פורד קוגה במבחן ישראלי ראשון - כוחות מחודשים
רכב הפנאי הקומפקטי של פורד זוכה בעדכון עיצובי והוזלה דרסטית. האם זה מספיק כדי לאפשר לו להתמודד בקטגורית רכב הפנאי הפופולארית?
פורד קוגה משווק בישראל כבר ארבע שנים, אבל עד כה לא הפך למתמודד משמעותי בקטגוריית רכבי הפנאי הפופולארית. שילוב של תג-מחיר גבוה מדי והיעדר מוניטין דומה לזה של המתחרים הוותיקים מיפן (טויוטה ראב4, הונדה CRV וסובארו פורסטר), מנעו זאת. כעת נחת בארץ הקוגה לאחר מתיחת פנים קלה, מצויד בתג-מחיר נמוך ב-16 אלף שקלים מבעבר, המקרב אותו ללב הקטגוריה. זו הנשלטת בעיקר על-ידי המתחרים החזקים מקוריאה, יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.
מחיר: 149 אלף שקל
מתחרים: קיה ספורטאז' (2.0 ל'), יונדאי טוסון (2.0 ל'), מאזדה CX5, פיז'ו 3008 ופולקסווגן טיגואן
טוב: יכולת דינמית, ביצועים
בסדר: נוחות נסיעה, אבזור
טעון שיפור: עיצוב פנים, צריכת דלק
ציון:
איך נראה
השינוי הוויזואלי העיקרי נוגע לסבכה קדמית שונה ובולטת מבעבר, האמורה להקנות מראה מסוקס יותר. גם כעת יש לו מגיני פלסטיק שחור סביב למרכב ופסי גגון, אך אפשר היה להתאמץ קצת יותר בנושא זה, שכן כרגע הוא נראה יותר כמיניוואן שימושי ופחות כרכב פנאי הרפתקני.
עיצוב הפנים אינו יוצא נשכר מהשימוש בגוון כהה לפלסטיקה. איכות החומרים טובה יחסית אך איכות ההרכבה פחות מרשימה - בעיקר סביב מסך המגע שהותקן בארץ ואיכותו רחוקה מלשכנע. אגב, הוא גם ממוקם רחוק מדי מהנהג בחלקה העליון של הקונסולה, והופך את השימו בו בזמן נהיגה למסורבל. המושבים מציעים תמיכה טובה, אך עשויים להתגלות כצפופים במפתיע לבעלי מידות גדולות, עם מגבלת מרחב לברך ימין.
בסיס גלגלים גדול (269 ס"מ) מאפשר מרחב סביר לרגליים מאחור, אם כי הוא אינו נדיב במיוחד ברוחב והמושבים מרגישים נוקשים וצרים יחסית. יש פתחי מיזוג מאחור ועל כך אנחנו מברכים, אך תא המטען מציע נפח קטן יחסית (456 ליטר), למרות שימוש בגלגל חלופי קטן.
את ההוזלה של גרסת הכניסה (טרנד, 144 אלף שקלים) אפשר להסביר ברמת אבזור נמוכה יחסית. בגרסה זו הקוגה מסתפק בבקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מנופים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, חישוקי "17 קלים, שבע כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.
גרסת טרנד X הנבחנת (149 אלף שקלים) מוסיפה מסך מגע בהתקנה מקומית בגודל "8 עם מצלמת נסיעה לאחור, ומערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות (עד 50 קמ"ש), שמירה על נתיב ותאורה אדפטיבית.
איך נוסע
מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר מפיק 182 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ולהנעה קדמית. הביצועים סבירים (9.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש), בין היתר בגלל משקל עצמי גבוה (1,615 ק"ג) ותיבת הילוכים איטית יחסית. יש גם תגובת מצערת חדה מדי לטעמנו בתחילת נסיעה, המייצרת לעיתים זינוק אגרסיבי שלא לצורך ולעיצים אף לוחמת הגה מיותרת. צריכת הדלק מתקשה להרשים עם 8.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
מיתלים נוקשים יחסית מתקשים לבודד שיבושים עירוניים אך כפי שקורה במקרים כאלה בדרך כלל, נוחות הנסיעה משתפרת ככל שהמהירות עולה. בידוד הרעשים טוב פרט למעט רעשי דרך ורוח מהמראות. כמו דגמים אחרים של היצרנית, גם לקוגה יכולת דינמית גבוהה מהמקובל בקטגוריה, בזכות הגה חד ומדויק יחסית ואחיזת כביש טובה. הבלמים מדויקים ומציעים יכולת טובה.
איך בסוף
הוזלת מחיר הקוגה תסייע ליבואנית למכור ממנו יותר. בכך אין לנו ספק. כבעבר הוא מציע איכות נסיעה גבוהה וביצועים טובים יחסית, כמו-גם מערכות בטיחות אקטיביות בגרסה הנבחנת - גם אם לא בגרסת הבסיס. אך מה שבעיקר ימנע ממנו להפוך ללהיט המכירות לו מקווים בדלק מוטורס, הם מראה לא ייחודי מספיק, תא נוסעים צפוף שמרגיש גם מעט מיושן וצריכת דלק גבוהה.
מנוע | 4 צילינדרים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1,498 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 182 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 24.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים |
אורך | 452.4 ס"מ |
רוחב | 183.8 ס"מ |
גובה | 171.3 ס"מ |
בסיס גלגלים | 269 ס"מ |
משקל | 1,615 ק"ג |
נפח תא מטען | 456 ליטר |
100-0 קמ"ש | 9.9 שניות |
מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 14.5 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 159 גרם לק"מ |
מחיר | 149 אלף שקל |
כריות אוויר | 7 כריות אוויר |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 5 כוכבים |