לקראת השנה החדשה - מילון הרכב
כל המונחים החשובים שצריך להכיר בשנת הרכב החדשה
בשיתוף ynet רכב חדש
שנת הלימודים החדשה החלה וכעת הגיע הזמן להתפנות לכל מה שהשארנו מאחור והזנחנו: בין היתר, קניית רכב. כדי להקל על המצב ולפשט את הדילמות, הנה מילון פשוט שיסייע לבני המשפחה הצעירים והבוגרים עם תחילת שנת הלמודים החדשה:
א - אוטו: מדובר במכונית כמובן. המכונית בה אנו משתמשים כדי להגיע לעבודה, לקחת את הילדים לחוג, לצאת לחופשה. בחירה של מכונית מתאימה לצרכי המשפחה היא כמובן קריטית, כדי להשיג את הערך הטוב ביותר עבור משפחתנו, בשילוב עם התאמה מושלמת לצרכים.
ב - ביטוח: כיום, על-פי חוקי מדינת ישראל, אין חובה לבטח את המכונית בביטוח מקיף, כלומר ביטוח אשר מכסה את המכונית במקרה של נזק לרכוש. אך כן קיימת חובה לבטח את המכונית בביטוח חובה, כלומר ביטוח אשר מטפל במקרה של גרימת נזקי גוף.
ג - גלגלים: הגלגל הוא הקשר שלנו עם הכביש דרך הצמיג. יש להקפיד על צמיגים תקינים מדגם המתאים להוראות יצרן הרכב. צמיגים מתבלים עם השנים וגם עם חלוף עונות השנה, ובלאי הצמיג נקבע גם על-ידי אופי הנהיגה. לכן יש להקפיד על צמיגים במצב תקין.
ה - הוצאות: כאן המצב מסתבך מעט: בישראל החזקת רכב כוללת הוצאות רבות: החל בחשבונות דלק וכלה בנושא התחזוקה השוטפת: טיפולים, תיקונים, תחזוקה שוטפת על נושאים קטנים וכמובן גם ביטוחים, ניקיון, אגרות רישוי וכיוצא בזאת. ברכב בבעלות הלקוח ההוצאות מטופלות על-ידי הלקוח ואילו ברכבי ליסינג, פרטי ועסקי, נושא ההוצאות מטופל ברובו על-ידי חברת הליסינג.
ח - חסכון בדלק: מחירי הדלק בישראל אינם מהזולים בעולם, ולכן יש לחשוב ולבדוק היטב מה צריכת הדלק של הרכב שברצוננו לקנות או לקחת בליסינג פרטי. כיום, יצרני הרכב מציינים את צריכת הדלק של דגמיהם השונים באופן מסודר ורשמי, וגם משרד התחבורה מחייב את יבואני הרכב לציין זאת בקטלוגים. אך צריכת הדלק בפועל עלולה בהחלט להיות שונה לרעה מזו שעליה מצהיר יצרן הרכב, לעתים בפער של עשרות אחוזים. לכן מומלץ לבדוק את הנושא היטב וגם לא להתבייש להתייעץ עם בעלי מכוניות דומות.
ט - טיפולים: כל רכב דורש טיפול, בין אם מדובר בשוטפים המוכתבים על-ידי יצרן הרכב, בדרך כלל מדי שנה או מספר מסוים של קילומטרים, ובין אם מדובר בטיפולים ש"באים בהפתעה", החל בפגם בצמיג וכלה במכה או פגיעה. ברכבים שנמצאים בבעלות הלקוח, הוא-הוא האחראי על ביצוע הטיפולים. ברכבי ליסינג פרטי או תפעולי, חברת הליסינג לוקחת על עצמה את ביצוע כל הטיפולים כנדרש.
י - ירידת ערך: כל רכב מאבד מערכו: מדובר בסכום כסף אשר נגרע מערכו של רכב מדי חודש, ואשר מבטא בין היתר את הזדקנותו של הרכב, מספר הקילומטרים שעבר, ירידה במידת הפופולאריות של הדגם, הופעת דגמים חדשים ממנו וגם ההשפעה למבצעי מכירות הפוגעים בערכו. ברכב בליסינג פרטי, ירידת הערך היא כאב הראש של חברת הליסינג ואילו ברכב בבעלות פרטית, בעל הרכב נושא בירידה.
ל - ליסינג מימוני: זו השיטה המשחררת את בעליו של הרכב מכאבי הראש הכרוכים בתחזוקתו, ירידת הערך שלו ועוד. במסלול ליסינג מימוני משלם בעליו של הרכב תשלום ראשוני ופורס את היתרה לתשלומים במספר מגוון של מסלולים אפשריים, המאפשרים בין היתר מחזור של העסקה בתום התקופה ליצירת עסקה חדשה על מכונית חדשה, בלי להיפגע מירידת הערך ובלי לשים סכום כסף גדול על הכביש, במקום בבנק.
ש - שוק חופשי: "השוק החופשי" הוא ביטוי הנהוג בענף הרכב הישראלי, המסמל את שוק הרכב המשומש בישראל, על כל יתרונותיו וחסרונותיו. מבחינת יתרונות, בעלי כושר מיקוח יכולים למכור את מכוניתם במחיר טוב. מבחינת חסרונות, בשוק החופשי מכונית משומשת יכולה להימכר בפועל במחיר נמוך משמעותית מערכה האמיתי.
ר - ראש שקט: עסקאות ליסינג פרטי מאפשרות ללקוחות ראש שקט: אין טיפולים יקרים לבצע, אין דאגות בקשר למצבה המכאני של המכונית ואין בעיות של ירידת ערך.
בשיתוף ynet רכב חדש