הונדה סיוויק במבחן ראשון - לבושה להרוג
הונדה החלה לשווק בישראל את הסיוויק החדשה עם מראה מושך, מידות גדולות יותר ושיפור כמעט גורף לעומת הדגם המוחלף. לקחנו אותה למבחן ישראלי ראשון
הונדה סיוויק החדשה שהושקה בישראל היום (ב') היא דור עשירי בשושלת המכונית הוותיקה ביותר של היצרנית היפנית. מי שהייתה בשנות ה-90 ותחילת האלף הנוכחי אחת המתחרות הבולטות והנמכרות בקטגוריה, פנתה בשנים האחרונות רק לחסידי המותג הנאמנים. הסיוויק החדשה לעומת זאת תנסה להתמודד לא פחות מאשר על ראשות הקטגוריה הקטנה בהתמדה, עקב נדידת לקוחות לרכבי פנאי פופולאריים.
מחיר: 132 אלף שקל
מתחרים: פולקסווגן גולף, מאזדה 3, פיז'ו 308, טויוטה אוריס
טוב: עיצוב חיצוני, התנהגות, מערכות בטיחות
בסדר: נוחות, ביצועים, מרווח
טעון שיפור: עיצוב פנים, אבזור
ציון:
איך נראה
נקודת החוזק העיקרית של הסיוויק היא עיצובה הייחודי עם סבכה קדמית משולבת ביחידות תאורה צרות, פגוש מאד אגרסיבי עם "פתחי אוורור" גדולים (שאינם מאווררים דבר), בתי גלגלים מודגשים וצמד מסיטי רוח (ספוילרים) על דלת תא המטען המשתפלת בחדות לאחור.
מאכזב לכן לגלות עד כמה עיצוב הפנים אינו ניזון מאותה השראה, עם גוון שחור-קודר ולעיתים איכות חומרים נמוכה יחסית למקובל בקטגוריה - למשל הגה ובורר הילוכים מפלסטיק לא נעים למגע. גם מסך מערכת המולטימדיה שהותקן בישראל אינו מרשים, ותפעולו מגושם. מושב הנהג חסר תמיכת-ירכיים בעוד מושב הנוסע ממוקם נמוך מדי, ואינו מתכוון לגובה. שמשה אחורית מפוצלת מגבילה את שדה הראיה לאחור. יש לציין תאי אחסון שימושיים מתחת למשענת היד ומתחת לקונסולה המרכזית.
בזכות בסיס גלגלים שצמח ב-10.5 ס"מ (270 ס"מ בסך הכל), שופר משמעותית מרחב המחייה לנוסעים מאחור, אך מרווח הראש הוקרב על מזבח העיצוב. הנוסעים בשורת המושבים שם סובלים גם משדה ראיה מוגבל בשל חלונות הצד קטנים, ולא פחות מכך מהיעדר פתחי מיזוג אחוריים הנחוצים כל-כך בקיץ ישראלי לוהט.
הונדה ויתרה בדגם החדש על מערכת הקיפול הייחודית למושב האחורי (Magic seats), שאפשרה בעבר רצפת הטענה שטוחה, ומסתפקת כעת בקיפול משען כמקובל. נפח תא המטען (414 ליטר) גדל ב-7 ליטר והוא נגיש באמצעות מפתח גדול ושימושי, אך הוא מכיל גלגל חלופי זמני.
רשימת אבזור הנוחות צנועה יחסית למקובל בקטגוריית מחיר זו כוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך בגודל "7, חיישני חניה אחוריים, מנופים להעברת הילוכים מההגה וחישוקי "16 קלים. אבזור הבטיחות מרשים יותר וכולל שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך).
איך נוסע
מנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר מפיק כאן 129 כ"ס (13 כ"ס פחות מה-1.8 ליטר בדגם היוצא), ומשודך לתיבת הילוכים רציפה, במקום חמישה הילוכים אוטומטית-פלנטרית בעבר. זמינות הכוח שופרה (18.3 קג"מ ב-1,700 סל"ד, 0.6 קג"מ יותר ב-2,600 סל"ד פחות) והיא מאפשרת קיצוץ של 0.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (10.6 שניות). למרות השיפור, התחושה בזינוק ראשוני ובתאוצות הביניים היא של עצלות-מה, בעיקר עקב תגובה איטית יחסית של תיבת הילוכים המכוילת לנהיגה רגועה. גם תפעול ידני לא מסייע שכן אין שליטה מוחלטת בהעברות הילוכים, וכך גם נמנעת יכולת בלימת מנוע אפקטיבית בירידה. צריכת הדלק עמדה על כ-13 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
לסיוויק החדשה מתלה אחורי רב-חיבורי מודרני לעומת קורת מתח בדגם היוצא, והשיפור בנוחות הנסיעה מורגש, בעיקר בשמירה על ריסון המרכב במהירות גבוהה. המתלים הנוקשים יחסית מתמודדים פחות טוב עם שברים ושיבושים קטנים ופעולתם רועשת במפתיע. אפרופו, בידוד הרעשים סביר.
לטענת הונדה, מרכב הסיוויק הוקשח ב-54% בעוד מרכז הכובד ירד ב-3.4 ס"מ וחלוקת המשקל בין הצירים הפכה מאוזנת יותר תודות לשינוי במיקום המנוע, מיכל הדלק והמצבר. אלה אכן מקנים לסיוויק יכולת דינמית טובה משמעותית מקודמתה, ומהגבוהות בקטגוריה עם יכולת שינוי כיוון מרשימה. ההגה מהיר למדי (2.1 סיבובים מצד לצד) ומדויק, מאפשר רדיוס סיבוב קטן יותר (5.3 מטר לעומת 5.6 מטר) אבל חסר משוב ראוי. גם מערכת הבלימה הציגה יכולת טובה.
סיכום
הסיוויק החדשה מציגה שיפור גדול ביחס לקודמתה. היא נראית טוב ממנה בהרבה, היא שימושית ונוחה יותר לנוסעים ומציעה יחידת הנעה מודרנית יותר עם מערכות בטיחות מתקדמות. מאידך, תא הנוסעים פחות מרשים ורשימת אבזור הנוחות צנועה מהמקובל בצמרת הקטגוריה. איך זה ישפיע על סיכויי ההצלחה? הסיוויק החדשה בהחלט יכולה לתת פייט של ממש לטובות שבקבוצה ולהחזיר חלק מלקוחות החברה שאבדו במשך השנים. עם תג-מחיר אטרקטיבי יותר, היא עשויה הייתה להפוך ללהיט מכירות, אך ב-132 אלף שקלים היא תתקל כנראה בבעיה הגדולה ביותר של הקטגוריה - מבול רכבי הפנאי.
מנוע | 3 צילינדרים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 988 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 129 כ"ס ב-5,500 סל"ד |
מומנט מרבי | 18.3 קג"מ ב-1,700 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית רציפה |
אורך | 451.8 ס"מ |
רוחב | 179.9 ס"מ |
גובה | 143.4 ס"מ |
בסיס גלגלים |
269.7 ס"מ |
משקל | 1,315 ק"ג |
נפח תא מטען | 414 ליטר |
100-0 קמ"ש | 10.6 שניות |
מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 21.2 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 106 גרם לק"מ |
מחיר | 132 אלף שקל |
כריות אוויר | 6 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 4 כוכבים |