הכירו את Optimove
השבוע אנחנו פוגשים את Optimove פלטפורמת ענן המסייעת לחברות בניהול מערך השיווק הממוקד שלהן ומקסום שווי הלקוח
תעודת זהות
מייסדים: פיני יקואל וד"ר שחר כהן
שנת הקמה: 2009
שנות עבודה בניו יורק: שנה, עם 15 עובדים
הרעיון מאחורי הסטארטאפ: אופטימוב מסייעת לחברות מותג בניהול מערך השיווק הממוקד שלהן ופועלת בתחום טכנולוגיית שימור הלקוחות ומקסום שווי הלקוח. הכלים של Optimove מסייעים לאנשי שיווק ו-CRM להבין באופן עמוק את התנהגות הלקוחות ולתכנן, על בסיס תובנות מונחות ותקשורת המותאמת למאפיינים הייחודיים של כל לקוח. הפלטפורמה מאפשרת מיקסום מחזור החיים של כל לקוח והגדלת נאמנות למותג. המודל הייחודי של Optimove, אשר במרכזו אלגוריתם פילוח וחיזוי התנהגות, מאפשר תקשורת רב-ערוצית, מונחית "ביג דאטה"מול לקוחות הקצה של המותג, נמצא בשימוש של למעלה מ-250 ברנדים מובילים, ביניהם 1-800-Flowers, Stitch Fix, Chubb, Adore Me, Happy Socks, Playtika ורבים אחרים.
איך נולד הרעיון?
אחרי סיום הלימודים שנינו חשבנו שזה תחום שיהיה מעניין לבסס עליו רעיון עסקי וחברה בתחום הטכנולוגיה.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
כדי לברר את היתכנות הרעיונות שלנו התחלנו להיפגש עם חברות ולשוחח עם משווקים על שימור לקוחות באמצעות דאטה. לאותן חברות היו מאגרי מידע עצומים על הלקוחות הקיימים שלהן, אבל אותם נתונים ישבו במחשבים שלהן כאבן שאין לה הופכין. ככל שהתעמקנו, גילינו תובנות מאוד מעניינות. די מוקדם הבנתי שעלינו על משהו, כי המנהלים שאיתם נפגשנו היו צמאים לסוג התובנות שזיקקנו עבורם. אלו לא היו תובנות פילוסופיות, אלא מידע שניתן לעשות בו שימוש מיידי ולתרגם אותו לפעולות שיווק מניבות.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
מכיוון שארה"ב היא השוק הגדול ביותר לטכנולוגיות ובניו יורק ישנו הריכוז הגבוה ביותר של חברות המתאימות לפרופיל הלקוח הפוטנציאלי של אופטימוב. בנוסף, למרות שישראל היא חממה מדהימה לייצור טכנולוגיות, דווקא מההיבט של אימוץ טכנולוגיות חדשות, ארה"ב נמצאת בערך חמש שנים לפנינו. חברות אמריקאיות עובדות עם טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות, ולכן כלקוחות פוטנציאליים, הן מתאימות לנו מאוד.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?
מוקדם מאוד החלטנו שאנחנו לא מעוניינים לגייס הון סיכון ושנוכל לצמוח בכוחות עצמנו. לכן, בשנים הראשונות, במקביל לפיתוח המוצר, הענקנו שירותי ייעוץ באותו התחום. המתודה הזו עבדה עבורנו בשני מובנים. ראשית, העבודה הצמודה עם לקוחות הייעוץ איפשרה לנו להבין בדיוק ולעומק את הצרכים של הלקוחות העתידיים שלנו והיוותה את הבסיס הרעיוני לפיתוח המוצר. שנית, ההכנסות מעבודת הייעוץ איפשרו לנו לפתח את המוצר בקצב שלנו, מבלי לגייס מימון חיצוני ולהתפשר על זהות המוצר או החברה. בשנת 2011 השקנו את הגרסה הראשונה של אופטימוב והפכנו מחברת שירותים לחברת תוכנה. זאת היתה נקודת המפנה המשמעותית שלנו, כי כמובן שמודל של SaaS מאפשר צמיחה משעמותית בסדרי גודל בהשוואה למודל של חברת שירותים.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
בגדול, לא היינו משנים דבר. הדרךהיא הגורם המרכזי לעיצוב החברה, בעיקר במקרה שלנו, שצמחנו ללא מימון של קרנות הון סיכון. כל שינוי היה מביא לחברה שהיתה כנראה נראית היום קצת אחרת. דווקא הדרך הייחודית שעברנו מיצבה אותנו כחברה המובילה בתחומה.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
על חברה ישראלית להיות בשלה, עם מרכז פיתוח חזק במדינה ומוצר יציב. כניסה לשוק אמריקאי בלי כוח האש המספק וללא מוצר בשל עם אסטרטגיה שאינה ברורה ומהודקת, יכולים להביא את החברה לכישלון נחרץ במאמצי החדירה לשוק האמריקאי. כשלון מסוג כזה משאיר אחריו אדמה חרוכה לחברה, משום שלאמריקאים יש זכרון ארוך.
מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?
20 מיליון דולר רק לפני שנה, אחרי שהצלחנו לבסס את זהותנו ומעמדנו כחברה מבוססת ורווחית.
מחפשים עובדים?
תמיד, כרגע בעיקר אנשי שיווק ומכירות בארה"ב ובישראל, מפתחים. פירוט נוסף ניתן למצוא בדף הדרושים שלנו:
www.optimove.com/jobs
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.
www.IsraeliMappedinNY.com