שתף קטע נבחר
 

תשליך: דעות קדומות על ליסינג שאפשר להשליך בראש השנה

בואו נעשה לכם את זה קל. תגיעו נקי ותראו שזו עסקה משתלמת

בשיתוף ynet רכב חדש

 

שנה עברית חדשה החלה ועמה מגיע גם יום כיפור, עת של תשליך בו אנו משליכים מעלינו חטאים, עוונות ותפיסות קדומות. תפיסות קדומות עלולות לעכב אותנו, לפגוע בנו ולהקשות עלינו לקבל החלטות כראוי, שיביאו לשלוות נפש.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

לקחים אלה אינם תקפים רק ביהדות, אלא גם בחיי היום יום, כאשר הדגש שבכוונתנו לשים הוא על ליסינג תפעולי. חשוב לציין, כמובן שאנו דנים כאן במהלך עסקי, אך עם זאת, שווה לשמור על ראש פתוח ולהקשיב בתקופה זו, בעיקר בגלל החיסכון בכסף.

 

אז נתחיל: כיום, למרות שכמחצית מן המכוניות החדשות המשווקות בישראל הן מכוניות ליסינג, עדיין קיימות לא מעט סטיגמות על ליסינג. חלקן מעוגן בשמועות וחלקן במציאות שהייתה נהוגה פעם, כאשר הליסינג היה בחיתוליו, ולא תופעה גורפת הסוחפת את כל רוב שוק הרכב הישראלי. חלקן פשוט שטותיות.

 

ראשונה - מורכבות העסקה: למראית עין, עסקת ליסינג פרטי או פרטי-תפעולי עלולה להיראות מסובכת, יש תשלומים רבים, סוג הבעלות על הרכב אינו ברור, אך בפועל היא פשוטה למדי: ראשית בוחרים את הרכב, שנית בוחרים את גובה המקדמה. בניגוד לסטיגמה, גובה המקדמה גמיש ומותאם בדיוק לצרכיו של הלקוח, ולא להיפך. מעבר לכך, בוחרים במסלול תשלומים חודשי. המסלול עצמו הנו מסלול גמיש, המאפשר התאמה של גובה התשלום החודשי. בסוף התקופה הלקוח יכול להישאר עם המכונית ולהמשיך לנסוע בה, או לסירוגין למחזר את יתרת התשלומים ולהפוך אותה למקדמה על עסקה חדשה, וכך לנסוע תמיד ברכב חדיש.

 

שנייה - בעלות: עקב חוסר הבנה, נושא הבעלות על הרכב אינו ברור: האם הרכב שייך ללקוח או לחברת הליסינג? התשובה: הרכב שייך לחברת הליסינג אך בפועל שייך ללקוח. כלומר, יש בעלות על הרכב אך ללא כל כאבי הראש הכרוכים בבעלות. למה הכוונה? הלקוח נוהג במכונית, נהנה ממנה, משתמש בה. אך כל ההיבטים האחרים של בעלות, קרי תחזוקה, ירידת ערך, תיקונים בשעת הצורך, מבחני רישוי וכיוצא בזאת, כל אלה מטופלים על ידי חברת הליסינג. כך הלקוח נותר נטול כאבי ראש הכרוכים בבעלות על מכונית

 

שלישית - נסועה: לגבי נושא זה קיימת אי הבנה הגורסת כי רכבי ליסינג תפעולי הם אלה שנוסעים הרבה יותר מן הממוצע ואילו רכבי מסלולי ליסינג פרטי מוגבלים. בפועל, מכיוון שמדובר ברכבים שיש להם גב חזק של חברת ליסינג המורגלת במכירת רכבים בעלי קילומטראז' גבוה מן הממוצע, הלקוח מרוויח: בעוד שלקוח רגיל שהוא בעליה של מכונית צריך לחשוב על כל קילומטר של נסיעה, עקב חשש מפני בעיות במכירה, ברכבים המשתתפים במסלולי ליסינג פרטי, מגבלות הקילומטראז' הרבה יותר סלחניות, ולכן לא צריך להקדיש מחשבה לשאלה האם מותר לנסוע לנופש באילת, או האם לנסוע מעט יותר בסוף השבוע.

 

רביעית - מבחר: סטיגמה ישנה קובעת כי רכבי ליסינג הם רכבים מהיצע מוגבל יחסית של דגמים, בעיקר בסיסיים ולא מאובזרים. לפני מעל עשור זו היתה הנורמה בליסינג, אך כיום, לנוכח התפתחותם המואצת של מסלולי ליסינג פרטי, העלייה ברמת הבטיחות של רכבים ובהעדפות הצרכנים, היצע רכבי הליסינג הפרטי גדל משמעותית. למעשה, כיום מעטות הן המכוניות שלקוחות הליסינג הפרטי רוצים - ולא יכולים לקבל. החל בהיברידית חסכונית וכלה במיניוואן מרווח.

 

חמישית - תחזוקה: סטיגמה עתיקה קובעת שרכבי ליסינג אינם מטופלים ברמה השמורה לרכבים פרטיים. אלא שכיום, לנוכח עוצמתן של חברות הליסינג ונוכחותן בשוק, שלא לדבר על מורכבותן הטכנית של המכוניות, אי אפשר שלא לטפל במכוניות באופן הטוב והמתאים ביותר. לכן כיום מכוניות במסלולי ליסינג פרטי מטופלות במוסכים מורשי משרד התחבורה, תחת פיקוחן הקפדני של חברות הליסינג המהוות לקוחות גדולים במיוחד של המוסכים, ולכן זוכות לתנאים מצוינים בכל הקשור לאיכות החלפים ושגרת התחזוקה.

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים