שתף קטע נבחר
 

וולוו XC60 במבחן ראשון - הפתעה נורדית

רכב הפנאי העדכני של וולוו מביא עמו מידות גדולות מבעבר, עיצוב מוקפד ואיכות משופרת יחד עם יחידת הנעה מעניינת במיוחד. מבחן ראשון בישראל

 

וולוו XC60

וולוו XC60

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

וולוו XC60 הוא רב המכר של היצרנית השוודית והדגם הנמכר ביותר בקטגוריה באירופה, עם כמעט מיליון יחידות מאז הושק ב-2008. בישראל התמונה הייתה שונה ורכב הפנאי השוודי התקשה להתמודד מול מתחרים עדכניים - בעיקר מתוצרת גרמניה. עם ה-XC60 החדש שהגיע זה עתה ארצה, מעוניינת היבואנית לשנות את כללי המשחק ולכוון לראשות הקטגוריה. הן בעזרת שיפור מערכות מקיף ובעיקר בזכות גרסת T8 היברידית-נטענת שזוכה לפופלאריות גבוהה בקטגוריית היוקרה. לקחנו אותו למבחן ראשון.

 

מחיר: 370 אלף שקל

מתחרים: אודי Q5, מרצדס GLC, ב.מ.וו X3, אלפא סטלביו

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

טוב: תא נוסעים, אבזור, יחידת הנעה, אבזור בטיחות

בסדר: נוחות, התנהגות

טעון שיפור: עיצוב חיצוני, תפעול

ציון:

 

איך נראה

ה-XC60 נראה מודרני ודינמי משמעותית מקודמו, בעיקר תודות לאימוץ קו העיצוב העדכני של היצרנית הכולל בין היתר סבכה גדולה ומודגשת ויחידות תאורה מקוריות. חובבי השופוני יתאכזבו מהיעדרם של פסי הגנה שחורים ואיפורי קרב ויטעו לחשוב כי מדובר בסטיישן מוגבה מעט ותו לא, אך הוא בפירוש אינו מיועד עבורם.

 

גם תא הנוסעים מיישר קו עם דגמים עדכניים של היצרנית, וגם כאן הוא נראה מצוין ומקורי עם שילוב צבעים בהיר, גימורי עור, עץ ואלומיניום נאים. לצד אלה בולט מסך מגע גדל ממדים ולוח מחוונים דיגיטאלי. שני אלה - ובעיקר מסך המגע - מסורבלים מדי לתפעול מיידי ודורשים התעסקות אינטנסיבית בין תפריטים תוך כדי נהיגה - גם לצורך פעולות פשוטות כמו תפעול מערכת השמע או המיזוג. בורר הילוכים בצורת ג'וי סטיק קריסטלי נראה מעניין וייחודי, אך גם תפעולו אינו מהמשובחים, שכן הוא מחייב שתי הסטות על מנת לעבור מהילוך אחורי לקדמי ולהיפך - מכביד ומסורבל שלא לצורך בתמרוני חניה.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

שטחי חלונות גדולים וקורה A צרה מציעים שדה ראייה טוב, ולתחושה האוורירית כאן תורם גם גג זכוכית נפתח חלקית אשר נמתח מקדמת התא ועד סופו. המושבים, כפי שכבר הורגלנו בוולוו, מציעים נוחות ותמיכה מצוינים. חבל רק שגלגל ההגה ממוקם בזווית אופקית מדי. מרחב המחייה לנוסעים מאחור השתפר תודות לצמיחה משמעותית של כתשעה ס"מ בבסיס הגלגלים (286.5 ס"מ). עקב יחידת ההנעה החשמלית, תא המטען של ה-T8 קטן מהגרסה הרגילה ב-37 ליטר (468 ליטר) ונעדר גלגל חלופי.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

רשימת האבזור ארוכה וכוללת מסך מגע בגודל "9 עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, מערכת שמע (מרשימה ובעלת צליל מעולה) של B&W, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור, חלון גג, מפתח חכם, מראות מתקפלות ודלת תא מטען חשמליות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים וחישוקי "18 קלים.

 

אבזור הבטיחות מרשים כמקובל ביצרנית וכולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), התראה על סטייה מנתיב, שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג, תאורה דינמית, מערכת שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית המאפשרות יחד נהיגה חצי-אוטונומית עד 130 קמ"ש.

