שתף קטע נבחר
 

ניסאן אקס טרייל (2003-2012)

רכב הפנאי הראשון של ניסאן לא זכה להצלחה האדירה של הקשקאי והג'וק. אבל שווה לכם לחשוב עליו אם אתם מחפשים קרוסאובר נטול פוזה אבל עם יכולת בשטח

קבוצה: רכב פנאי

טווח מחירים: מ-15 אלף שקל ל-2.0 ליטר מ-2003 ועד 82 אלף שקל ל-2.5 ליטר מ-2012 (מחירון לוי יצחק).


תעודת זהות: רכב הפנאי הראשון של ניסאן לא זכה להצלחה האדירה של הקשקאי והג'וק. אבל שווה לכם לחשוב עליו אם אתם מחפשים קרוסאובר שלא מפחד להתלכלך בבוץ. 

פרטיים טכניים: מנועי בנזין, 2.0 ליטר (140 כ"ס) ו-2.5 ליטר (169 כ"ס) ו-2.0 ליטר טורבו דיזל (150 כ"ס) החל ממתיחת הפנים ב-2008. תיבת 4 הילוכים אוטומטית בדגמים הראשונים, תיבה אוטומטית רציפה ממתיחת הפנים ב-2008 ואוטומטית 6 הילוכים בדיזל. הנעה כפולה.

זיהום אוויר: 208 עד 223 גרם C02 לק"מ, קבוצת זיהום 15 מ-15. רכב פנאי מפעם, לטוב ולרע.

בטיחות: טובה. 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי (עם 6 כריות אוויר). עד 2008 מציע 4 כריות ו-ABS מ-2008 יש 6 כריות אוויר ובקרת יציבות. ללא מערכות בטיחות אקטיביות.

שמירת ערך: פחות טובה משל המקבילים היפנים, עם ירידה של כ-15% בממוצע לשנה במנוע הקטן וכ-20% לשנה בגדול.

מה לבדוק לפני שקונים: אמינות בסיסית גבוהה, חפשו נזקי שטח. מיקום נמוך מדי של הרדיאטור עלול לשלוח נהג לא זהיר לחפש חילוץ. נזילות שמן שכיחות במנוע 2.0 ליטר.

למי הוא מתאים: למי שמחפש רכב פנאי למשפחה לא רק בשביל הישיבה הגבוה, אלא גם כדי להרחיק מעבר לאספלט.

למה כן: עיצוב קשוח ומרובע, מרווח לנוסעים ובתא המטען (600 ליטר). נוחות נסיעה טובה, שקט ובעל יכולת שטח טובה משל מתחרים חדשים יותר. מנוע הדיזל חסכוני וחזק.

למה לא: כל-כך מרובע שלא בטוח שמישהו באמת עיצב אותו. צריכת דלק גבוה בהשוואה למכוניות פרטיות, אם כי עדיפה על יונדאי טוסון.

למחפשי מציאות: נוח וטוב בשטח מטויוטה ראב4 והונדה CRV. סוזוקי ויטארה וסובארו פורסטר יגיע רחוק יותר, אבל הם פחות מרווחים ונחותים בכביש.

השורה התחתונה: עם כל הכבוד לג'וק, ככה עושים ג'יפון. תמורה טובה למחיר ולא מספיק מוערך בשוק המקומי.

ציון: 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים