שתף קטע נבחר
 

זה לא רכב חברה - זה ליסינג תפעולי פרטי

זוכרים את שנות ה-90? כמובן שאתם זוכרים. פעם כולם עבדו בהייטק ומאזדה לאנטיס הייתה הבון-טון. כל עובד חדש באחת מחברות ההייטק קיבל באופן מיידי מכונית צמודה וחשבון דלק בלתי מוגבל (כמעט) לטובת נסיעה להנאתו ברחבי הארץ

בשיתוף רכב חדש ynet

 

 

אבל לפני שניזכר בנוסטלגיה, הנה הסבר קצר על מה משלמים מחזיקי רכב צמוד: יש שווי שימוש, כלומר סכום באחוז מסוים מערך הרכב שמגלם את ההטבה של אחזקת הרכב הצמוד, והולך למדינת ישראל. ישנו גם כמובן שווי הרכב - כלומר סכום שמגלם את הרכב עצמו, ירידת הערך שלו וכיוצא בזאת. זהו סכום שמגיע לידי המעסיק וממנו לידי חברת הליסינג.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

שני הסכומים הללו מתווספים לשכר הברוטו ובגללם גובה מס ההכנסה שאנו משלמים גבוה יותר. עד שנת 2009 היה כדאי מאוד להחזיק מכונית בליסינג: שווי השימוש היה נמוך וחושב לפי קבוצות המחיר של המכוניות. היצע המכוניות היה נמוך וגם שווי המעסיק היה נמוך. כיום המצב שונה: משנת 2009 יש שיטת חישוב חדשה שקובעת שגובה שווי השימוש יהיה 2.48% מערכה של המכונית. בנוסף, עסקאות הליסינג מתייקרות מדי שנה, ויש גם מגבלות יותר מחמירות על הדלק.

 

וזה אומר שכיום שכיר צריך לפגוע בעצם בפנסיה שלו וגם בנטו שלו באופן די ניכר בשביל מכונית צמודה, שערכה בתלוש השכר יכול להגיע בקלות לרבע מגובה המשכורת ברוטו. היצע המכוניות בכל מקרה אינו גדול במיוחד וחלק גדול מן הדגמים השווים נשארים מחוץ למבחר שמציע מקום העבודה.

 

ועוד נקודה חשובה: בישראל משלמים את שווי השימוש, אותם 2.48% מערך המכונית כחדשה. זאת אומרת שאם שווי השימוש החודשי הוא 2.48% ממחירה של מכונית חדשה, שווי השימוש הזה ישולם במשך כל עסקת הליסינג. אם במשך השנים המכונית התלכלכה, המנוע איבד מעט כוח, הריפוד כבר לא ממש חדש והמנוע כבר עבר עשרות אלפי קילומטרים, זה לא משנה: שווי השימוש קבוע, כלומר משלמים שווי שימוש של מכונית חדשה מהניילון על מכונית שכבר איבדה הרבה מערכה.

 

מה עושים? קונים מכונית אחרי שנים של שימוש במכונית ליסינג צמודה, בלי להכיר בכלל איך נראה חלקו הפנימי של מוסך ובלי לדעת מהו אורכו של התור בטסט השנתי במכון הרישוי? בפירוש לא: התשובה טמונה במסלולי ליסינג פרטי, שבפועל אינו שונה באופן משמעותי ממסלולי ליסינג שאליהם רגילים רוב העובדים שמחזיקים ברכב צמוד. מסיבה זו בשנים האחרונות מספר מחזיקי המכוניות הצמודות ממקום העבודה נמצא במגמת ירידה מורגשת לטובת ליסינג פרטי.

 

ומה מקבלים בליסינג פרטי? את מה שמקבלים בליסינג התפעולי: טיפולים שמבוצעים על-ידי חברת הליסינג, ביטוח, מגוון מכוניות נאה לבחירה, מבחני רישוי שמבוצעים על-ידי חברת הליסינג, נשיאת אחריות מלאה של חברת הליסינג בכל הקשור בתקלות, וכמובן היעדר כאב ראש: בחברת הליסינג נושאים בכל נושא ירידת הערך. וכמובן גם המכירה: בליסינג פרטי, בדיוק כמו בליסינג התפעולי, מחזיקים במכונית למשך פרק זמן שהלקוח בוחר ובסוף מחזירים. וכמו בחברות ליסינג רבות -  ללקוח יש גם יכולת לרכוש את המכונית בתום התקופה.

 

עוד נקודה חשובה, שבה לליסינג הפרטי יש אפילו עדיפות על הליסינג התפעולי: הגמישות. בליסינג הפרטי יש היצע גדול במיוחד של מכוניות אשר מתאימות לכל צורך. בנוסף, בליסינג הפרטי יש גמישות: הלקוח יכול לבחור במסלול תשלומים אשר נגזר ישירות מגובה המקדמה שבכוונת הלקוח לשים. אפשר גם לווסת באופן יעיל את גובה התשלומים החודשיים כך שיהיו נוחים ככל האפשר וכמובן גם את סיום התשלומים. וכמובן, בל נשכח: בסיום התשלומים אפשר לעלות למכונית החדשה. כל זה מבלי לפגוע בפנסיה ובלי להוריד שקל מהנטו. נסיעה טובה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים