שתף קטע נבחר
 

"לא בטוח שמכוניות אוטונומיות יימכרו לציבור"

סטפן ג'ייקובי, סגן נשיא בכיר ב-GM, מדבר על עתיד תעשיית הרכב ומתמקד ברכב האוטונומי. ויש לו גם חדשות טובות לחובבי הקורבט

"זה כבר הביקור הרביעי שלי בישראל ב-20 שנות קריירה, ובכל פעם יש יותר מנופים ופיתוח. מרכז הפיתוח שלנו בהרצליה חשוב עבורנו, והוא חל מההערכות שלנו לרכב האוטונומי. בניגוד לחברות כמו גוגל, אנחנו מפתחים מוצר שלם, גם את הרכב וגם את מערכותיו, כי השילוב ביניהם הוא החלק הכי קשה. אנחנו בוחנים בארץ מערכות חיישנים וראייה עבור הרכב האוטונומי, בינתיים עם נהג אנושי מאחורי ההגה. אנחנו גם משתמשים במערכות הראייה של מובילאיי", אמר ל"ממון" סטפן ג'ייקובי, סגן נשיא בכיר בג'נרל מוטורס והאחראי על שווקי הייצוא של החברה.

 

שברולט קורבט - אולי עוד תגיע ()
שברולט קורבט - אולי עוד תגיע

 

ג'ייקובי (59) מילא תפקידים בכירים בפולקסווגן, וולוו ומיצובישי לפני שהצטרף ליצרנית האמריקאית, חברת האם של שברולט, קאדילק, ביואיק ו־GMC. לישראל הוא הגיע לרגל השקת דגמי השברולט אקוויניקס וטראוורס החדשים.

 

כולם מדברים על רכב אוטונומי. אף אחד לא אומר בדיוק מתי המהפכה הזאת תתחיל

"אנחנו פועלים לפי חזון 000: אפס פליטה, אפס פקקים ואפס הרוגים. רכב אוטונומי חשמלי הוא הבסיס לזה. מתי? אני מעריך שנראה רכב אוטונומי מסחרי בכבישים מוקדם ממש שאנשים מעריכים, אבל הם לא יהיו המיינסטרים לפחות בחמש השנים הקרובות - אם לא יותר. השינוי לא יקרה בכל העולם בו-זמנית. הוא יתחיל בעמק הסיליקון בקליפורניה ובסינגפור. המהפכה הזאת תלווה גם בהתחזקות גדולה של הנסיעה השיתופית, כאשר במטרופולינים הגדולים נראה בנוסף גם רכבים עירוניים קטנים ודו-גלגליים".

 

מתי נוכל להיכנס לאולמות התצוגה שלכם בישראל ולקנות אחד?

"מכונית אוטונומית תהיה יקרה משמעותית ממכונית רגילה ובהתחלה הפער יהיה עשרות אלפי דולרים בגלל תוספת החיישנים והמחשבים הרבים. וכלל לא בטוח שמכוניות אוטונומיות מלאות יימכרו לציבור. יכול להיות שהן רק יוחכרו לו בידי גופים מסחריים גדולים, לנסיעה בודדת או יותר. יבואנים וסוכנים שלנו כמו UMI עשויים לעבור ממכירת מכוניות להפעלה של ציי רכב אוטונומיים".

 

השקתם השבוע בישראל שני רכבי קרוסאובר חדשים, ללא מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדט, למרות שהן מוצעות בארה"ב. למה?

"אנחנו עובדים על האפשרות להציע אותן גם בישראל, זה לא מדע טילים, וזה יקרה. ויש עוד מערכות בטיחות במכוניות האלה, מערכות בטיחות אקטיביות הן רק רכיב אחד בתפיסה כוללת".

 

בכל העולם יש עלייה מתמשכת במכירת רכבי פנאי. מה ההסבר שלך, והאם רכבי הסדאן וההצ'בק המסורתיים בסכנה?

"זו תופעה כלל עולמית שנובעת מנימוקים פרקטיים. תאי המטען הגדולים והנוחות שבשימוש ברכב גבוה עם ילדים, וגם בתחושת הביטחון שיוצר רכב גבוה לנהג ולנוסעים. ומעל לכל, הציבור רואה בהם רכבי לייף סטייל. יש ירידה בייצור ובמכירה של רכבי סדאן והאצ'בק והיא תשפיע גם על ליין המוצרים שלנו. רכבים אוטונומיים יקבלו מבנה אחר, שם העיקר הוא המקום לנוסעים ולמטען, ויש יותר גמישות בתכנון בזכות ההנעה החשמלית. אבל הסדאן לא ייעלם, בשוק היוקרה למשל זו עדיין התצורה המועדפת".

 

איך המעבר לרכבים אוטונומיים ישפיע על שוק היוקרה?

"רכבי היוקרה ישמרו על יכולת שליטה של הנהג, זה יהיה נתון לשיקול דעתו אם לתת למחשב לנהוג או לנהוג בעצמו. לקוחות יוקרה שאנחנו פוגשים בקאדילק כן מחפשים את המעורבות ואת החוויה. ושוק היוקרה ימשיך לגדול, יש לאנשים יותר כסף והם מחפשים מוצרים יחודיים".

 

זה אומר שעדיין תהיה שברולט קורבט גם בעידן הרכב האוטונומי?

"הקורבט והקמארו הן חלק מאותם ביקושים לרכבים יחודיים. אנחנו בוחנים כעת כיצד ישראל משתלבת בקו המוצרים העתידי שלנו ושוקלים להשיק אצלכם גם את הקורבט."

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים