שתף קטע נבחר

שוק הרכב הפרטי ממשיך להשתנות

סקר חדש חושף: מחצית מהצרכנים יעדיפו רכב בליסינג פרטי

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

כמה לקוחות יעדיפו את חוויית הבעלות על מכונית, כולל הטסט, הטיפול, ירידת הערך והתיקונים - וכמה יעדיפו את מה שבארה"ב יודעים כבר מזמן? מדובר בנושא שלא נבדק לעומק, עד עתה: סקר שנערך ביוני האחרון על-ידי מכון סמית עבור שלמה רכב חדש בנושא העדפות ליסינג פרטי מגלה שלנוכח עזיבת הליסינג התפעולי, ירידת הערך המואצת של המכוניות בשוק המשומשות והקשיים בתחזוקה השוטפת של רכבים בבעלות, חלה עליה ניכרת בהעדפות הצרכנים. כזו הביאה אפילו לשינוי עמדות גורף ומפתיע ביחס של ישראלים לרכישת רכב לעומת חכירה שלו, כלומר לקיחה של הרכב בעסקת ליסינג פרטי.

 

 

כיצד נערך הסקר? הנסקרים נשאלו על העדפותיהם בין רכישה של מכונית חדשה (כלומר לרכוש את המכונית בכסף, להחזיק אותה, לתחזק אותה וכל מה שקשור בחוויית הבעלות על רכב במדינת ישראל, כולל כמובן את המכירה בסוף התקופה) - ובין חכירה של הרכב, כלומר לקיחתו בעסקת ליסינג פרטי תפעולי, עם עלות חודשית קבועה, כאשר הדלק הוא ההוצאה היחידה. זאת מאחר שאין תשלום על טיפולים, רישוי, ביטוח, ירידת ערך וכל הקשור בכך, הרכב בשימוש הלקוח אך לא בבעלותו, (כשבסוף התקופה הוא חוזר לחברת הליסינג).

 

לפי תוצאות הסקר, 49% יעדיפו ליסינג פרטי. מדובר במהפך עמדות משמעותי ושינוי מגמה. סקר דומה באותו הנושא שנערך ב-2015 על-ידי מירי דיקמן ניהול מחקרי שוק ותובנות צרכנים, הראה תוצאות שונות לחלוטין: כאשר נשאלו הנסקרים על הדרך בה יעדיפו לרכוש את רכבם הבא, רק 9% ענו כי יבחרו באחד ממסלולי הליסינג, בעוד ש-59% ענו כי יעדיפו לרכוש אותו (דרך יבואן או במסלול 0 ק"מ). ל-20% מהנסקרים לא הייתה העדפה ו-12% אמרו כי יעדיפו רכב יד שנייה.

 

הסקר של מכון סמית עסק לא רק בעמדות בנושא הליסינג הפרטי, אלא גם בנושאים נוספים הקשורים בין היתר לחיסכון, כלומר מצבו של משק הבית הישראלי. דווקא בשל שאלות אלה ניתן להבין את העלייה בפופולאריות של הליסינג הפרטי, לנוכח העובדה שהוא משחרר סכומים פנויים מדי חודש למשק הבית.

 

לפי הסקר, כרבע מהנשאלים ענו כי אינם מצליחים לחסוך ברמה החודשית כלל, בעוד שרק 3% ענו כי הם מצליחים לחסוך למעלה מ-5,000 שקלים בחודש. כמו כן נשאלו הנסקרים לגבי שיטת הצריכה המועדפת של מוצרים - כ-70% ענו שבעלות מלאה על המוצר היא צורת השימוש והצריכה המועדפת, אך קבוצה לא מבוטלת של 10% ענתה כי דווקא בעלות משותפת (וחלוקה על בסיס שימוש), היא צורת הצריכה שהם מעדיפים.

 

לדברי מוטי ברטון, מנכ"ל שלמה רכב חדש, "הנתון שהסקר מראה, לפיו כחצי מהצרכנים כבר מביעים עניין ואף העדפה לצורת החכירה, או הליסינג הפרטי תפעולי, אכן מעיד על שינוי מגמה רציני בשוק הרכב: התפיסה של הצרכן את הרכב כהוצאה הכבדה ביותר שלו הולכת ומשתנה, והיום הצרכנים הישראלים מבינים שהמסלול המסורתי של קניית הבעלות על הרכב כבר אינו רלוונטי. צרכנות חכמה היא להבין שהרכב כבר לא מוצר שאנחנו רוצים לרכוש, אלא מוצר צריכה לכל דבר. העובדה שהרכב נשאר בבעלות חברת הליסינג, מהווה יתרון עבור הצרכן, שכן הוא חוסך את ירידת הרכב, את ההתרוצצות בין קונים, ובעיקר נותן הרבה שקט. את השינוי התפיסתי אנחנו גם רואים בשטח: חודשי קיץ 2017 היו חודשי שיא מבחינת עסקאות ליסינג."

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים