שוק האופנועים והקטנועים - לקראת רף ה-18 אלף
שוק הרכב הדו-גלגלי שומר על פער של כ-1,000 כלים חדשים לעומת אשתקד, בדרך לשיא מכירות בשנים האחרונות
שוק הרכב הדו-גלגלי ממשיך לצמוח, למרות שהקצב הואט. מתחילת השנה נמכרו בישראל 14,509 כלים דו-גלגליים חדשים, כמעט אלף כלים יותר מנתון המכירות בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש ספטמבר האחרון נמכרו - לפי דיווח ראשוני - 1,398 כלים חדשים, ירידה ניכרת לעומת ספטמבר 2016, בו נמכרו 1,521 כלים. אך למעט חודש השיא אשתקד, ספטמבר החולף היה הטוב ביותר בשנים האחרונות בהן נמכרו בממוצע כ-1,000 כלים חדשים.
לפי הערכות בשוק, עד סוף השנה יצליח השוק לחלוף על-פני רף 18 הכלים החדשים בשנה, ויציב בכך שיא מכירות חדש בעשור האחרון. עם זאת, לפי הערכות שונות בתחילת השנה המתגלות כעת כאופטימיות מדי, 2017 אמורה הייתה להסתיים עם נתון שיא של 20 אלף כלים חדשים, כ-10% יותר מהנתון המתגלה כריאלי.
בין המותגים ממשיך להוביל סאן יאנג עם 3,167 כלים חדשים מתחילת השנה, כשהוא מקדים את מותג ימאהה עם 2,554 כלים חדשים. בהקשר זה ראוי לציין את קטנוע העל Tmax, אשר לא פחות מ-567 יחידות ממנו נמכרו השנה. הקטנוע היקר הפך בכך לאחד הדגמים הנמכרים ביותר בשוק המקומי השנה, לצד כלים צנועים וזולים משמעותית ממנו בנפח 125-300 סמ"ק. עוד פרופורציות? מה-Tmax נמכרו יותר כלים מכל קטנועי ואופנועי מותג סוזוקי השנה.
במקום השלישי ממוקם מותג קימקו עם 2,370 כלים חדשים. הונדה רביעית עם 1,085, לפני קאוואסאקי (849), ק.ט.מ (836) ודיאלים (825). פיאג'ו מכרה השנה בישראל 738 קטנועים חדשים והקדימה את סוזוקי (443), ב.מ.וו (292) והוסקווארנה (209).
בקרב היבואנים יש המבכים על חסרון במלאי אופנועי 300 שהפכו ללהיט מכירות, כך במטרו, בק.ט.מ ויתכן שאף ב.מ.וו שהחלו לשווק את ה-310. לדברי תומר קומרוב, משנה למנכ"ל מטרו מוטור: "אנחנו ממשיכים לראות ביקושים גדולים לאופנועים בנפח בינוני ולקטנועים מודרניים - גם הם בנפח בינוני - הכוללים מערכות בטיחות מתקדמות. גם קטגוריית הפנאי - אופנועי האנדורו - נמצאת בצמיחה".