להיט בגיוס ההמונים: משקפי מציאות מדומה ב-8K
אחרי שהפיקו גירסה מטורפת עם רזולוציית 4K, היזמים של פרוייקט Pimax רוצים לקבל משאבים ליצירת משקפי VR עם תצוגת (חצי) 8K מתקדמת עוד יותר. הם גייסו כבר כ-2 מיליון דולר
אין ויכוח על כך שיש הרבה שיפורים טכנולוגיים שניתן להציע על מנת להפוך את עולם המציאות המדומה העכשווי שלנו למרשים וריאליסטי אפילו יותר: החל מיחידות ראש קלות ונוחות יותר, דרך יכולות חישה מובנות שמאפשרות פעולה במרחב גדול וכלה באיכות תמונה טובה יותר. מיזם סיני צעיר העונה לשם Pimax מפתח מוצר חדש ומסקרן ומתיימר לתת מענה לפחות לחלק מאלמנטים אלו כבר בטווח הזמן הקרוב.
עוד כתבות באתר HWzone:
יגיעו לישראל? משקפי ה-VR המשוכללים של סמסונג לא יושקו באירופה
התמכרות בלתי נמנעת: אחרי הצלחה בקונסולות, Destiny 2 נוחת במחשבים האישיים
Snapdragon 636: שבב ביניים מלהיב מבית קוואלקום נחשף
אחרי שהשיקה בסוף השנה שעברה את משקפי ה-Pimax 4K, עם תצוגת 3,840×2,160 פיקסלים עבור זוג העיניים של המשתמש, החליטה החברה לקחת את הצעד הלוגי הבא קדימה ולהציג את ה-Pimax 8K, עם תצוגת 7,680×2,160 פיקסלים כוללת – כלומר לא פחות מ-4K מלא, או 3,840×2,160 פיקסלים, לכל אחת מהעיניים.
מיותר לציין כי מדובר בכמות עצומה של פיקסלים שגדולה פי כמה וכמה מכל משקפי מציאות מדומה אחרים שזמינים כיום בשוק, ועם קצב ריצה מירבי מיועד של 90 הרץ (מה שנחשב המינימום הראוי לתצוגת מציאות מדומה שתמזער את תחושות הבחילה והסחרחורת) וטווח צפייה רחב במיוחד של כ-200 מעלות - אין זה פלא שהחומרה המומלצת בכדי להפעיל את המוצר היא מחשב עם כרטיס GeForce GTX 1080 Ti - כאשר גם איתו כלל לא בטוח שתצליחו להשיג קצב תצוגה קבוע של 90 פריימים בשנייה ומעלה.
Pimax תציע גם גירסת 5K "שפויה" יותר של משקפי המציאות המדומה העתידניים שלה, ונהנית מתמיכה בחיישני המיקום של משקפי ה-HTC Vive לצורך התמצאות במרחב - ומתמיכה בפלטפורמות ה-SteamVR וה-Viveport עבור תכנים, בתוספת לפלטפורמה ייעודית של החברה שעונה לשם PiPlay. יש גם בקרי שליטה ייעודיים עם חישת מגע אשר כלולים באריזה.
מדובר בהצעה מטורפת שמתאימה רק לאלו שכסף אינו מהווה מחסום או מגבלה עבורם (700 דולר לחבילה מלאה של ה-Pimax 5K ו-800 דולר לחבילה של ה-Pimax 8K, לא כולל מסים או משלוח), אך מסתבר כי יש לא מעט כאלו ברחבי הרשת – משום שקמפיין מימון ההמונים של ה-Pimax 8K (וה-Pimax 5K) מהווה הצלחה כבירה, עם הכנסות של כמעט 2 מיליון דולר בחודשיים (היעד היה 200 אלף דולר) וכמה גירסאות של המוצרים שכבר נחטפו כולן ואינן זמינות עוד. לחברה נותרו 16 ימי גיוס נוספים, ונראה כי היד עוד נטויה לחצות רף של 2 מיליון דולר וגם הרבה יותר מכך.
אז האם זה באמת מוצר העתיד של שוק ה-VR, או שיש פערים חשובים יותר לצמצם בתחום לפני שמחליטים לקפוץ לרזולוציה הגבוהה ביותר שניתן להעלות על הדעת? בינתיים הקהל מצביע ברגליים, אך תשובות משמעותיות יותר נקבל בינואר ובפברואר 2018, אז אמורים להגיע הדגמים הראשונים אל הלקוחות המאושרים והמעושרים.