שתף קטע נבחר

 

הטייס שנפצע קשה בהתרסקות מסוק האפאצ'י שב להכרה

שיפור נוסף במצב הטייס שנפצע בהתרסקות מסוק הקרב בבסיס רמון. מבית החולים סורוקה נמסר כי הטייס "הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו". בהתרסקות נהרג רס"ן במילואים דוד (דודי) זהר

 

 

משפחת הטייס שנהרג סיפרה עליו ועל האובדן    (צילום: עידו ארז)

משפחת הטייס שנהרג סיפרה עליו ועל האובדן    (צילום: עידו ארז)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מצבו של טייס המסוק שנפצע קשה בהתרסקות מסוק האפאצ'י ביום שני בערב בבסיס רמון מוסיף להשתפר. מבית החולים סורוקה נמסר הערב (שבת) כי "הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו". בהתרסקות נהרג הטייס סרן במילואים דודי (דוד) זהר, בן 43 מחיפה ואב לארבעה.  

 

מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים סורוקה, ד"ר מוטי קליין, אמר כי "הפצוע הגיע לחדר הטראומה בסורוקה במצב קשה מאוד כשהוא סובל מפציעה רב-איברית קשה. לאחר ייצוב מצבו הוכנס לניתוח שנמשך לאורך הלילה. לאחר הניתוח אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. כעת מצבו השתפר הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו".

מסוק אפאצ'י. ארכיון  (צילום: אתר חיל האוויר) (צילום: אתר חיל האוויר)
מסוק אפאצ'י. ארכיון (צילום: אתר חיל האוויר)

מימין לשמאל: סרן במילואים דודי (דוד) זהר ז"ל ולצדו רב-סרן תומר גוטרמן ז"ל שנהרג לפני 14 שנה ()
מימין לשמאל: סרן במילואים דודי (דוד) זהר ז"ל ולצדו רב-סרן תומר גוטרמן ז"ל שנהרג לפני 14 שנה
 

הוריו של הטייס ביקשו להודות לצוות הרפואי והסיעודי בסורוקה על "עבודה אנושית ומקצועית יוצאת מגדר הרגיל". כמו כן הודו לקרובים, חברים ולכלל הציבור על הדאגה והעזרה. "ללא ספק נזדקק לעזרה והתמיכה גם בהמשך, במרתון שצפוי לנו בהמשך הדרך", אמרו.

 

לאחר ההתרסקות נחשף הקשר העמוק בין שני הטייסים שהיו במסוק בעת האסון. דודי זהר קרא לבנו על שם רב-סרן תומר גוטרמן ז"ל, דודו של הטייס שנפצע קשה בתאונה. רב-סרן גוטרמן היה סגן מפקד טייסת האפאצ'י בחיל האוויר כשנהרג לפני 14 שנה בהתרסקות מטוס קל בטיסת אימון בדרום הארץ.

 

באתר "יזכור" שבו הונצח רס"ן גוטרמן הובאו דברי הספד מפיו של הטייס זהר שנהרג אתמול. "תומר היה בן אדם שיודע להקשיב, חבר שמבין. הוא ידע לפרגן ולתת מילה טובה כשצריך", ספד אז זהר. "זה היה משהו שמאוד בלט אצלו. בניגוד לתרבות התחקור הנוקבת של החיל בתחקירים, אחרי גיחה מבצעית, הוא לא היה מחפש רק את הדברים השליליים, אלא תמיד גם את מה שהיה בסדר. המילה הטובה במקום ובזמן הנכונים היתה משהו שמאוד איפיין אותו. היתה לו יכולת טבעית לדחוף אנשים קדימה. אם הוא ראה שיש בך את השאיפה להגיע רחוק - הוא דחף אותך".

 

ממצאים ראשונים מהחקירה העלו כי התקלה שעליה דיווחו הטייסים ושגרמה להם לבצע נחיתת חירום אירעה בהיגוי רוטור הזנב של מסוק האפאצ'י. תשע דקות חלפו מהרגע שבו דיווחו הטייסים בקשר למגדל הפיקוח על התקלה עד לרגע ההתרסקות בשטח הבסיס בין המסלולים.

 

גורם בכיר בחיל האוויר אמר כי מדובר בתקלה חמורה שחייבה נחיתה בטוחה במסלול ולא בשטח. "הסיכוי לשרוד נחיתה בשטח בתקלה שכזו הוא נמוך מאוד", אמר. "תקלה מסוג זה לא זכורה במערך האפאצ'י ולפי זיכרוני הייתה תקלה אחת כזו במערך המסוקים בכלל לאורך עשרות שנים. להבי הרוטור של המסוק נמצאו שלמים ומחוברים לחלק האחורי של המסוק שכשל, כך שאין קשר בין הסיבה לתאונה לסיבה שבגינה קורקע המערך לאחרונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר חיל האוויר
מסוק אפאצ'י. ארכיון
צילום: אתר חיל האוויר
מומלצים