פייסבוק עושה הכל כדי להיות היוטיוב החדש
במטרה להפוך לחממת הווידאו הבאה ולהתחרות מול יוטיוב באופן ישיר, הרשת החברתית עושה צעדים משמעותיים ויקרים כדי לאפשר למשתמשים להעלות סרטונים המלווים במוזיקה, ולפתור את בעיית זכויות היוצרים המובנית בפלטפורמה
כל מי שניסה להעלות סרטון וידאו לפייסבוק, כשברקע שלו מתנגן שיר פופולרי - יודע כי הרשת החברתית לא עושה חיים קלים: כשהיא כפופה למנגנון זכויות יוצרים מובנה וקשיח, האלגוריתם שלה מזהה כשמדובר בשיר מוגן והווידאו מוסר מהרשת. מי שינסו לחזור ולהעלות סרטונים בעלי פס-קול מוגן בזכויות יוצרים, חשופים לסנקציות נוספות ואפילו לחסימה מהרשת. עכשיו, פייסבוק מנסה לפתור את זה.
הרשת החברתית הפופולרית בעולם עושה צעדים משמעותיים כדי לאפשר למשתמשים העלאת תכני וידאו המלווים במוזיקה המוגנת בזכויות יוצרים. על פי דיווח של "בלומברג", פייסבוק מחזרת כרגע אחרי מספר לייבלים ומציעה מאות מיליוני דולרים עבור שימוש חופשי בקטלוגים מוזיקליים על גבי הפלטפורמה.
הצעד הזה מגיע בד בבד עם השקת שירות Watch של פייסבוק עבור כלל המשתמשים בארצות-הברית, עוד אבן דרך משמעותית עבור הרשת החברתית שתכני הווידאו הם נר לרגליה. בכך, פייסבוק מבקשת למצב את עצמה כמתחרה ישירה לפלטפורמות וידאו ותיקות, כשהבולטת שבהן היא כמובן יוטיוב.
התחום של זכויות יוצרים ברשת והגנה עליהם הוא מורכב ומסועף במיוחד, וזו אחת הסיבות שפייסבוק מחפשת פתרון זמין ומהיר - ומוכנה לשלם עליו הרבה מאוד כסף.
הרשת החברתית עושה הכל כדי לעודד משתמשים להעלות תכני וידאו ולצרוך כאלה - מכיוון שהסרטונים בפייסבוק הם פלטפורמת פרסום מרכזית. חתימת הסכמים מול לייבלים גדולים צפויה להגביר את צריכת תכני הווידאו, וגם לאפשר העלאה של תכנים יצירתיים ואיכותיים יותר.