הרכבת לכרמיאל - 154 אלף נוסעים בארבעה שבועות
מספר הנוסעים בקו הרכבת לכרמיאל שנפתח לפני כחודש חצה את קו ה-150 אלף. ברכבת שומרים על איפוק: קשה לומר אם הנתונים תואמים את הצפי
154,513 נסיעות נרשמו ב-4 השבועות הראשונים לפעילותה רכבת ישראל בקו החדש לכרמיאל, כך עולה מנתוני הרכבת. מספר זה מבטא את סך הנוסעים שעלו וירדו בשתי התחנות בקו - אחיהוד וכרמיאל. קו הרכבת הצפוני נחנך בטקס בהשתתפות ראש הממשלה ב-5.9, ונמתח לאורך 23 ק"מ בין התחנה בעיר כרמיאל למחלף הרכבת נעמן. עלות פרויקט הנחת המסילה שהחל לפני יותר משנתיים, מוערכת בכמעט 3 מיליארד שקלים.
נסיעה ראשונה בקו הרכבת מכרמיאל
2015: קו הרכבת עכו-כרמיאל: מניחים פסים ראשונים
2017: "עולים על רכבת מהירה בכרמיאל ויורדים בבאר שבע"
פעילות קו הרכבת עבור נוסעים מהשורה החלה בערב ראש השנה (20.9) וכללה שתי רכבות בשעה בשעות השיא, ובסך הכל 18 רכבות יומיות לחיפה ושמונה לבאר שבע. רכבת ראשונה יוצאת מכרמיאל ב-05:33 ואחרונה ב-22:33. רכבת ראשונה לכרמיאל מחיפה יוצאת ב-05:57 ואחרונה ב-22:57. זמן הנסיעה מכרמיאל לחיפה-חוף הכרמל עומד לדברי הרכבת על 53 דקות, בעוד זמן הנסיעה מכרמיאל לתל אביב-אוניברסיטה עומד על כשעה ו-40 דקות. תושבי האזור נוסעים מתחנות אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושת החודשים הראשונים להפעלת הקו.
מנתונים שהגיעו לידי ynet עולה עוד כי נפח הפעילות בתחנת אחיהוד עומד על פחות מ-10% מסך הפעילות בקו. לפי נתונים אלה, בתחנת כרמיאל עלו לרכבת 76,771 נוסעים ובתחנת אחיהוד עלו 7,907. מספר הנוסעים לכרמיאל הגיע ל-62,986 ולאחיהוד 6,849.
ברכבת ישראל אומרים כי בשלב זה קשה לומר אם הנתונים תואמים את צפי הפעילות, שכן תחילתה הייתה במהלך חגי תשרי, ומדידות יש לבצע בחודשי עבודה רגילים. עם זאת, החניונים בתחנת כרמיאל היו עמוסים בחודש הראשון לפעילות ונוסעים חנו גם באזורים סמוכים, על מדרכות ומשטחים לא סלולים בקרבת התחנה. בשעות העומס, גם משתרכים תורים לבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה.
לשם השוואה, בחודש הראשון לפעילות רכבת העמק באוקטובר בשעבר, נסעו בקו 185 אלף נוסעים. עם זאת יש לזכור כי לאורך קו מסילת העמק מתגוררים תושבים רבים יותר, ויש בו גם יותר תחנות. בימים אלה מלאה שנה לפעילות הקו, ומנתוני רכבת ישראל עולה כי בתקופה זו נסעו בה 1.8 מיליון איש.