אודי Q7 היברידי בישראל - ביצועים וחסכנות בחצי מיליון
רכב הפנאי הגדול של אודי ישווק מעתה גם בגרסה היבירידית-נטענת. עם ביצועים טובים מגרסאות רגילות וצריכת דלק נמוכה בהרבה. ועל מה צריך לוותר?
בשונה ממתחריו המציעים בעיקר מנועי בנזין, יחידת הנעה ב-Q7 משלבת בין מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר (המספק 258 כ"ס) ומנוע חשמלי (המספק 128 כ"ס) הממוקם בחלקה הקדמי של תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. יחדיו הם מעברים 375 כ"ס ו-71.4 קג"מ לכל ארבעת הגלגלים דרך הנעה כפולה-קבועה.
המנוע החשמלי מאפשר טווח נסיעה נקי מזיהום של 56 ק"מ, במהירות שאינה עולה על 135 קמ"ש. את מצברי הלתיום 17.3kWh ניתן לטעון ממצב "ריק" ל"מלא" תוך שעתיים וחצי. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 56 ק"מ לליטר ותודות למיכל דלק בגודל 75 ליטר, טווח הנסיעה הכולל עומד על 1320 ק"מ. פליטת המזהמים עומדת על 48 גרם CO2 לק"מ - לעומת 183 (כמעט פי 4) לדיזל הרגיל - ומאפשרת לו מיקום של כבוד בקבוצת זיהום 2 (לעומת 14 לדיזל הרגיל).
מערכת ההנעה מציעה שלושה מצבים, EV חשמלי מלא, היברידי וחסכון סוללה, בו מנוע הדיזל פועל כל הזמן כדי לטעון את המצברים או לחסוך בחשמל בכביש בינעירוני. יחידת ההנעה החשמלית מוסיפה כ-400 ק"ג למשקל העצמי, אבל למרות זאת התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 6.2 שניות בלבד, 0.3 שניות פחות מגרסה הדיזל (272 כ"ס) הרגילה.
עם זאת, ה-E-טרון מוותר על שורת מושבים שלישית החשובה בשוק הישראלי, וגם תא המטען התכווץ ב-240 ליטר ל-650 ליטר בשל מיקום המצברים. רשימת האבזור של גרסת הבסיס כוללת צג מידע בגודל "8.3, לוח מחוונים דיגיטאלי, מערכת מצלמות היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, ריפודי עור, הגה ומושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש פנוראמי וחישוקי "20 קלים. מיתלי אוויר אדפטיביים הם ציוד תקני המאפשרים מרווח גחון מקסימאלי של 24.5 ס"מ.
אבזור הבטיחות כולל מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטחים מתים ותאורה אדפטיבית. גרסת "סופריור" הבכירה (ב-650 אלף שקל) מוסיפה יחידות תאורת מטריקס-לד, מערכת שמע משודרגת של B&O, עיסוי במושבים הקדמיים, מערכת לראיית לילה, תצוגת נתונים עלית וחישוקי "21 קלים.