יונדאי i30 נחשפת בגרסה משפחתית וספורטיבית
המשפחתית הקומפקטית של הקונצרן הקוריאני הוצגה בגרסת חמש דלתות רגילה לצד דגם ספורטיבי עם עד 275 כ"ס. היבואנית לישראל: נמצאים במו"מ לייבוא דגמים שונים של המכונית
ה-i30N הספורטיבית, כך יונדאי, עברה סדרת ניסויי נהיגה מפרכים בשלג והקרח הארקטיים, בכביש B צרים ומפותלים בבריטניה ו-10,000 ק"מ סביב מסלול הנורבורגרינג כולל השתתפות במרוץ הסיבולת שנערך שם במשך 24 שעות ברציפות. היא מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו המפיק 250 כ"ס בגרסה הרגילה או 275 כ"ס בגרסת Performance pack העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית. אלו מאפשרים, תודות לבקרת שיגור, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות בגרסה הרגילה ו-6.1 שניות בחזקה, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
גרסת Performance pack כוללת גם דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, דיסקים גדולים יותר במערכת הבלימה, קאליפרים באדום, צמיגי פירלי P זירו על חישוקי "19 ("18 ברגילה) ומערכת פליטה שונה. בורר נהיגה מציע חמישה מצבים שונים (חסכוני, רגיל, ספורט, N ו-N מותאם אישית) המשנים את כיול המנוע, בולמי הזעזועים האדפטיביים, בקרת היציבות, הדיפרנציאל (בגרסה החזקה) תגבור ההגה, "גז-ביניים" אוטומטי בהורדת הילוכים ועוד.
ויזואלית נבדלת ה-i30N במרכב נמוך ב-4 מ"מ, פגושים אגרסיביים עם פתחי אוורור מודגשים ומסיטי אוויר, סבכה קדמית מודגשת עם סמל N, צמד מפלטים מאחור, חישוקים בצביעה דו-גונית וספוילר בקצה תא המטען עם פנס בלימה משולש בדומה לנהוג במכוניות מירוץ. בתא הנוסעים יש כעת מושבים תומכים יותר, דוושות מתכתיות ואפשרות למדידת זמנים, תאוצה צדית, לחץ טורבו, הספק ומומנט ממסך "8 בקונסולה המרכזית.
גרסת פאסטבק (חמש דלתות) החדשה אמורה לאפשר ליונדאי להתמודד מול סקודה אוקטביה באירופה, שכן האלנטרה אינה משווקת ביבשת הישנה. בהשוואה ל-i30 האצ'בק היא ארוכה ב-11.5 ס"מ ונמוכה ב-3 ס"מ, 2.5 ס"מ כתוצאה מהנמכת הגג ועוד 0.5 ס"מ תודות למיתלים מונמכים ונוקשים ב-15% האמורים להעניק למכונית התנהגות כביש ספורטיבית יותר.
מבחינה עיצובית השינוי המרכזי הוא בחלק אחורי עם קורה C רחבה המשתפלת בחדות לאחור ותא מטען מוגבה. בפנים היא זהה ל-i30 האצ'בק עם מסך מגע גדול ("8) בחלקה העליון של הקונסולה, הכולל צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto המאפשר מיעט. יונדאי תשווק את המכונית עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב, התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, עירנות נהג, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך).
היצע המנועים כולל טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 120 כ"ס, לצד 1.4 ליטר עם 140 כ"ס בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת-מצמד כאופציה במנוע הגדול. באירופה יוצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר בשתי רמות הספק (110 או 136 כ"ס) עם אותן תיבות הילוכים.