שתף קטע נבחר

מחר ב-ynet: טסים נמוך - פרויקט מיוחד

איך נולדה מהפכת הלואו-קוסט ועד כמה אנחנו מנצלים אותה בישראל? למה חשוב לשים לב כשרוכשים כרטיס לטיסת חסך, בשונה מטיסה רגילה? ועל מה ינסו לגבות מכם תשלומים שיהפכו את הטיסה הזולה ליקרה? מחר ב-ynet: טסים נמוך - ממריאים לחו"ל עם סנדוויץ' מהבית. פרויקט מיוחד שסוקר את כל הצדדים של מהפכת התעופה המסחרית

לפעמים קצת קשה להאמין שרק לפני פחות מעשור, עוד שמענו בקנאה סיפורים על טיסות במחיר של נסיעת אוטובוס, אי שם מעבר לים. איזיג'ט, ריינאייר, וויז אייר, מונארך ואחרים - כל המותגים הללו היו אז בגדר פנטזיה רחוקה. שילמנו מאות דולרים על טיסות לאירופה, בזמן שתושבי היבשת נדדו להם בין מדינות וערים באיחוד בלי להרגיש את זה בארנק.

ריינאייר ואיזיג'ט, בין חברות הלואו-קוסט הפעילות בישראל (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
ריינאייר ואיזיג'ט, בין חברות הלואו-קוסט הפעילות בישראל(צילום: ירון ברנר)

מהפכת הלואו-קוסט הגיעה אלינו קצת באיחור. איזיג'ט עלתה ארצה ב-2009, ורוב החברות האחרות עשו זאת מ-2013 (אז אושר הסכם "שמיים פתוחים"). אבל היום המהפכה כבר מורגשת היטב בכיס של כולנו. עוד ועוד חברות תעופה זולות שמציעות שירות בסיסי במחיר נמוך נכנסות לשוק התעופה הישראלי, קווים נוספים נפתחים כמעט בכל חודש, אל על החלה להפעיל מותג לואו-קוסט משלה (UP) ואפילו טרמינל 1 הוותיק זוכה לעדנה מחודשת עם פתיחתו כבית חם לחברות הללו בנתב"ג.

מטוס UP, מותג הלואו-קוסט של אל על ()
מטוס UP, מותג הלואו-קוסט של אל על

והציבור הישראלי? נהנה מכל רגע, כך נראה לפחות. מתברר שרובנו מוכנים לוותר על משלוח מזוודה, בחירת מקום, אוכל, שמיכה ומה לא - רק בשביל לשמור עוד כמה אירו לשופינג.

 

אבל איך בעצם נולדה המהפכה הזו - וכמה מאיתנו באמת מנצלים אותה? למה חשוב לשים לב כשרוכשים כרטיס לטיסת לואו-קוסט, בשונה מטיסה רגילה? ועל מה ינסו לגבות מכם תשלומים מיוחדים שיהפכו את הטיסה הזולה הזו לחוויה לא זולה בכלל? מחר ב-ynet: טסים נמוך - פרויקט מיוחד שסוקר את הצדדים השונים של מהפכת התעופה המסחרית שעדיין בעיצומה.

 

הפרויקט נדחה מסוף השבוע שעבר בעקבות הפיגוע בירושלים


פורסם לראשונה 13/07/2017 01:36

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים