רנו קפצ'ור (2013-היום)
גרסה מוגבהת ומוגדלת מעט של הקליאו הנוכחית בתחפושת רכב פנאי. מיוצרת בספרד. יש גם גרסה מעניינת עם בסיס גלגלים מוארך והנעה כפולה שנמכרת רק בשוק הרוסי. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: ג'יפונים
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה
טווח מחירים: מ-49 אלף שקל ל-0.9 ליטר ידני מ-2013 ועד 136 אלף שקל ל-1.2 ליטר טורבו אוטומטי חדש מ-2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: גרסה מוגבהת ומוגדלת מעט של הקליאו הנוכחית בתחפושת רכב פנאי. מיוצרת בספרד. יש גם גרסה מעניינת עם בסיס גלגלים מוארך והנעה כפולה שנמכרת רק בשוק הרוסי.
פרטים טכניים: מנועי טורבו, בנזין ידני 0.9 ליטר (90 כ"ס, חמישה הילוכים), בנזין אוטומטי 1.2 ליטר (120 כ"ס, גיר רובוטי כפול-מצמדים, שישה הילוכים), ודיזל אוטומטי 1.5 ליטר (90 כ"ס, גיר זהה לבנזין). הנעה קדמית.
בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, רק ארבע כריות אוויר, ABS ו-ESC כסטנדרט. אין מערכות בטיחות אקטיביות, חיישני התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב מוצעים כאופציה בהתקנה מקומית.
זיהום אוויר: 99 עד 125 גרם CO2, קבוצת זיהום 3 עד 15. לא באמת "ג'יפ" ולא מזהם כמוהו.
שמירת ערך: נקודה כאובה. אחד הג'יפונים הבודדים שלא מתקרב למחיר המחירון שלו, עם מחירי שוק נמוכים ב-10-20%, כאשר הגרסה הידנית חוטפת הכי חזק.
מה לבדוק לפני שקונים: בסך הכל אמינות טובה, עם נטייה לצריכת שמן גבוהה כמו במנועי טורבו רבים.
למי הוא מתאים: כל מי שמחפש רכב גבוה ואופנתי במחיר מציאה.
למה כן: נאה מאוד, בעיקר בדגמים הדו-גוניים. מאובזר (חישוקי סגסוגת, בקרת שיוט ובלוטות' כסטנדרט, ריפודים שאפשר להסיר ולכבס בבית בגרסה היקרה), כולל מושב אחורי שאפשר להזיז לפנים ולאחור, להגדיל את נפח תא המטען על חשבון מרווח הרגליים, ולהיפך. ישיבה גבוהה, צריכת דלק אמיתית של 15־17 ק"מ לליטר בדיזל.
למה לא: נוחות נסיעה בינונית, תגובה איטית בגיר. המזגן מתקשה יותר מהממוצע לקרר את הרכב במהירות לאחר חנייה בשמש. כמו רוב מתחריו, מרווח כמו סופר-מיני גדולה בלבד.
למחפשי מציאות: הדיזל, עם צריכת דלק נמוכה בכ-25% מהבנזין. סוזוקי קרוסאובר מרווח ונוח יותר, פיג'ו 2008 זריז ומהנה יותר לנהיגה.
השורה התחתונה: מציאה כמשומש.
ציון: 4 כוכבים