ריקול ענק למרצדס בישראל - 10,000 מכוניות למוסך
יבואנית מכוניות היוקרה תזמין מגוון דגמים לבדיקה והחלפה אפשרית של כרית האוויר על גלגל ההגה עקב חשש לפתיחה לא מתכוננת. ריקול נוסף הוכרז למסחרית דוקר של דאצ'יה
חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, תזמין החל מחודש דצמבר כ-10,000 בעלי מכוניות המותג מדגמים שונים לצורך בדיקת תקינות מנגנון פתיחת כרית האוויר מול פני הנהג. הריקול המקומי הוכרז כחלק מקריאה עולמית לתיקון הכוללת כמיליון מכוניות ששווקו במדינות שונות, מחציתן בארה"ב.
הדגמים שיוזמנו למוסך בעוד כחודשיים, לאחר שמרצדס-גרמניה תעביר את הרשימות המדויקות, יוצרו בין החודשים נובמבר 2011 ויולי 2017. בכלמוביל אומרים כי בעלי מכוניות מדגמים A, B, C, E, GLE ו-GLA. בכולם ייבדק מנגנון ניפוח כרית האוויר העלול - במקרים יוצאי דופן, כך היצרנית - לפתוח את הכרית גם אם לא אירעה תאונה ובמהלך הנסיעה.
במרצדס מבהירים כי במקרה בו אכן ישנה תקלה - המוגדרת כבעיה יוצאת דופן - תדלק מבעוד מועד נורית אזהרה בלוח המחוונים. ביצרנית מבהירים כי במקרה כזה יש לפנות למוסך מרצדס. הבדיקה ו-או התיקון צפויים לארוך כשעה אחת ויתבצעו כמקובל בכל מרכזי השירות המורשים של המותג הגרמני.
בקריאה נוספת לתיקון מוזמנים 256 בעלי דאצ'יה דוקר המסחרי שיוצרו בין התאריכים 3.7.2015 ו-29.9.2016 למוסכים המורשים. לדברי היבואנית, חברת קרסו, "דאצ'יה זיהתה כי קיימת אפשרות של תקלה בפעולת המקוש בדלתות ההזזה הצדיות, העלולה לגרום במקרה של פגיעה צדדית לאחיזה בלתי מספקת של דלתות ההזזה הצדיות".
בקרסו מבהירים כי כדי לפתור את הבעיה יותקן מנעול נוסף בדלתות, וכי התיקון צפוי לארוך בין 70 דקות לשש שעות בהתאם לפעולה הנדרשת. לקוחות רלוונטיים צפויים לקבל הזמנה למוסך בימים הקרובים. לקוחות המעוניינים לבדוק אם גם רכבם כלול בריקול, יכולים לבדוק זאת באזור המתאים באתר המקומי של המותג או בעזרת מחלקת קשרי לקוחות בטל. 3575* או בפניה לאחד ממרכזי השירות.