שתף קטע נבחר
 

בר ברוך בלמבורגיני מירוץ: כך זה נראה ממושב הנהג

נהג המירוץ הישראלי התאמן לאחרונה במסלול אימולה בו הוא צפוי להתחרות בקרוב. הווידאו המצורף יעניק לכם הצצה על המהירות הבלתי נתפסת בה הוא עוקף מכוניות איטיות

ככה זה נראה ממבטו של נהג מירוץ. בר ברוך (21), נהג המירוץ הישראלי מכרמיאל, ישתתף בסוף השבוע הבא (8.9) בסבב נוסף בליגת GT3 היוקרתית באיטליה, החמישי מתוך שבעה במהלך העונה כולה. כהכנה למירוץ החשוב התאמן ברוך במסלול אימולה עם הלמבורגיני בה הוא נוהג, והעביר לידינו קטעי וידאו שצולמו על ידו תוך כדי נהיגה.

 

בר ברוך למבורגיני הורקאן GT3

בר ברוך למבורגיני הורקאן GT3

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אין מירוצים בישראל? נודדים לאירופה

בר ברוך שמתחרה כבר עשור שנים למרות גילו הצעיר, עבר השנה לסבב סופר GT3 באיטליה, אחת מקטגוריות מרוצי המסלול היוקרתיות באירופה, הממוקמת מדרגה אחת מתחת לאליפות העולם במרוצי סיבולת. ברוך החל את הקריירה בגיל 10 בליגת הקארטינג המקומית, עבר בגיל 16 לליגת פורמולה ב.מ.וו בגרמניה (הנחשבת למקפצה מוכחת עבור נהגי על, ובה החלו את דרכם אלופים כמו ניקו רוזנברג וסבסטיאן וטל), המשיך בפורמולה 4 באירופה וב-2016 עבר לסופר GT קאפ אותה סיים במקום החמישי (מתוך 35 קבוצות), כולל שני ניצחונות ובשישה מירוצים נוספים מקומות שני או שלישי.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

המסלול התובעני באימולה נחשב לאחד הוותיקים והמפורסמים בעולם, מסלול שידע גם את אחת הטרגדיות הגדולות של עולם המירוצים - התאונה הקטלנית בה מצא את מותו איירטון סנה ב-1994. "יש בו ישרות ארוכה אחת בה אתה מגיע ל-270 קמ"ש, אבל שאר המסלול טכני ורצוף פניות חדות כך שאין לך מרווח בין פניה לפניה, ומאוד קשה לעקוף". ברוך מציין שהאימון על המסלול נועד כדי לבדוק שיפורים שהכניסה למבורגיני ברכב המירוץ, כמו גם התאמת המנוע, הצמיגים וכיול המיתלים למסלול בטמפרטורות הגבוהות של הקיץ.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

הלמבורגיני הורקאן GT3 בה הוא נוהג דומה ויזואלית לדגם הסדרתי, אך שונה ממנו מהותית. היא מבוססת על שלדה שונה ומחוזקת ומרכב קרבון ושוקלת לכן כ-1,000 ק"ג בלבד. הוא כולל גם מערכות אלקטרוניקה מתוחכמות, תיבת הילוכים סיקוונסיאלית, מציע כוח הצמדה גבוה משמעותית מהמכונית הרגילה אבל גם תא הנוסעים נטול מזגן בו עשויה הטמפרטורה להגיע עד ל-60 מעלות בזמן המירוץ. "זה מרגיש כמו בטוסטר. אנחנו מכנים את הקוקפיט 'התנור'", אומר ברוך. 

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

יש כמובן רק מושב בודד וייעודי שנבנה על-פי מידות הנהג, כלוב בטיחות המקטין את שדה הראיה וגלגל הגה עם לא פחות מ-17 מתגי שליטה על מערכות רכב שונות ותקשורת. הדבר היחיד שדומה הוא מנוע V10 מהדגם הסדרתי המפיק כ-600 כ"ס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים