שתף קטע נבחר

דיזלגייט ופולקסווגן: בית המשפט שלח בכיר ראשון לכלא

אחרי שלושה עשורים במהלכם הפך לאחד ממומחי הדיזל הבכירים בקונצרן פולקסווגן, נשלח ג'יימס ליאנג למאסר בפועל של שלוש שנים וחצי. והוא לבטח לא האחרון

האמריקאים לא מוותרים לפולקסווגן. ג'יימס ליאנג (63), מהנדס בכיר בזרוע הצפון-אמריקאית של קונצרן פולקסווגן יהיה הראשון לשלם על ההטעיה השערורייתית של הממשל האמריקאי. בית משפט בדטרויט פסק לליאנג 40 חודשי מאסר בכלא פדרלי, וקנס כספי של 200 אלף דולר עקב מעורבותו הפעילה בפרשת תוכנת הטעיית בדיקות זיהום האוויר. 

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

כפי שפרסמנו בעבר, ליאנג אשר מאחוריו כ-30 שנות ניסיון כמומחה למנועי דיזל ביצרנית, הוא אחד משמונה עובדים לשעבר של פולקסווגן נגדם הוגשו - בינתיים - תביעות שונות עקב מעורבותם בפרשת דיזלגייט. אוליבר שמידט, בכיר לשעבר בפולקסווגן אשר הודה מוקדם יותר החודש בעבירות המיוחסות לו בפרשה, צפוי לעונש של עד שבע שנות מאסר בפועל. בית המשפט צפוי לפסוק זאת בתחילת חודש דצמבר.

 

גם היינז-יקוב נוסר, לשעבר ראש חטיבת הפיתוח במותג פולקסווגן ושני בכירים במחלקת פיתוח המנועים, ינץ הדלר וריצ'ארד דורנקאמפ, הואשמו בפרשה, הודו במעורבות בה וצפויים לעונשי מאסר..

 

ליאנג היה מודע להטעיית הרשויות בארה"ב וסייע בכך, וכמובן לא פעל כדי למנוע אותה. התביעה הסתפקה בעונש שנגזר מכיוון שהמהנדס הבכיר שיתף פעולה עם החקירה ו"סיפק מידע פנימי וחשוב על חברה שאיבדה את העוגן האתי במרדף אחר הגדלת נתך השוק והרווחים, כך התביעה. השופט שון קוקס שביקש לשלוח מסר לתעשיית הרכב אמר כי "מדובר בפשע רציני שכרוך בהונאה מסיבית של הצרכן האמריקאי עליה ליאנג ידע ושיתף עמה פעולה".

 

פרשת דיזלגייט התפוצצה ברעש רב לפני כשנתיים כאשר התגלה כי פולקסווגן התקינה בכל העולם ובמשך שנים תוכנות להטעיית בדיקות זיהום אוויר שנערכו במעבדה. התוכנה הותקנה בלמעלה מ-10 מיליון כלי רכב ואפשרה לכלי הרכב של הקונצרן לפלוט בעת בדיקות מעבדה כמות מזהמים נמוכה פי כמה מזו שפלטו בשימוש רגיל. לפי בדיקות שנערכו על-ידי מספר גופים, זיהום האוויר ממנועי פולקסווגן במהלך שימוש רגיל היה גבוה עד פי 40 מזה שהוצג בעת המבחן התקני..

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים