שתף קטע נבחר
 

קאמבק אמריקני - ביואיק חוזרת לישראל

חמש שנים לאחר הפסקת הייבוא, בוחנות ג'נרל מוטורס והיבואנית UMI את החזרת מותג היוקרה ביואיק לישראל

אחרי שסיימה את מכירת אופל לפיז'ו-סיטרואן, מתפנה ג'נרל מוטורס לשינויים בשוק הישראלי. על הפרק: החזרת ביואיק לכבישי ישראל. מ-UMI היבואנית נמסר כי נושא חידוש הייבוא לישראל נמצא בשלבי בדיקה מול היצרן.

 

ביואיק אנוויז'ן ()
ביואיק אנוויז'ן

 

רק לפני חמש שנים, ב-2012, הפתיעה ג'נרל מוטורס כשהחליטה למקד את מכירות ביואיק בשוק הבית בארה"ב ובסין, שם תפס הקונצרן האמריקני את המקום השני במכירות, אחרי קונצרן פולקסווגן. גם בישראל ג'נרל מוטורס התמקדה לאחרונה בשברולט העממית ובקאדילק היוקרתית. בעוד קאדילק ממשיכה לרשום גידול נאה במסירות, נותר חלל משמעותי בינה לבין שברולט - חלל אותו ביואיק עשויה למלא.

 

כבעבר, גם הפעם נשקל יבוא הדגמים האמריקניים, בניגוד לאלה המיוצרים עבור סין. למשל הלה-קרוס החדשה שמבוססת על פלטפורמת אופל אינסיגניה. היא מצויידת במנוע V6 גדול יותר בנפח 3.6 ליטר, המפיק 305 כ"ס, בשידוך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה קובעה.

 

דגם רלוונטי נוסף הוא האינוויז'ן, רכב פנאי ראשון של המותג שמיוצר גם הוא עבור השוק האמריקני במפעל ביואיק בשנגחאי. אורכו 467 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו 275 ס"מ. הוא מצוייד במנועי 2.0 ו-2.5 ליטר בשידוך להנעה קדמית או כפולה. ביואיק מוכרת גם גרסה משלה לשברולט טראקס ולאופל מוקה X, אבל מדובר כבר בדגם ותיק, שסביר שלא יגיע.

 

עוד לא ברור עתידו של האנקלייב, דור שני לרכב הכביש-שטח הגדול, ואח תאום לשברולט טראוורס, שהדור החדש שלו יושק בישראל בשבוע הבא. גם הווראנו, המבוססת על הקרוז-אסטרה, לא צפויה לעשות עלייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים