בתו של נהג המשאית: "אבא היה זהיר, לא היו לו דו"חות"
בני משפחתו של אליחי טדרי, שנהרג אמש לאחר שהמנוף שעל משאיתו פגע בגשר ומוטט אותו, סיפרו כי היה נהג אחראי עם ניסיון של 40 שנה. "הלך לנו ראש המשפחה", אמרה גרושתו. "שמעתי על התאונה בטלוויזיה, מי בכלל חלם שזה הוא"
"אבא נהג זהיר מאוד ומשהו לא הגיוני בסיפור הזה, כנראה הייתה טעות אנוש. הוא כל כך אחראי על הכביש ואין לו דו"חות בכלל, אי אפשר לדעת למה הוא נסע ככה". כך אמרה היום (ג') שיפרית בתו של אליחי טדרי נהג המשאית בן ה-58 שנהרג אתמול לאחר שמנוף שעל רכבו פגע בגשר בכביש 4 ומוטט אותו.
אליחי קרוי על שם אחיו אליהו טדרי שנפל במלחמת השחרור. ליאב, בנו, אמר היום: "אבא תמיד עזר לזולת. היה לו ותק של 40 שנה על הכביש. הוא היה מכונאי במקצועו, שירת בצבא קבע כקצין רכב, והתנדב עד לפני שלוש שנים". הבת שיפרית הוסיפה ואמרה: "אנחנו עצובים מאוד. דיברנו בפעם האחרונה בשבת. נסענו לאכול עם הנכדים בקיסריה, הוא ביקש שאביא לו נכד ושאל אם אני בהיריון".
חנה, גרושתו, סיפרה: "היינו נשואים 11 שנים והיינו בקשר טוב מאוד. רק בשבת האחרונה הוא ישב עם הנכדים במסעדה ואמר כמה הוא אוהב אותם. הלך לנו ראש המשפחה. שמעתי על התאונה בטלוויזיה ואמרתי לבן שלי, 'תראה איזה תאונה יש בכביש 4'. מי בכלל חלם שזה הוא. רק בחצות דפק אצלי מישהו במשטרה שהודיע לנו".
התאונה הקטלנית אירעה כשהמנוף שעל המשאית שבה נהג טדרי פגע בגשר "רמת אלחנן" להולכי הרגל בכביש 4. בעקבות הפגיעה הגשר קרס על תא הנוסעים במשאית והרג אותו. רק לאחר כמה שעות הצליחו כוחות ההצלה לחלץ את גופתו מהרכב. טדרי יובא למנוחות אחר הצהריים בשעה 17:00 בבית העלמין ירקון.
מהנדס: גשר מודרני לא היה קורס כך
הגשר שקרס נבנה בשנת 1975 ועבר שדרוג בשנת 2009. מהנדס הגשרים רז מור, חבר בהנהלת איגוד המהנדסים, אמר בראיון לאולפן ynet: "גשרים אמורים לא ליפול. גשרים אמורים לעמוד בעומסים לפי התקינה או לא למעלה מזה, אבל גשרים אמורים להיות לפי תקינה לפי זמן הקמתם. זאת אומרת שהגשר הזה שנבנה בערך לפני 30 שנה עמד בדרישות התקינה מלפני 30 שנה. אני מניח שאם הגשר הזה היה מתוכנן ומוקם כיום, סביר מאוד שהתאונה הזאת לא הייתה מתרחשת בצורה הזאת. ייתכן שהמשאית והמנוף היו מתפרקים, אבל אם הגשר היה בנוי לפי התקינה הנוכחית הגשר לא היה נופל".
בנתיבי ישראל דחו את הטענות וציינו כי מדובר בגשר שתוכנן כדי להעביר הולכי רגל. "לגשר כזה אין יכולת להכיל עוצמת פגיעה ישירה של 60 טון כפול 100 קמ"ש", אמרו בחברה והסבירו כי לא כל המאסה של חזית המשאית נתקעה בגשר אלא החלק העליון של המנוף שיצר חיכוך וזיעזע את הגשר. לדברי גורמים בחברה, המנוף נכנס מתחת לגשר, הרים אותו, הוציא אותו ומשך אותו מנקודות העיגון שלו לקורה.
עוד מסרו מהחברה כי הגשר עבר סקירה מפורטת לפני ארבעה וחצי חודשים ואף קיבל ציון גבוה. בחברה הדגישו כי הגובה המותר למשאית הוא עד 4.80 מטר וכי הגשר נבנה עם מקדם בטיחות כך שהקטע הנמוך ביותר שלו הוא 5.05 מטרים.