לא משחררים את הכסף: השביתה בכלל נמשכת והלקוחות סובלים
השביתה של עובדי כלל ביטוח נמשכת כבר יותר משבועיים ונראה שהלקוחות מתחילים לשלם את המחיר. לקוח החברה: "אני מחכה לכספי פיצויים. אני ממש זקוק לכסף ואין מענה". עובדי החברה: בגלל השביתה לא התבצעה החודש גבייה ואלפי לקוחות יחוייבו בחודש הבא בסכום כפול. הנהלת כלל ביטוח: "בוצעה גבייה כרגיל"
שביתת עובדי כלל ביטוח נמשכת כבר יותר משבועיים וככל הנראה, הלקוחות משלמים את המחיר. "אני מחכה לכספי פיצויים ואין מענה במוקד הפנסיה שלהם. יש הודעה מוקלטת - אנו בעיצומים". כך מספר ל ynet יניב תושב הצפון שהגיש כבר באמצע חודש מאי בקשה למשיכת כספי פיצויים. "זה ממש מתסכל. אני זקוק לכסף הזה ואין למי לפנות".
כלל מחזיקה 2 מיליון פוליסות של לקוחות, כרבע מהפנסיות של אזרחי ישראל ומנהלת כ- 180 מיליארד שקל. במציאות הנוכחית למבוטחים וחוסכים רבים לא ניתן מענה בשלל בקשות לשירות.
לטענת עובדי כלל השובתים, בעיה נוספת שעלולה להטריד את הלקוחות היא גבייה כפולה הצפויה בחודש הבא. לטענת העובדים, בגלל השביתה לא התבצעו בחודש הנוכחי חיובים ללקוחות בגביית פרמיות ובהחזרי הלוואות, כך שלדבריהם, הלוקחות צפויים לספוג בחודש הבא חיוב כפול.
בהנהלת כלל ביטוח דוחים את טענות הוועד ובשיחה עם ynet אומרים שם כי "בכל התחומים בוצעה גבייה כרגיל ואין שום גבייה כפולה בחודש הבא".
נזכיר כי מקור השביתה שהחלה כאמור לפני שבועיים הינו בסכסוך עבודה שהוכרז בכלל ביטוח בחודש נובמבר האחרון, בעקבות מו"מ להסכם קיבוצי חדש.
בחודש מרס פתחו העובדים בשביתה ליום אחד, בעקבותיה הושג הסכם ביניים שהסדיר את שכר המינימום בחברה ואמור היה להחזיר את הצדדים להידברות מרתונית להסכם קיבוצי חדש ומלא, במקביל להסכמה לשקט תעשייתי בחברה. בפועל, טוענים העובדים, כי מאז הסכם הביניים לא חלה התקדמות בנושאי הליבה וכמעט שלא התקיימו פגישות מו״מ בין הצדדים, למרות בקשות הוועד ונכונותו.
היום נודע כי מנכ"ל כלל ביטוח, איזי כהן יממש את האיום לנכות משכר העובדים את ימי השביתה, כך שהם יקבלו משכורת חלקית עבור חודש יוני, אחרי קיצוץ של בין 6 ל-15 ימי עבודה.
מראש ועד העובדים רוני רז נמסר ל ynet :" אני מצר על הפגיעה בלקוחות, מדובר בעובדים שגדלו בחברה והלקוחות הם המשאב הכי יקר עבורם. ההנהלה לצערי לא הייתה מעוניינת לשוחח איתנו ולשבת למו"מ על תנאי העסקה ולכן היינו צריכים לצאת למאבק. המצב הנוכחי לא מועיל לעובדים, לשם של החברה, להנהלה וללקוחות. אנחנו מקווים שההנהלה תשב איתנו במטרה אמיתית לפתור את המשבר. כמו כן, עובדי כלל ביטוח הוכיחו שהם חזקים, מאוגדים ומוכנים להמשיך להילחם על זכויותיהם".