פורד F350 במבחן ראשון - שיפור במשקל כבד
משפחת הטנדרים הנמכרת ביותר בארה"ב לא נהנית מפופולאריות דומה בשוק המקומי. כעת נוחת בישראל פורד F350 חדש עם שאיפה להתחרות על ראשות הקטגוריה. לקחנו אותו למבחן מקומי ראשון
סדרה F של פורד היא משפחת דגמי טנדרים בעלת ייחוס והישג יוצא דופן. לא רק שהיא הנמכרת ביותר בקטגוריה בשוק האמריקאי, אלא שהיא הנמכר ביותר בכלל, במשך 35 השנים האחרונות. בישראל משווק רק האח הגדול, במשפחה, ה-F350, שנמכר כאן מאז 2006. למרות מוניטין מצוין לו זכה בשירותו כטנדר הלוגיסטיקה הרשמי של צה"ל, מעולם לא זכה הפורד לפופולאריות האזרחית ממנה נהנה שברולט סילברדו שמכר פי ארבעה ממנו. אפילו דודג' ראם שנחת כאן ב-2010, הפך מיד לפופולארי יותר.
כעת נחת בישראל F350 חדש והתייצב אצלנו למבחן מקומי ראשון.
מתחרים: שברולט סילברדו, דודג' ראם
מחיר רכב מבחן (בסיסי): 265 אלף שקל (240 אלף שקל)
טוב: תא נוסעים, אבזור, ביצועים, יכולת שטח
בסדר: נוחות נסיעה
טעון שיפור: צריכת דלק, מערכות בטיחות
ציון:
איך נראה
ה-F350 שומר על קו העיצוב הרבוע והקשוח של קודמו, כאשר השינוי מסתכם בעיקר בחזית עם סבכת ניקל ענקית ויחידות תאורה (הלוגן, לא לד כמו בגרסה האמריקאית) בצורת פרסה, פתחי אוורור בסגנון ריינג' רובר, ידיות שונות (ונוחות יותר) לפתיחת הדלתות, דלת ארגז ופנסים אחוריים בעיצוב מעודכן ותוספת יחידות תאורה הפונות הצידה במראות - שימושי למדי בנסיעת שטח לילית.
עיצוב הפנים עבר עדכון מסיבי ונראה פחות מגושם מהדגם היוצא, בעיקר בגרסה הבכירה הנהנית משילוב צבעים בהיר דו-גוני, דיפונים דמויי עור, מתכת ועץ, גלגל הגה קטן מבעבר, לוח מחוונים עם מסך תצוגת נתונים גדול ומסך מגע עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto. הוא גם נוח יותר לתפעול בזכות ארגון מוצלח יותר למתגי הקונסולה המרכזית, תאי אחסון רבים ושלושה שקעי 12V, צמד שקעי USB ואפילו שקע חשמל (אמריקאי). שדה הראיה מצוין תודות לשטחי חלונות גדולים והמושבים נוחים ומאפשרים ישיבה לנוסע שלישי בין המושבים הקדמיים. גם מרחב המחייה טוב יותר תודות לבסיס גלגלים שצמח ב-9 ס"מ ל-406 ס"מ בסך הכל.
הארגז כעת מעט גדול יותר, מכיל "אמבטיה" מקורית ובגרסה הנבחנת גם מנגנון פתיחה-קלה באמצעות מתג בתא הנוסעים, ומדרגה נשלפת לטיפוס נוח.
ה-F350 מוצע בשתי רמות אבזור: XLT הבסיסית (ב-240 אלף שקל) בעלת אבזור צנוע עם צג מידע קטן ("4.2), מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה אחוריים, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "18 קלים. רכב המבחן בגרסת לאריאט הבכירה הוסיף מסך מגע בגודל "8, מערכת שמע משודרגת, מערכת מצלמות היקפית (ושימושית), חיישני חניה מלפנים, מושבי עור, כיוון חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים עם חימום וקירור, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת וחלון שמש פנוראמי.
מערכות הבטיחות המתקדמות שמוצעות בארה"ב, כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב ושטחים מתים (כולל של הנגרר) אינן מוצעות בישראל. במקומן הותקנה מערכת מובילאיי.
איך נוסע
מנוע V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר מפיק כבעבר 440 כ"ס, אבל המומנט גדל ב-19 קג"מ לנתון מפלצתי של 127 קג"מ (ב-1,600 סל"ד). כבעבר הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. זמינות הכוח שהשתפרה מקנה ביצועים טובים מאוד ביחס לקטגוריה, כשבעיקר מרשימה יכולת הגרירה שהשתפרה משמעותית (הטובה בקטגוריה לטענת היצרנית).
עם נגרר במשקל 4.5 טון, טון יותר ממשקלו העצמי, לא התקשה ה-F350 להתמודד בקלות עם העליות לירושלים. מרשימה לא פחות היא היכולת להתמודד עם הנגרר בירידות, בעזרת תיבת הילוכים הכוללת מצב גרירה ומערכת אגזוז-ברקס המסייעות בבלימת מנוע אפקטיבית ומאפשרת בכך שימוש מועט בבלמים. גם כושר הבלימה עצמו השתפר תודות לדיסקים וקאליפרים גדולים מבעבר. פחות מרשימה היא צריכת הדלק שעמדה על 5.8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
ה-F350 עושה שימוש בחלקי מרכב מאלומיניום המאפשרים הפחתה של כ-160 ק"ג צנועים ממשקלו העצמי ושלדת הסולם חדשה ולטענת פורד, קשיחה מבעבר. סרנים חדשים ומחוזקים מלפנים (עם קפיצי סליל) ומאחור (עם קפיצי עלים) אמורים – ומצליחים - לסייע בנטרול מסוים של נקודת התורפה בדגם היוצא - נוחות הנסיעה. יכולת השיכוך והריסון טובה ביחס למקובל בקטגוריה. גם בידוד רעשי מנוע, רוח ודרך השתפר משמעותית.
ה-F350 מגיע לישראל בגרסת FX4 הכוללת בולמי זעזועים של רנצ'ו, צמיגי שטח של גודייר ונעילת דיפרנציאל אחורית. יכולת השטח גבוהה מהמקובל בקטגוריה תודות למהלכי מתלה ארוכים יחסית וגחון גבוה, כאשר האיברים הרגישים מוגנים בין קורות השלדה. נתון מרווח הגחון צנוע אמנם (20.8 ס"מ בלבד) אך הוא מתייחס לבית הדיפרנציאל בלבד. מסיט האוויר מלפנים וצינור המפלט מאחור מגבילים את זוויות הגישה והנטישה (21.2/17.5 מעלות בהתאמה) וגם מדרגות הצד פגיעות.
סיכום
פורד F350 החדש ביצע קפיצת מדרגה משמעותית, בעיקר בכל הקשור לעידון וליטוש איכויות הנסיעה, תא הנוסעים ורשימת האבזור, ההופכים אותו - בשונה מקודמו - לשימושי גם בשעות הפנאי. כל זאת מבלי לפגוע במעטפת הרחבה של יכולת העבודה. שיפור גורף זה אמור לסייע לו גם להיות פופולארי בהרבה מקודמו.
מנוע | V8, טורבו |
נפח / סוג דלק | 6,700 סמ"ק / דיזל |
הספק מרבי | 440 כ"ס ב-2,800 סל"ד |
מומנט מרבי | 127 קג"מ ב-1,600 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | אחורית, כפולה / אוטומטית, 6 הילוכים |
אורך | 635.1 ס"מ |
רוחב | 203.1 ס"מ |
גובה | 206.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 405.9 ס"מ |
משקל עצמי / מותר | 3,402 ק"ג / 1,769 ק"ג |
ארגז אורך / רוחב | 208.1 ס"מ / 169.8 ס"מ |
מהירות מרבית | אין נתון |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | אין נתון |
פליטת פחמן דו-חמצני | אין נתון |
מחיר רכב מבחן (בסיס) | 265 אלף שקל (240 אלף שקל) |
כריות אוויר | 6 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | לא נבחן |
תודה לחברת חיים לישראל בניה ופיתוח על הסיוע במבחן הגרירה