שתף קטע נבחר
 

מאזדה ממציאה את מנוע הבנזין מחדש

אחרי שכשלה בעבר עם מנוע ואנקל יוצא דופן, מנסה מאזדה שוב לשנות את פני ההיסטוריה עם מנוע בנזין חדשני חזק ונקי במיוחד. תחילת שיווק: 2019

ימים ספורים לאחר ההכרזה על הרחבת שיתוף הפעולה עם טויוטה, חושפת מאזדה את תוכניותיה האסטרטגיות לעשור הבא, תחת השם זום זום 2030. ובמרכז התכנית, פיתוח מנוע כל-חדש בטכנולוגיה ייחודית, עם יותר כוח ופחות זיהום. מועד חשיפה מתוכנן: 2019.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

המנוע המכונה Skyactiv-X יהיה לדברי היצרנית מנוע הבנזין הראשון עם הצתה באמצעות דחיסת אוויר על ידי הבוכנה, בדומה למנועי דיזל ובשונה ממנועי בנזין כיום, בהם תערובת אוויר-דלק מוצתת על-ידי מצת חשמלי (פלאג). בהשוואה למנועי בנזין נוכחיים במאזדה (Skyactiv-G) הסובלים לעיתים מנחיתות מול מנועי בנזין מודגשים של יצרניות אירופאיות, המנוע העתידי אמור לספק תוספת של 10-30 אחוזים במומנט, תוך שהוא חסכוני אפילו ממנועי דיזל עדכניים.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

לדברי היצרנית, מנועי הבעירה הפנימית ימשיכו להניע את מרבית המכוניות בשנים הקרובות, ועל כן צפוי המנוע החדש לסייע לצמצם את פליטת המזהמים ובעיקר דו תחמוצת הפחמן ב-50% עד 2030. בנוסף תציג היצרנית החל מ-2019 דגמים עם מנועים היברידיים (בנזין-חשמל) וחשמליים בכל העולם. כיום נמכרת גרסה היברידית ל-3 רק בשוק היפני, ואף היא מבוססת על יחידת הנעה חשמלית של טויוטה.

 

כדאי להזכיר בהקשר זה כי לפני חצי מאה בדיוק, השיקה מאזדה דגם חדש עם מנוע בנזין יוצא דופן - הקוסמו ספורט עם מנוע ואנקל ייחודי שהשתמש ברוטור במקום בוכנות וצילינדרים. הוואנקל המשיך את חייו במהלך עשרות שנים למרות שמעולם לא הפך פופולרי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
מאזדה CX5
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים