שתף קטע נבחר
 

טסלה מודל 3 - סוף-סוף הפרטים מלאים

המכונית החשמלית של אלון מאסק הוזמנה על ידי מאות אלפים שלא ידעו אפילו מה יהיו מידותיה. רק כעת, לאחר השקתה ההדרגתית והיסטריה תקשורתית שלא נודעה כמותה, נחשפים גם הפרטים הטכניים

ההיסטריה מקבלת ממדים. טסלה מודל 3 הפכה ללא ספק למכונית היסטורית; החל בעובדה שמאות אלפים שילמו מאות מיליוני דולרים עבור הזכאות לרכוש אותה בעתיד מבלי לדעת הרבה עליה - וכלה באין-ספור שלבים שבהם נחשפה כסדרתית. ובכל זאת, רק כעת, כשבוע לאחר ש-30 לקוחות ראשונים קיבלו את המפתחות, חושפת טסלה נתונים טכניים מלאים ורשימת אבזור תקני ואופציונלי.

 

השקת טסלה מודל 3

השקת טסלה מודל 3

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

זמן האספקה הממוצע למכונית, שאותה הזמינו מאות אלפים, עומד על שנה עד שנה וחצי, והחברה מדווחת כי מדי יום מצטרפים 1,800 מזמינים חדשים. אם הביקוש ימשיך בקצב שכזה, לא תתקשה טסלה לעמוד בהבטחתה למכור כחצי מיליון מכוניות ב-2018.

 

שיווק מחוץ לארצות הברית יחל רק ב-2018, ומכוניות עם הגה ימני ישווקו למדינות הרלוונטיות החל מ-2019. בשנה הבאה מבטיחה טסלה להציג גם גרסת "ביצועים" שתתמקם בפסגת ההיצע כאלנטרנטיבה חשמלית לב.מ.וו M3, כמו גם גרסת הנעה כפולה-קבועה בנוסף להנעה האחורית בגרסאות הקיימות. בסביבות סוף העשור תיכנס לייצור טסלה Y, שתתבסס על פלטפורמת ה-3 אך תציע מרכב של רכב פנאי.

 

 

וכעת לפרטים שנחשפים רק עתה. אורכה של מודל 3 הוא 469 ס"מ, רוחבה 185 ס"מ וגובהה 144 ס"מ. בכך היא ארוכה ב-3 ס"מ מב.מ.וו סדרה 3, רחבה ממנה בכמעט 4 ס"מ וגבוהה ממנה במעט יותר מס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 287.5 ס"מ, 6.5 ס"מ יותר מהמתחרה הישירה ממינכן. נפח תאי המטען מאחור ומלפנים עומד על 425 ליטר, 55 ליטר פחות מסדרה 3. במפתיע, המשקל העצמי עומד על 1,610 ק"ג, 125 ק"ג פחות מ-330e היברידית-נטענת למרות סוללת הענק.

 

 

מודל 3 תשווק בשתי גרסאות. הבסיסית שבהן תאפשר טווח נסיעה של 350 ק"מ ותאוצה ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-5.6 שניות, עם מהירות מרבית של 210 קמ"ש. מחירה יהיה 35 אלף דולר, כ-4,000 דולר פחות מב.מ.וו 330 בעלת ביצועים דומים. הגרסה הבכירה עושה שימוש בסוללה גדולה יותר ולכן תאפשר ביצועים משופרים. טווח הנסיעה יעמוד על 500 ק"מ, הזינוק ל-96 קמ"ש יהיה 5.1 שניות, והמהירות המרבית תעמוד על 225 קמ"ש. המחיר: 44 אלף דולרים, כ-4,000 פחות מב.מ.וו 340.


 

רשימת האבזור כוללת מסך מגע בגודל "15 השולט בשלל מערכות הרכב ומשמש גם כלוח מחוונים לנתוני נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה והפעלת מיזוג מרחוק. ציוד הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר ובלימה אוטונומית במצבי חירום. מערכת הנהיגה החצי-אוטונומית, "אוטו פיילוט", תשווק כתוספת במחיר של 5,000 דולר.

 

שדרוג אבזור המותרות (5,000 דולר נוספים) יוסיף גג שקוף מקצה השמשה הקדמית עד קצה השמשה האחורית, גימור עץ לקונסולה הקדמית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ומערכת שמע משודרגת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים