שתף קטע נבחר
 

בשנה הבאה נשב על המרפסת ומולנו טוסון חדשה

איך ליסינג תפעולי לפרטיים עובד, איך שמים יד על מכונית חדשה בלי לאבד את הנכסים ואיך שומרים על ראש שקט

בשיתוף ynet רכב חדש

 

ברוכים הבאים למציאות הישראלית של שנת 2017 ובקרוב גם 2018. הנה כמה נתונים לשנה החדשה כדי לעשות סדר בראש: ראשית, על מכוניות חדשות שנמכרות בישראל מוטל מס קניה מהגבוהים מסוגו בעולם.

 

רוצה רכב חדש? בבקשה (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
רוצה רכב חדש? בבקשה(צילום: ירון ברנר)

 

מדובר במס של 83% ממנו מנכים סכומים שמגיעים עד בערך 16 אלף שקלים שנקבעים בהתאם לרמת הזיהום של הרכב. המשמעות היא שבישראל מוטל על המכוניות מס קניה גבוה יותר מגרמניה, מצרפת ומבריטניה. גם מאיטליה ואפילו מהולנד. מעבר לכך, רמת המינוע של מדינת ישראל, כלומר כמה מכוניות יש כאן לכל נפש, עדיין נמוכה משמעותית מרמת המינוע שמקובלת מאירופה.

 

יחד עם זאת, רמת החיים בישראל הולכת ועולה. מספר הנפשות הממוצע למשפחה הולך ועולה, והצורך במכונית חדישה עדיין קיים. אלא שכאן נוצרת בעיה: לקנות מכונית חדישה זה בלגאן שמכביד על משק הבית הישראלי. למה הכוונה? ובכן, צריך כמובן לקנות את המכונית. מכונית חדשה בישראל, מדגם משפחתי פופולארי או רכב כביש שטח חוצה בקלות את רף מאה אלף השקלים. אך כאן יש בעיה נוספת: מכונית חדשה היא נכס. כזה שצריך לטפל בו, לשמר את ערכו, להעביר אותו מבחן רישוי שנתי וכמובן גם לממן אותו.

 

בפועל, מדובר בסכומים מכובדים, אך יש פתרון: עסקת ליסינג תפעולי לפרטיים. כיצד עובדת עסקת ליסינג תפעולי פרטי? בשלב הראשון, הלקוח משלם מקדמה עבור הרכב. המקדמה אינה מחירו של הרכב בכללותו, או אפילו לא חלק ניכר מעלות הרכב, אלא מקדמה בסיסית שמבטאת בין היתר את סוג הרכב וגם את יכולת ההחזר של הלקוח, כלומר הלקוח משלם בעצם מקדמה אשר עומדת ביחס ליכולתו לשלם את המקדמה. מדובר בחדשות טובות למי שלא יכול לגייס עשרות אלפי שקלים מיידית לרכישת מכונית אך יכול בהחלט לעמוד בעלות הכוללת.

 

לאחר מכן נקבע גובה ההחזר החודשי. כלומר, כמה כסף הלקוח משלם מדי חודש עבור המכונית. היתרון הגדול הוא שגובהו של ההחזר החודשי גמיש, כלומר מי שרוצה יכול לבחור בהחזר בגובה של אלפי שקלים ומי שרוצה יכול לבחור בהחזר בגובה של מאות שקלים. אפשר כך לנסוע במכונית חדשה לחלוטין מהניילונים ולהתוות את מסלול התשלומים כך שגובהו של ההחזר החודשי יהיה נמוך יותר מעלות המילוי של שני מיכלי דלק. בפועל ניתן לפרוס את התשלומים לעד 60 חודשים וכך לקבוע באופן עצמאי את גובה ההחזר בהתאם לגובה ההוצאות הרצוי של משק הבית.

 

עוד נקודה חשובה מאוד: ההוצאות התחזוקתיות של הרכב חלות על חברת הליסינג. חלק ניכר מאוד במארג התשלומים שמתלווה לתחזוקה של הרכב, הוא כאב הראש של מישהו אחר, מה שאגב גם מקזז את עלות התשלומים החודשיים.

 

בסוף התקופה קיימת בפני הלקוח בחירה: הוא יכול לבחור לשלם את יתרת הסכום שנותר לאחר פריסת התשלומים - וכמובן להישאר בעליה של המכונית שהכיר היטב מספר שנים  - או לסירוגין אם מדובר בלקוח המעוניין לשדרג, אין כל צורך לשלם סכום נוסף: הסכום שנותר לתשלום בהלוואה הוא הסכום אשר משמש כמקדמה עבור המכונית החדשה שהלקוח יכול לבחור באותה שיטה.

 

וזהו יתרון אדיר. ההלוואות הן גמישות, כלומר ניתן בעצם להתחיל בהלוואה חדשה לחלוטין על רכב חדש לחלוטין ולקבוע מסלול תשלומים גמיש וחדש. סוג הרכב שאליו הלקוח משתדרג לא חייב כלל להיות רכב מאותו סוג. אם לדוגמה לקוח נסע במכונית משפחתית והבין, לאור יתרונות התכנית, שביכולתו להרשות לעצמו ג'יפון, אפשר בקלות להמיר את התשלום הסופי למקדמה על ג'יפון. כך נותרים כל הזמן עם מכונית חדישה, בלי כל כאבי הראש הכרוכים בבעלות על מכונית.

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
טוסון, מול הבית
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים