רגע לפני שהוא מגיע: כך נראה מטוס הדרימליינר של אל על מבפנים
אלפי עובדים בפס ייצור מורכב עמלים על כל פרט ופרט ביצירת "מטוס החלומות", הדרימליינר. רגע לפני שהמטוס הראשון מדגם זה של אל על נוחת בישראל, ביקרנו במפעל חברת בואינג בסיאטל. כך ייראה עתיד התעופה הישראלית
השקט היחסי במפעל של בואינג בסיאטל (עד כמה שאפשר לקרוא לו שקט), יכול להטעות. הוא לא מסגיר את המספר האינסופי של העובדים, הפועלים בשלוש משמרות מסביב לשעון בעיר המטוסים על מנת לעמוד בקצב הביקוש של ייצור מטוסים לתעופה האזרחית מכל רחבי העולם.
עם התפתחות עידן הלואו-קוסט והגידול בנפח התעופה האזרחית בעולם, המפעל מוצף בהזמנות לכל חברה שאפשר - מאייר צ'יינה ועד איראן אייר, מאלסקה איירליינס ועד אל על. בהאנגרים מפלצתיים, ביניהם נמצא המבנה המקורה הגדול בעולם) מתקתק פס הייצור שמנסה לעמוד בביקוש האדיר ובצורך במטוסים מסוגים שונים - החל מדגמי ה-737 הקטנים יחסית, ועד ל-777 רחבי הגוף ולכוכב החדש בתחום, הדרימליינר (787), כנראה המטוס המדובר בעולם.
הדרימליינר בדרך לארץ - עדכונים נוספים ב-ynet
עדכונים נוספים בפייסבוק ynet חופש
העתיד בדרך לישראל
בעסקת הענק הגדולה בתולדותיה והמשמעותית ביותר מאז תחילת שנות האלפיים, רכשה אל על כבר בשנה שעברה 16 מטוסים מהדגם החדש והמתקדם, כאשר המטרה היא להחליף בזה אחר זה את מטוסי ה-747 וה-767 הישנים והבלויים באלה החדישים והמתקדמים. ביום רביעי הקרוב, 23 באוגוסט, יגיע לישראל הדרימליינר הראשון, שיחליף את אחד מוותיקי הצי של אל על, ה-747-400 הנושא את שם העיר אשדוד, שנשלח לא מכבר לגריטה. בצעד מתבקש ממש, אגב, גם הדרימליינר הראשון של אל על יישא את שם עיר הנמל.
כפי שקרה בחברות אחרות שרכשו את הדרימליינר, גם באל על המטוס החדש יגיע עם סטנדרטים חדשים עבור החברה. כבר במחלקת התיירים ניתן לראות כי המושבים מתקדמים יותר ומותאמים לצרכים של ימינו - וכוללים שקעים חשמליים ושקעי USB. במחלקה שלושה מושבים בכל צד של המטוס ושלושה במרכז, כלומר פחות מושב אחד בכל שורה ונוסע נוסף עם גישה ישירה למעברים.
במחלקת ה"פרימיום אקונומי", שם מתחייבים לשירות שהוא "כמעט כמו מחלקת עסקים", מושבים שניתן להטות בזווית גדולה מאוד יחסית. מחלקת העסקים במטוס החדש מוגדרת כ"ביזנס-פירסט", כלומר מחלקה ברמה של מחלקה ראשונה. המחלקה נראית שונה לחלוטין ממחלקות היוקרה של אל על עד היום, והיא כוללת מושבי-מיטה, מסכים גדולים יותר, וגישה ישירה למעבר לכל נוסע, כאשר בכל צד של המטוס מושב אחד בלבד ובמרכזו שניים.
אבל חידושי הדרימליינר לא קשורים ישירות רק למקום הישיבה שלכם במטוס. ברבים מהם תוכלו להרגיש ללא קשר למחלקה. כך למשל, מערכת הבידור החדשה שתפעל במטוסי החברה תהיה חדשנית ועשירה יותר, והאוויר המוזרם אל תא הנוסעים יהיה נקי יותר - ויש שיאמרו שגם עוזר לסייע בהפחתת הג'טלג אחרי טיסה ארוכה מאזור זמן הפוך לחלוטין. חידוש נוסף ואהוב על הנוסעים הוא סופם של תריסי החלונות. את האור שנכנס לאזורכם במטוס תוכלו לווסת באמצעות כפתור דיגיטלי המוצב מתחת לכל אחד מחלונות המטוס.
לאן תטוסו איתו?
הדרימליינר הראשון של אל על יגיע כאמור לישראל בשבוע הקרוב. נחיתתו הראשונה תתבצע בבוקר יום רביעי, 23 באוגוסט, והוא ייכנס לשירות כבר בחודש הבא. טיסותיו הראשונות של הבואינג 787 יהיו ללונדון, על מנת לצבור שעות טיסה בטרם יוכל לחצות - כך על פי החוקים הבינלאומיים - את האוקיינוס.
לאחר "תקופת ההכשרה" הזו, ישמש את החברה בטיסותיה לשדה התעופה ניוארק שבניו ג'רזי. המטוסים הבאים של החברה מדגם זה, שיחלו להגיע עוד השנה ולאורך כל השנה הבאה, יפעלו בקווים הארוכים של החברה לניו יורק, לוס אנג'לס, למזרח וליעדים נוספים.
ynet יעביר שידור חי מנחיתת מטוס הדרימליינר בנתב"ג
הכותב היה אורח חברת אל על ובואינג בסיאטל