 

 

איך נוסע

בשונה מהמתחרים, יחידת ההנעה ההיברידית היא החזקה בהיצע. היא משלבת בין מנוע בנזין עם מגדש על ומגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר (320 כ"ס) המניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית למנוע חשמלי עם 87 כ"ס המחובר ישירות לגלגלים האחוריים. הצמד מייצר הנעה כפולה ותפוקה משולבת של 407 כ"ס ו-65.3 קג"מ - נתונים סופר-מרשימים. הביצועים בהתאם, הן בזינוק מהמקום - תודות לזמינות הכוח של המנוע החשמלי (5.3 שניות ל-100 קמ"ש) - והן בתאוצות ביניים. עם זאת, מנוע הבנזין מפיק רעש צורם תחת עומס גבוה.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

יחידת ההנעה מאפשרת מספר מצבי נהיגה (חשמלי-מלא, היברידי, הנעה כפולה, ספורטיבי, שטח והתאמה אישית), כמו-גם אפשרות לטעון את המנוע החשמלי באמצעות מנוע הבנזין. טווח הנסיעה החשמלי-מוצהר עומד על 45 ק"מ ובתנאי מבחן הרימה הסוללה - שהוטענה במלואה במשך שעתיים וחצי - ידיים אחרי 38 ק"מ חרישיים ונקיים ועברה לבנזין. בממוצע המבחן השגנו כ-11 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה יחסית, אך יש לשים לב למיכל הדלק צנוע הנפח - 50 ליטרים בלבד.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

למרות שהוא מצויד במתלי אוויר, נוחות הנסיעה רק בינונית במהירות נמוכה, בעיקר בגלל משקל עצמי גבוה בלא פחות מ-300 ק"ג מגרסת הבנזין הרגילה שחייבה כאן הקשחה. משקל ההגה הפך קל יותר מזה שבדגם הקודם וגם רדיוס הסיבוב הצטמצם (5.7 מטר, 25 ס"מ פחות). למרות שהוא מרגיש מגושם למדי, פועל יוצא של תנועה אינטנסיבית מדי על מתלים בעלי רמת שיכוך נמוכה, היכולת הדינמית סבירה אך יש מתחרים טובים ממנו משמעותית מבחינה זו. ובאותו הקשר, הגה ובלמים נטולי תחושה אינם מסייעים לביטחון הנהג.

 

מתלים אלה כן מאפשרים הגבהת מרכב למרווח גחון מרשים של כ-25 ס"מ (3 ס"מ יותר מגרסת המיתלים הסטנדרטיים) המאפשר לו יחד עם בקרת משיכה יעילה יכולת שטח גבוהה מהמקובל בקטגוריה. יש רק לזכור כי במצבם המתוח הם נטולי כל יכולת ספיגה כך שנוחות הנסיעה נוקשה באופן בלתי נסבל.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום

וולוו XC60 החדש שופר משמעותית בכל תחום, בעיקר בכל הקשור לאיכות מרחב המחיה, איכות ואבזור תא הנוסעים כמו-גם יכולת שטח נאה. אלה הופכים אותו מתמודד לגיטימי על תואר הטוב בקטגוריה. הוסיפו לכך תג-מחיר נמוך ממתחריו הישירים עם נתוני מנוע-הספק-ביצועים טובים יותר, ותקבלו את מי שמסתמן כרכב הפנאי הטוב ביותר בסגמנט.

 


וולוו XC60 T8

וולוו XC60 T8
מנוע בנזין 4 צילינדרים, מגדש על וטורבו, 1,969 סמ"ק
הספק מרבי 320 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מרבי 40.8 קג"מ ב-2,200 סל"ד
מנוע חשמלי הספק / מומנט 87 כ"ס / 24.5 קג"מ
הספק / מומנט משולב 407 כ"ס / 65.3 קג"מ
הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית 8 הילוכים
אורך 468.8 ס"מ
רוחב 190.2 ס"מ
גובה 165.8 ס"מ
בסיס גלגלים 286.5 ס"מ
משקל 2,115 ק"ג
נפח תא מטען 468 ליטר
100-0 קמ"ש 5.3 שניות
מהירות מרבית 230 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 47.6 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 49 גרם לק"מ
מחיר 370 אלף שקל
כריות אוויר 7 כריות אוויר
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים


פורסם לראשונה 24/09/2017 21:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
וולוו XC60 T8
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים