שתף קטע נבחר
 

מה יהיה ערך הרכב שלכם בשנה הבאה?

שמירת ערך היא נושא כאוב אצל כל בעל מכונית. רוצים לדעת איך מתארגנים על תרופה מתאימה? בבקשה

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הנה הגיג שאף אחד לא אוהב לחשוב עליו: המכונית החדשה שקניתם בזה הרגע מהסוכנות עומדת לאבד חלק ניכר מערכה. זו עובדה. למעשה, מעולם לא קרה אחרת בשוק הרכב, כל שוק רכב. מדוע? אחרי הכל, זו מכונית חדשה, טובה, בטוחה, יש לה ביצועים מצוינים, היא מניעה כל בוקר ויש לה אחלה מזגן. יופי של אוטו. ובכן, השוק לא עובד כך.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

בואו נתחיל באמת הבסיסית: חלק מהערך אובד שכן בסוכנות עומדת אותה מכונית, חדשה דנדשה עם הניילונים. אם פלוני קונה מכונית ומוכר אותה אחרי יום, הוא כבר נאלץ להתחרות במכוניות חדשות שבסוכנות. אבל זה לא הכול: כיום מכוניות חדשות מוצעות על-ידי יבואני הרכב במבצעי מכירות.

 

מה זה אומר? שהמחיר של מכונית שמופיע במחירון הרשמי של היבואן אינו בהכרח המחיר האמיתי, כי יש שפע של מבצעים והוזלות. מחברי מחירוני הרכב המשומש מודעים לעובדה זו כמובן ולוקחים אותה בחשבון כאשר הם מתמחרים את דגמי המכוניות המשומשות. וזה אומר שכיום, שיעור ירידת הערך של דגמי מכוניות שנפוצים במבצעים והוזלות - כלומר, כמעט כולם - גבוה יחסית.

 

הנה עוד נקודה חשובה: מכונות פשוט מאבדות ערך עקב בלאי למשל. בבדיקה של מחירוני הרכב הפופולאריים עולה שברכב משפחתי ממוצע, שיעור ירידת הערך החודשי הוא כ-1,000 שקלים, כלומר, רכב משפחתי יכול בהחלט לאבד בשנה הראשונה על הכביש כאלפייה מדי חודש, מה שמביא אותו לירידת ערך של כ-10% בשנה. את החשבון תעשו לבד.

 

ויש עוד. שוק הרכב כיום נחשב לשוק קשה במיוחד, שבו מוכרים וקונים נאלצים להתמודד עם מיקוח קשה ואימרות בסגנון "אם אתה רוצה מחיר מחירון מלא אז תקנה מהמחירון". מחירי המכירה של המכוניות בשוק המשומשות אפילו נמוכים יותר ממה שמצוין במחירון.

 

ועוד לא הזכרנו עוד עובדה: כיום, ברכישה של מכוניות חדשות ומכוניות מרשתות טרייד אין גדולות, מוענק שפע מסחרר של הטבות, תשלומים, מבצעים ומתנות. המוכר הפרטי הממוצע, האזרח הקטן שרכש בכספו מכונית חדשה לפני שנה שנתיים ורוצה כעת למכור אותה, צריך להתמודד עם הרשתות הגדולות שמציעות תנאים שלמוכר פרטי פשוט אין יכולת להתחרות בהם.

 

כל זה נשמע מפחיד, ובצדק. מבדיקה של לוחות הרכב המשומש עולה שישנן מכוניות, גם מדגמים נפוצים ופופולאריים, שיכולות בהחלט להמתין לקונה במשך חודשים, לרוב עם ויכוחים, מיקוחים והתפשרויות כואבות. המכוניות האלה הן כמובן כסף שצריך לשמש למטרות אחרות.

 

אך ניתן להימנע מכאבי הראש (והלב) ולבחור במסלול ליסינג פרטי, שבמסגרתו מכירתה של המכונית היא כאב הראש של חברת הליסינג ולא של הנוהג בה, שנהנה מן המכונית ומותיר את המכירה למישהו אחר. במסלול ליסינג פרטי, הלקוח משלם מקדמה עבור המכונית, שאת שיעורה הוא קובע. לאחר מכן הוא משלם עד 60 תשלומים נוחים ובסוף התקופה ביתרת הסכום משתמש הלקוח כדי להשתדרג לרכב הבא.

 

כל נושא מכירת הרכב, הטלפונים, הדאגות, המיקוח מול סוחרי רכב והשאלה מתי הכסף יגיע, האם יהיה מדובר בסכום מספק ומתי הרכב יימכר, אלה כבר נושאים שנשארים לטיפולה של חברת הליסינג.

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים