטוחים לכל לקוח לפי היבטים משתנים של גיל, מדינת יעד וכדומה. בנוסף, ההוראות החדשות מחייבות את החברות לברר בעת רכישת הביטוח את מצבו הרפואי של המבוטח ולהסביר לו את התנאים בהם יקבל שיפוי.
כיום, כאמור, חברות כרטיסי האשראי מציעות את הביטוח החינמי לחו"ל במודל רזה בהשוואה לחלק מחברות הביטוח. בדרך כלל, כאשר לקוח חברת כרטיסי אשראי מתקשר להפעיל את הביטוח, נציגי החברות מסבירים לו מדוע כדאי לו לשדרג את הכיסוי תמורת תשלום נוסף.
פגיעה נוספת בהטבות של לאומי קארד - הנקודות שוות פחות
מלבד ההחלטה של לאומי קארד כי תצמצם את מספר ימי הכיסוי הביטוחי החינמי לנוסעים לחו"ל לחמישה ימים, כאמור, החברה צפויה להודיע בקרוב על שינוי במנגנון הנקודות ו"הפינוקים". בין היתר, החברה תוריד מספטמבר את שווי "הפינוקים", מעין נקודות תמורתן מקבלים הלקוחות הנחות שונות. כך, עבור חלק מההטבות עבורן הלקוחות היו צריכים לשלם עד כה "פינוק" אחד - הם יידרשו לשלם בקרוב שני "פינוקים".
בנוסף, החברה תשנה בחודש ספטמבר את מסלול מועדוני תעופה, המאפשר להמיר נקודות בכרטיס האשראי לנקודות בחברות תעופה כך שהצבירה תקבל תאריך תפוגה. לפי השינוי, כל הנקודות שהלקוחות יצברו בזכות ביצוע עסקאות יהיו בעלות תוקף לשנה קלנדרית אחת. אם הלקוחות לא ימירו את הנקודות לנקודות טיסה תוך שנה - הן תמחקנה ולא יינתן בגינן כל פיצוי.
מלבד זאת, יחס הצבירה של הנקודות למועדוני תעופה למחזיקי כרטיסי מולטי פלטינה מסוג ויזה או מסטרקארד יוכפל. כיום עבור כל 12.5 שקל שהלקוחות מוצאים הם מקבלים נקודת תעופה אחת, אך מספטמבר כל נקודה תתקבל עם ביצוע עסקה בגובה של 25 שקל.