שתף קטע נבחר
 

סיאט מקימה בישראל מיזם השקעות בטכנולוגיית רכב

הבלגאן בקטלוניה לא מעניין אותו אם הייצור לא יסבול מהמהומות. תדמית הדיזל הבעייתית פחות משפיעה עליו ולא תהיה איביזה היברידית-נטענת. ירידה במספר הצעירים שרוכשים מכוניות? היה ונגמר. לוקה דה מאו בשיחה מקומית

סיאט מצטרפת ליצרני הרכב שנכנסים לפעילות בישראל: מנכ"ל יצרנית המכוניות הספרדית מקבוצת פולקסווגן, לוקה דה מאו, הודיע כי החברה מקימה ביחד עם היבואנית המקומית צ'מפיון מוטורס, מיזם שיחפש השקעות בטכנולוגיות רכב מתקדמות תחת השם אקספלורה.

 

סיאט ארונה - בקרוב ()
סיאט ארונה - בקרוב

 

דה מאו אמר כי "נציב בישראל צוות של שלושה שיעסוק בסקאוטינג. יש בישראל הרבה אפשרויות ויש לנו שותפות חזקה עם צ'מפיון מוטורס. נתעניין בכל מה שקשור למכונית המחוברת, לסייבר ולדלקים אלטרנטיביים. כבר היום יש לנו שיתופי פעולה עם וווייז, ואנחנו עובדים על שילובה במכוניות שלנו, כמו-גם עם גט ומובילאיי בנושא רכב אוטונומי כחלק מקבוצת פולקסווגן. הגעתי לכאן ל-36 שעות אינטנסיביות כדי לראות אילו הזדמנויות נוספות נוכל למצוא כאן".

 

מעבר גורף לשימוש ברכב שיתופי ואוטונומי לא יפגע ביצרני הרכב, בחשיבות המותג ובכמויות המכוניות שייוצרו?

"השאלה הגדולה היא איזה נפח יתפסו כלי רכב שיתופיים בתחבורה. כשאתה נוסע במונית פחות אכפת לך מי היצרן, אם כי ישנם יצרנים שעשו את המוניטין שלהם בשוק הזה. אני מעריך שהמיתוג ישתנה ונצטרך לשנות את האסטרטגיה. תגדל מאוד החשיבות של אילו פונקציות, אפליקציות וטכנולוגיות ייחודיות יהיו לכל מותג.

 

"היום אין שירות שיתוף נסיעות עם תכנית עסקית אמיתית. אף אחד עוד לא מצא את הנוסחה. האם תהיה ירידה במכירת מכוניות? ייתכן שבמרכזי הערים. מבחינתנו כיצרן חשוב לוודא שאף אחד לא יתייחס לרכב כאיום, כמו בפקקים שראיתי כאן היום. ברמה העולמית, החוכמה היא להתרחב בשווקים חדשים. אירופה יציבה וגם ארה"ב. סין גדלה וגם דרום אמריקה, והתעשייה ממשיכה לרשום בכל שנה שיאים חדשים".

 

אתם ממוקדים היום באירופה, תתרחבו לשווקים חדשים בעולם?

"נרצה להתרחב באיזור הים התיכון, שבו לישראל יש עבורנו תפקיד חשוב. אנחנו חייבים להיות יותר גלובלים. סיאט נלחמה הרבה שנים כדי להרוויח ועכשיו עם הדגמים החדשים מצפות לנו כמה שנים טובות, ונוכל אולי להשקיע בשווקים חדשים. להתרחב בדרום אמריקה, למשל, אבל מהלך כזה מחייב גם פתיחת מפעל שם. זו החלטה גדולה ונחכה להזדמנות מתאימה. אולי במקסיקו, ונתרחב משם".

 

השקתם לאחרונה בישראל את האיביזה החדשה. מה הציפיות שלכם ממנה?

"האיביזה החדשה רשמה קפיצה בכל התחומים, ביניהם בטיחות. היא הובילה את השוק שלה בישראל, ואני מקווה שהיא תמשיך כך גם בדגם החדש".

 

איך השפיע עליכם העימות בקטלוניה?

"אני יזם ומנהל, העבודה שלי היא לוודא שהעסק ימשיך לעבוד, שהמשרות יישמרו. היו קצת השבתות ושיבושים ברמה הלוגיסטית, הפסדנו שלוש שעות ייצור במפעל ליד ברצלונה, ואיבדנו ייצור של 144 מכוניות, עניין שהדבקנו בהמשך. מקווה שכעת, עם הבחירות הקרובות, מצב החוק והסדר ישתפר. אנחנו ממשיכים בפעילות שלנו בקטלוניה כרגיל, וכך גם בשאר ספרד ובאירופה".

 

בעקבות פרשת הדיזלגייט, יותר ויותר ערים באירופה מגבילות את השימוש ברכבים האלה, ונרשמה ירידה במכירות שלהם. איך זה ישפיע על המכוניות שיתייצרו?

"אנחנו פחות תלויים בדיזל מיצרנים אחרים. דיזלים יתחילו להיעלם ממכוניות קטנות, שם נראה יותר ואופציות של הנעה היברידית והיברידית קלה וחשמלית. יש מנועי דיזל חדשים ומתקדמים ונקיים מאוד, אבל יקרים. לכן דיזלים לא ייעלמו מהשוק, אבל נראה אותם בעיקר מכוניות גדולות.

 

"אנחנו נמשיך להרחיב את היצע מערכות ההנעה. ב-2020 נציג מכונית חשמלית ראשונה ונרחיב את ההיצע בהתאם לפלטפורמות בקבוצה. איביזה פלאג-אין למשל, אני בספק אם מישהו יקנה כי היא תהיה יקרה יחסית. כל פלח שוק יקבל את הפתרון שלו. אנחנו משתדלים להשתמש בחוכמה בהיצע של הקבוצה, ככה הצלחנו להרוויח כסף גם מכמויות ייצור קטנות יחסית".

 

בשנים האחרונות בולטת ירידה במספר הצעירים שמוציאים רישיון נהיגה ורוכשים רכב. המגמה הזאת תימשך?

"ראינו את זה בשנים האחרונות בעקבות המשבר הכלכלי ב-2008. אבל כעת המצב מתחיל לחזור לעצמו".

 

נכנסתם לשוק הג'יפונים עם האטקה וכעת אתם משיקים את הארונה. עד כמה השוק הזה הולך להיות משמעותי?

"אני מאמין שהארונה שבקרוב נשיק גם בישראל, תהיה הצלחה. נשיק בסוף 2018 כביש-שטח נוסף עם שבעה מקומות ישיבה. יש ביקוש גדול לכלי הרכב האלה. אנשים מרגישים שזה 'קול', מרגישים בהם בטוחים בזכות הגובה וקל להם להיכנס ולצאת מהם. ואחרי שכבר רכשת אחד והתרגלת, קשה לרכוש שוב מכונית מהסוג שהכרנו עד היום. לכן אני מאמין שהמגמה הזאת תמשיך ותתחזק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים