רכבנו על דגמי האדוונצ'ר החדשים של ק.ט.מ
יבואנית ק.ט.מ לישראל השיקה באירוע יוצא דופן חמישה אופנועי תיור, הרפתקה ושטח בשתי גרסאות נפח. קבלו התרשמות בסיסית, על קצה המזלג, מכל אחד ואחד מהם
דגמי האדוונצ'ר החדשים של ק.ט.מ הושקו לאחרונה בישראל עם מגוון גדול העומד בסימן האמונה בד.ל.ב היבואנית ובק.ט.מ היצרנית, כי קטגוריית אופנועי ההרפתקה צפויה לצמוח עוד יותר. למעשה, היצרנית האוסטרית כה בטוחה בפוטנציאל, שהשנה ישווקו לא פחות מחמישה דגמי אדוונצ'ר המבטיחים להתאים לכל רוכב ותוואי שטח, ומאוחר יותר תורחב המשפחה גם לדגמים עם מנועים קטנים יותר.
בינתיים לפחות, סדרת האדוונצ'ר נחלקת לשתי משפחות: 1090 ו-1290. בכל משפחה יש דגם בסיסי ודגם R המותאם לרכיבת שטח אגרסיבית, כולל דגם T ("טורינג") ב-1290 המותאם לרכיבות ארוכות. רכבנו על כולם, ולפניכם התרשמות בסיסית:
ק.ט.מ 1090 אדוונצ'ר
נפח מנוע: 1,050 סמ"ק
הספק: 125 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 11 קג"מ ב-6,500 סל"ד
משקל: 205 ק"ג
כמה עולה: 104 אלף שקלים
למי מיועד: דגם כניסה לעולם האדוונצ'רים
בקצרה: על ה-1090 אדוונצ'ר רכבנו בעבר ואין לכן צורך להרחיב. נזכיר רק שמדובר ב"אופנוע כניסה" לתחום, גרסה פשוטה יחסית ונטולת גינונים אך עם זאת עדיין כזו שמעניקה תחושה איכותית בכל מצב ומאפשרת ירידה לשטח ברמה שתספק את מרבית הרוכבים.
ק.ט.מ 1090 אדוונצ'ר R
נפח מנוע: 1,050 סמ"ק
הספק: 125 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 11 קג"מ ב-6,500 סל"ד
משקל: 207 ק"ג
כמה עולה: 110 אלף שקל
למי מיועד: לרוכבים שבאמת מטיילים בשטח. לא שבילי קק"ל בלבד, לא רק פוזה מול בית הקפה.
בקצרה: עם חישוקי "21 ו-"18, מהלך מתלים (מתכווננים) ארוך יותר של 220 מ"מ מקדימה ומאחור, מושב רוכב גבוה ב-40 מ"מ (890 מ"מ), מרווח גחון מוגדל (250 מ"מ, עוד 30 מ"מ) ומערכות ABS, בקרת אחיזה וניהול מנוע הכוללות מצב "שטח" יעודי, ה-R מיועד לרוכבים שרוצים ויכולים לרכוב גם בתנאי שטח מאתגרים, לצד יכולת שיוט קלילה ונינוחה גם על הכביש המהיר.
בזמן הקצר שעמד ה-R לרשותנו התרשמנו כי יכולת השטח שלו גבוהה מאד, וכי בידיים מיומנות הוא מעניק איכויות של אופנוע שטח קרבי לכל דבר. באופן אישי נציין כי מבחינתנו, זהו האופנוע המעניין ביותר בחבורה עם יחס תמורה למחיר הטוב ביותר ומנעד שימושים רחב במיוחד.
ק.ט.מ 1290S סופר-אדוונצ'ר
נפח מנוע: 1,301 סמ"ק
הספק: 160 כ"ס ב-8,750 סל"ד
מומנט: 14.3 קג"מ ב-6,750 סל"ד
כמה עולה: 129 אלף שקל
למי מיועד: לרוכבים שרוצים להגיע רחוק, בנוחות ובמהירות.
בקצרה: ה-1290S הוא האופנוע הראשון במבחר עליו רכבנו מהמרכז צפונה, וטוב שכך. מדובר בשואב ק"מ מקצועי שמשייט בקלות וללא מאמץ בכל מהירות שתעלו בדעתכם. למרות מראהו המגושם וגובהו המרשים, הוא אינו מתקשה לשייף אספלט בפניות הדוקות ובידיים מיומנות. הוא מגיע עם שלל אביזרים לשיפור חיי הרוכב, כאשר חזותית הוא נבדל מאחיו הזולים והקטנים יותר - בין היתר - במסך תצוגה צבעוני בגודל "6.5 שנראה מצוין גם כשהשמש מכה בו ישירות בעוז. מתגי הפעלה נוחים בידית הכידון הימנית מאפשרים תפעול קל ויעיל של שלל המערכות.
בנוסף תקבלו כאן התנעה ללא מפתח, כיול אלקטרוני של עומס הקפיץ מאחור, מתלים חצי-אקטיביים, מערכת תאורה קדמית עוקבת פנייה, חיישני לחץ אוויר ועוד. באופנוע המבחן הותקנה גם "חבילת תיור" הכוללת קוויק-שיפטר מצוין, מערכת למניעת גלישה לאחור בעלייה ואפשרות לסינכרון הטלפון. נקודת חולשה מסוימת היא נוחות המושב בעת רכיבה ארוכה. לא מבריק ופחות מוצלח לטעמנו, במפתיע, מה-1090. מושב "ג'ל" נוח יותר סופק עם חברי משפחת 1290 אחרים.
ק.ט.מ 1290R סופר-אדוונצ'ר
נפח מנוע: 1,301 סמ"ק
הספק: 160 כ"ס ב-8,750 סל"ד
מומנט: 14.3 קג"מ ב-6,750 סל"ד
מחיר: 148 אלף שקל
למי מיועד: לרוכבי שטח הרבה יותר טובים מאיתנו
בקצרה: ב-1290R תקבלו את אותן תוספות ושדרוגי שטח לעומת ה-1290 ה"רגיל", בדומה לאלה להן זוכה ה-1090R לעומת אחיו ה"צנוע". רק שכאן מדובר כמובן בבסיס הרבה יותר חזק וכבד ומפנק מלכתחילה. בגדול צריך לבחור כיוון, לאחוז בכידון, לתת גז ולהאמין. האופנוע הזה יעבור כל מכשול בקלות וללא דרמות. לעומת מכונת השטח 1090R הוא מרגיש כבד ומעט רך יותר, אבל רזרבות הכוח וזמן הסתגלות יפצו על כך. ה-R שוקל 2 ק"ג יותר מה-S, מציע מהלך מתלים ארוך ב-20 מ"מ מאחור ומלפנים (220 מ"מ), מרווח גחון גדול ב-30 מ"מ (250 מ"מ) ומושב רוכב גבוה ב-30 מ"מ (890 מ"מ).
ק.ט.מ 1290T סופר-אדוונצ'ר
נפח מנוע: 1,301 סמ"ק
הספק: 160 כ"ס ב-8,750 סל"ד
מומנט: 14.3 קג"מ ב-6,750 סל"ד
מחיר: 148 אלף שקל
למי מיועד: למי שרוצה להגיע רחוק. מאוד רחוק.
בקצרה: כאן הדגש הוא על רכיבה ממש ארוכה. מיכל דלק של 30 ליטר, מגן רוח ענק, שלל מערכות סיוע אלקטרוניות, מושב וידיות מחוממות לחורף, אפשרות לכיוון גובה המושב, ג'ק אמצע ועוד, כולם נועדו לאפשר טיול נוח ומאד מהיר. אגב, כל האופנועים בקטגוריה זו כבר נמכרו למערכות הבטחון. אז אם זו הבחירה שלכם, זה הזמן לשקול שינוי קריירה.
הכתב היה אורח חברת ק.ט.מ