השאפתנות של יונדאי: המותג מספר 1 באירופה
בכירי קונצרן הרכב הקוריאני מאמינים כי תוך כארבע שנים יהפכו את יונדאי למותג הנמכר ביותר ביבשת אירופה. כרגע היא רק במקום ה-14
את שנת 2016 סיימה יונדאי עם 505 אלף מכוניות חדשות, נתון מרשים אמנם, אך כזה שהעניק לה רק את המקום ה-14 בטבלת המכירות באירופה, נמוך אפילו ממותגי יוקרה כמו מרצדס (840 אלף יחידות), אודי (831 אלף יחידות) וב.מ.וו (821.5 אלף יחידות).
היצרנית המובילה את השוק האירופאי, פולקסווגן, מסרה אשתקד יותר מפי שלושה (מיליון ו-721 אלף יחידות) וגם רנו במקום השני (1.1 מיליון יחידות) ופורד במקום השלישי (מיליון ו-43 אלף יחידות) מכרו כפליים.
"אנחנו קוראים לזה 'הדרך ל-2021'. בתוכנית יש כ-30 דגמים חדשים או גרסאות מעודכנות בארבע השנים הקרובות, ואלה יאפשרו לנו להשיג את היעד", אמר שמידט. הבכיר הוסיף כי "האסטרטגיה תתבסס על ארבע אבני יסוד. הראשונה רכבי פנאי, השניה תחבורה עתידית, השלישית דגמי ליבה מסדרת i והרביעית מותג N האמוציונאלי שאנחנו משיקים כעת".
לפי הערכות, בתוכניות היצרנית יש דגמי N ספורטיביים נוספים, במטרה לייצר חטיבת דגמי ספורט בדומה ל-GTI בפולקסווגן ופיז'ו, RS ברנו או OPC באופל. יש עם זאת לציין כי ביונדאי מתכננים לפתח מאד את מכירות הרכב ברשת. "עם הפלטפורמה הדיגיטאלית מכרנו יותר מ-100 מכוניות תוך מספר שבועות", ציין שמידט.