מבוקשת: יצרנית רכב לפרויקט אוטונומי מיוחצן
פרויקט המכונית האוטונומית של ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי התרחב אמנם בשנה האחרונה עם פיאט ודלפי, אך כעת מסתבר שזה לא יספיק כדי לעמוד בתאריך היעד
זוכרים את ההכרזה של בכירי השת"פ יוצא הדופן בין ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי, לפיה עד 2021 יאפשר ליצרניות אחרות לרכוש מערכות אוטונומיות עבור דגמיהן, ובנוסף יסייעו להעמיד דגם כל-אוטונומי חדש של ב.מ.וו באותה שנה? ובכן, למרות היכולות האדירות של השותפות, במהלך החודשים שחלפו מאז הצטרפו לפרויקט גם קונצרן הרכב פיאט-קרייזלר האיטלקי ויצרנית החלפים הענקית דלפי. כדי להרחיב את היכולות ובמטרה לעמוד בלו"ז.
ההכרזה על הפרויקט
ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל יציגו רכב אוטונומי ב-2021
פיאט מצטרפת לב.מ.וו, אינטל ומובילאייגם דלפי מצטרפת לב.מ.וו אינטל ומובילאיי
אך אלמר פריקנסטיין, סגן נשיא נהיגה אוטונומית בב.מ.וו, מודה כעת כי "אנחנו זקוקים ליצרנית רכב נוספת כדי לעמוד בלוח הזמנים שנקבע, אם כי אני מאמין שעד סוף השנה נוכל להכריז על כזו. הדרך פתוחה (לצירוף יצרנית נוספת) ויש לנו שיחות מועילות עם מספר גורמים (בנושא זה)", כך אמר הבכיר לאוטומוטיב ניוז.
לדברי פריקנסטיין, ב.מ.וו תהיה זקוקה לסיוע של יצרנית נוספת כדי להמשיך ולקדם את פרויקט ה-iNEXT לפי לוח הזמנים המקורי, פרויקט שבסיומו תוכל היצרנית להתחיל בשיווק - כבר ב-2021 - המכונית הכל-חשמלית ואוטונומית. לדבריו, "שיתוף פעולה בין (מקסימום) שלוש יצרניות רכב יאפשר למנוע את האטת קצב הפרויקט".
"ידענו מהתחלה שלא נוכל לבצע את הפרויקט הזה לבדנו", הודה. "ולכן בחרנו לשתף פעולה עם חברות רלוונטיות בתעשייה. כעת, יחד עם פיאט, אנחנו יודעים כי הפלטפורמה המתוכננת תאפשר לנו להציע את היכולות האוטונומיות למגוון רחב של דגמי מכוניות, החל בקטנות ועד יוקרתיות".
בניגוד להצהרות מוקדמות, לא נראה כי ב.מ.וו ושותפותיה יצליחו להציג יכולת אוטונומית מלאה (רמה 5) בה המכונית מסוגלת לנסוע באופן עצמאי בכל תנאי כבר בתאריך היעד. לדברי פריקנסטיין, ב-2021 יוכלו השותפות להציע מכוניות ברמה 3 בלבד, שמשמעותה יכולת אוטונומית "במרבית המקרים". לפי הערכות, בשנת היעד ניתן יהיה להציע יכולות ברמה 4 ו-5 רק בציי רכב שונים וחברות נסיעה שיתופית בבעלות משתתפות הפרויקט.
"האם נוכל הציע מכוניות כל-אוטונומיות ב-2021? זו שאלה פתוחה שתלויה במקום שבו נהיה (בעוד ארבע שנים). היום אף אחד לא יכול לומר אם נהיה מוכנים לשווק מכוניות ברמה אוטונומית 4 או 5", אמר. בכל מקרה, בשנים הקרובות תורחב הפעילות הניסיונית של הפרויקט באופן הדרגתי. מ-40 מכוניות שנעות זה מכבר בארה"ב, גרמניה, סין וישראל ל-130 מכוניות ב-2018 ו-230 שנה מאוחר יותר.