שתף קטע נבחר
 

טויוטה ומאזדה - שת"פ טכנולוגי יפני בארה"ב

שתי יצרניות הרכב היפניות הודיעו כי יקימו מפעל משותף בארה"ב לייצור כ-300 אלף מכוניות בשנה החל ב-2021. עיקר שיתוף הפעולה יעסוק בתחום הטכנולוגי

טויוטה ומאזדה חתמו בסוף השבוע האחרון על הסכם להעמקת שיתוף הפעולה הקיים בין השתיים זה מספר שנים. במסגרתו יפתחו שתי היצרניות טכנולוגיית הנעה חשמלית, תקשורת בין כלי רכב (V2V), מערכות בטיחות מתקדמות. בנוסף יקימו השתיים בארה"ב פס ייצור חדש, שייפתח ב-2021. במסגרת העסקה התבצעה גם החלפת מניות בין השתיים - טויוטה מחזיקה בעוד 5% ממניות מאזדה, בעוד זו האחרונה מחזיקה כעת בכרבע אחוז נוסף ממניות יצרנית הרכב הגדולה בעולם.

 

נשיא טויוטה אקיו טויודה ומנכ"ל מאזדה מסאמיצ'י קוגאי ()
נשיא טויוטה אקיו טויודה ומנכ"ל מאזדה מסאמיצ'י קוגאי

 

המפעל האמריקאי שעל מיקומו המדויק טרם הוחלט, יוקם באחת ממדינות הדרום. עלות הקמתו מוערכת ב-1.6 מיליארד דולר, והוא יאפשר ייצור של עד כ-300 אלף יחידות בשנה. למאזדה יש פס ייצור במקסיקו המייצר את ה-2 סדאן (דמיו) ואת תאומתה היאריס סדאן (שאינה נמכרת בישראל) עבור השוק האמריקאי. יש לשער כי ההכרזה על הקמת מפעל בארה"ב דווקא, מתחשבת גם באיומיו של ממשל טראמפ בנוגע להטלת מיסוי גבוה על כלי רכב שישווקו בארה"ב אך לא ייוצרו בה.

 

 

במפעל העתידי צפויות השתיים לייצר רכבי פנאי חדשים עבור מאזדה וקורולה "אמריקאית" עבור טויוטה. עבור השוק הישראלי עשוי פס הייצור החדש לאפשר אספקה רצופה ונדיה יותר של מכוניות, בעיקר עבור דלק מוטורס המתמודדת עם מכסות כלי רכב מוגבלות - בעיקר בכל הנוגע לדגמים חדשים ומבוקשים באירופה.

 

מאזדה צפויה לצאת נשכרת משיתוף פעולה שכזה, שכן היא מתקשה להתמודד עצמאית עם עלויות עצומות של מחקר ופיתוח דגמים חדשים. החבירה לטויוטה תאפשר לה ליהנות מתקציבי פיתוח גבוהים פי כמה. יש להזכיר כי קונצרן טויוטה משתף פעולה באופן דומה גם עם סובארו וסוזוקי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא טויוטה אקיו טויודה מנכ"ל מאזדה מסאמיצ'י קוגאי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים