טעינה חשמלית אלחוטית? מ-2018 למכוניות
לפני כשלוש שנים הודיעו שתי יצרניות מכוניות יוקרה גרמניות כי ישתפו פעולה בפרויקט טעינה אלחוטית של מכוניות חשמליות והיברידיות. לקראת תחילת שיווק ב-2018, קבלו הדגמה
- ב.מ.וו ומרצדס מפתחות טעינה אלחוטית
יש לא מעט בעיות המתלוות לרכב חשמלי והיברידי ומעכבות במידה רבה את חדירתו המלאה לשוק הרכב. מלבד הצורך להרגיל את הציבור בהנעה אלטרנטיבית יש גם את עניין המחיר הגבוה, טווח נסיעה מוגבל, זמן טעינה ארוך, היעדר תשתיות מתאימות וזו רק רשימה חלקית. אלא שאט-אט, הבעיות שהתלוו לכלי רכב שאינם רק מונעי בנזין או דיזל נעלמות ובהתאם, הרתיעה הציבורית מתפוגגת.
בעניין המחיר מטפל בדרך כלל הממסד בעזרת הטבות מס שונות ההופכות כלי רכב חשמליים והיברידיים-נטענים לא פעם לזולים משמעותית מדגמי בנזין מקבילים מבחינת אבזור וכוח מנוע. טווח הנסיעה כבר אינו מוגבל כשהיה, ומגיע במקרים מסוימים (טסלה למשל) ל-400-500 ק"מ. זמן הטעינה מטופל על-ידי מערכות טעינה מהירה המאפשרות למלא את הסוללה עד כ-70-80 אחוזים מנפחה תוך פרק זמן של דקות ספורות.
התשתית ללא ספק עדיין מהווה בעיה משמעותית אך יצרניות הרכב מכירות בה, ועובדות כבר מספר שנים כדי לפתור אותה.
פתרון אפשרי אחד הוא זה שפיתחה ב.מ.וו ביחד עם מרצדס, ואשר יהיה זמין לרכישה בתחילת השנה הבאה. יחידת טעינה אלחוטית ניידת (או קבועה) מחסלת את הצורך בתשתית מסורבלת, אינה תופסת מקום מיותר וקלה מאד לשימוש. עד כדי כך שאינה דורשת דבר מהנהג למעט חניית הרכב ההיברידי-נטען או החשמלי מעליה. למשל ב-530e iPerformance אותה ניתן לטעון תוך 3 שעות וחצי. קבלו הדגמה.