סטודנטים יתמודדו עם אתגרים ב"מעבדה יישומית"
מטרת הפרויקט במכללה האקדמית תל-אביב יפו הינה לנסות להפעיל שיטת לימודים חדשה שלא הייתה נהוגה עד כה במכללה ובה הסטודנטים יתמודדו לבד או בקבוצות למול אמצעי סימולציה, ויתנסו בפועל בחשיבה ובפתרון של סוגיות שונות. במקביל, אביעד קיסוס מצטרף לסגל המרצים
במסגרת החלטות מל”ג וות”ת לקדם את נושא שיפור איכות ההוראה והלמידה במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, האקדמית תל-אביב יפו זכתה לתקצוב הקמת מעבדה יישומית בתחומי ניהול משאבי אנוש, ייעוץ ופיתוח ארגוני, פסיכולוגיה ומנהל עסקים.
מטרת הפרויקט הינה לנסות להפעיל שיטת לימודים חדשה שלא הייתה נהוגה עד כה במכללה ובה הסטודנטים יתמודדו לבד או בקבוצות למול אמצעי סימולציה, ויתנסו בפועל בחשיבה ובפתרון של סוגיות שונות הרלוונטיות לקורס הנלמד. "המעבדה היישומית" תהיה מסגרת שבה יקבלו הסטודנטים הכשרה מעשית כאשר ייחודה המרכזי של התוכנית הוא באימון הסטודנטים הלכה למעשה בבעיות ואתגרים עימם מתמודדים אנשי המקצוע במהלך עבודתם. הפרויקט ישתמש בשיטות לימוד מגוונות כמו סימולציות, אירועי מקרה, סרטים וסרטונים קצרים מהרשת, משחקי עסקים ועוד.
בשלב הראשון המעבדה היישומית תשולב בתוכנית לייעוץ ופיתוח ארגוני והתכנית לתואר בוגר בפסיכולוגיה עם התמחות במשאבי אנוש. לצורך כך ייבנה ארגון וירטואלי שיכלול את המבנה הארגוני, המוצרים והשירותים שהארגון מייצר או מספק, היסטוריה קצרה שלו, רשימת העובדים בארגון ופרטים על כל אחד מהם, כמו גם נתונים רלוונטיים נוספים לגבי הסוגיות שיועלו על הפרק. הסטודנטים ישחקו את תפקידי הניהול והייעוץ הרלבנטיים. ללומדים יוצגו סוגיות מגוונות עמן מתמודדים בעלי המקצועות השונים (פסיכולוגים, מנהלי משאבי אנוש, יועצים ארגוניים ומנהלים), והם ייחשפו לסוגיות שונות ויתבקשו להתמודד איתן.
במקביל, לחטיבת התקשורת בבית הספר לממשל וחברה של האקדמית תל-אביב יפו יצטרפו כמה מרצים ביניהם אביעד קיסוס, מנחה הטלוויזיה ושדרן תוכנית הבוקר ברדיו בתחנת אקו 99, ענת סרגוסטי, העיתונאית והיוצרת הדוקומנטרית, ואירית דולב, עורכת ראשית ומייסדת שותפה של "המקום הכי חם בגיהינום". מתחום האסטרטגיה הפוליטית יצטרפו: עובד יחזקאל, מזכיר הממשלה לשעבר ויו"ר "ת.א.ר.א" לייעוץ אסטרטגי רגולטורי-ממשלי, ד"ר שוקי אמרני, ששימש כמנכ"ל משרד הפנים.
במסגרת החטיבה לתקשורת פוליטית מתמקדים הסטודנטים באופן שבו התקשורת מהווה כיום שחקן משמעותי בזירה הציבורית, בניתוח המפה התקשורתית הישראלית, בקשרים הקיימים בין הזירות השונות ובהשפעתן של הרשתות החברתיות המשנות את כללי המשחק הפוליטי והתקשורתי. התכנית חושפת את הסטודנטים לאופן שבו מודדים ומעצבים דעת קהל, לחידושים בשיטות השיווק והפרסום הפוליטיים וכן להשפעתה של התקשורת על קבלת ההחלטות עצמה.
פרופ' אסף מידני, דיקן בית הספר ממשל וחברה, אמר: "מדובר בחיזוק משמעותי ומרתק, הסטודנטים יוכלו ללמוד גם מאנשי השטח הבכירים ביותר כיצד התיאוריה מתורגמת למציאות התקשורתית. השיח הפוליטי התקשורתי מונע כיום לא רק על ידי כלי התקשורת המסורתיים, אלא באמצעות פלטפורמות חברתיות מתחרות ומגוונות. מדובר באתגר גדול אותו יש ללמד מנקודת מוצא הוליסטית שלוקחת בחשבון את כלל הגורמים המשפיעים".